GPS sporingssystem. Hvilket firma?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-02-03 17:23

Nogen der ved hvilke firmaer, der udbyder satellit overvågning af
motorcykler/biler?. Gerne det firma som har den service at når motorcyklen
bliver flyttet eller bevæget bliver der sendt en SMS til een. Har vist lige
været i TV.

På for hånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Claus Kenberg

Dato : 21-02-03 18:28

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Nogen der ved hvilke firmaer, der udbyder satellit overvågning af
> motorcykler/biler

Så noget i Telecom centeret på Roskildevej, Frederiksberg forleden.
Vidst nok noget med et samarbejde ml. Falck og TDC.

Men det var i hvert fald præcis noget med en fastmonteret boks til ca.
7.000.- og så noget overvågning via GPS.
SMS var også en del af det.

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-02-03 21:29

"Claus Kenberg" <claus@REMOVEkenberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 7.000.- og så noget overvågning via GPS.
> SMS var også en del af det.
>
> Tak for hjælpen. Jeg prøver at høre dem af ude på Roskildevej.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-02-03 23:24

Det er noget med, at man via GPS og en amatørradio (2m?) kan få et kort over
hvor i landet senderen befinder sig, ved hjælp af et javakort på nettet.
Helt nøjagtigt hvordan og hvad det koster, ved jeg ikke. Men jeg kender en
der har det, så jeg vil lige prøve at spørge.

Mvh Thomas

Fra : HKL

Dato : 21-02-03 23:28

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorcykler/biler?. Gerne det firma som har den service at når motorcyklen
> bliver flyttet eller bevæget bliver der sendt en SMS til een. Har vist

Prøv at checke www.danbit.dk de har noget billigt GPS positionerings udstyr,
ved ikke om man kan bruge det som "tyverisikring"

Henrik, ZX10

Fra : Monsieur

Dato : 22-02-03 14:05

"HKL" <henrik@lynneDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
udstyr,
> ved ikke om man kan bruge det som "tyverisikring"

Eller prøv dette link det er et produkt der hedder SPOT STOP:
http://www.falck.dk/index/erhverv/redning-2/falck_og_din_virksomhed2/forside
_transport/transport_sikring_af_produktionsapparat/transport_koretojer/landb
rug_satellitovervagning.htm

MVH

Jens

Fra : Monsieur

Dato : 22-02-03 14:06

> [...]
udstyr,
> ved ikke om man kan bruge det som "tyverisikring"

Det skulle være så effektivt at man kan dirigerer politiet til mcèns
placering og samtidig afbryde motoren fjernbetjent.

Jens

Fra : Armand

Dato : 22-02-03 14:21

Monsieur <fnug@olesen.dk> skrev i en

> Det skulle være så effektivt at man kan dirigerer politiet til mcèns
> placering og samtidig afbryde motoren fjernbetjent.

Ja, hvis sheriffen gider ta' fingeren ud og følge akut op på en sådan
anmeldelse :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-03 23:05

Thomas Hjort wrote:

> [...]
> motorcykler/biler?. Gerne det firma som har den service at når motorcyklen
> bliver flyttet eller bevæget bliver der sendt en SMS til een. Har vist

De her blev nævnt i station2 her til aften:
<http://www.sateye.dk/produkter.html>
Desværre har de ingen pris på deres side, men jeg har skrevet til dem og
spurgt. Jeg skal nok lige vende tilbage med prisen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : GRISEN

Dato : 25-02-03 10:52

On Mon, 24 Feb 2003 23:04:51 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:

>De her blev nævnt i station2 her til aften:
><http://www.sateye.dk/produkter.html>
>Desværre har de ingen pris på deres side, men jeg har skrevet til dem og
>spurgt. Jeg skal nok lige vende tilbage med prisen.

Iflg. min hukommelse sagde manden 10-13k for dimsen incl. installation.
Der udover skal der vel smides nogle sedler af til et løbende abonnement.

GRISEN

FZR1000

http://goodfiles.grisen.org

Fra : Foobar

Dato : 25-02-03 11:05

> De her blev nævnt i station2 her til aften:
> <http://www.sateye.dk/produkter.html>
> Desværre har de ingen pris på deres side, men jeg har skrevet til dem og
> spurgt. Jeg skal nok lige vende tilbage med prisen.

Det ser ud som om at alarmer også bliver sendt til dem, hvilket typisk (!)
kræver én eller anden form for abonnement. Alle de løsninger jeg har kigget
på indtil videre der kræver denne slags abonnement til en
overvågnings-central har været MEGET dyrere end dem hvor du selv holder
øje - som f.eks. det fra "Dantrack" http://www.dantrack.com.

/Claus - som stadig leder efter den rigtige løsning og IKKE er interessent i
"Dantrack"...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-02-03 19:23

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:

Takker meget. Det vil en stor hjælp.

Mvh
Thomas
(som i øjeblikket i selv er tilsted, men som har fået sin kæreste til at
holde øje med mit indlæg )

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-02-03 19:26

> [...]
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:

Takker meget. Det vil VÆRE en stor hjælp.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-03 22:57

Thomas Hjort wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> motorcyklen

> Takker meget. Det vil VÆRE en stor hjælp.

Det er da så lidt De har dog ikke svaret endnu.
Hvis jeg glemmer det helt må du lige sende en rykker

Fra : John Jensen

Dato : 25-02-03 22:51

Der blev i udsendelsen nævnt en pris på 10.-15.000,- Kr afhængigt af
køretøj.

/ John