Vacuum-ventil?
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 21-02-03 15:15

Hvordan er det lige med at hive benzintanken af. Kan man godt hive
benzinslangen af uden at blive oversprøjtet med benzin, pga. en ventil,
eller hvad er tricket for at fjerne tanken på en GSX-R 250?

--
Rune D. Jørgensen
GSX-R 250

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 21-02-03 15:30

> Hvordan er det lige med at hive benzintanken af. Kan man godt hive
> benzinslangen af uden at blive oversprøjtet med benzin, pga. en ventil,
> eller hvad er tricket for at fjerne tanken på en GSX-R 250?

Hvis det ER en vacuumventil, så *skulle* den gerne være tæt, når hanen står
på ON.

Hilsen
Lars

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-03 15:49

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> writes:

> Hvis det ER en vacuumventil, så *skulle* den gerne være tæt, når hanen står
> på ON.

....ellers kan man vel sætte den på OFF - sådan for en sikkerheds skyld?

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 21-02-03 15:58

> ...ellers kan man vel sætte den på OFF - sådan for en sikkerheds skyld?

Ja... Hvis *vacuumventilen* HAR en OFF-position! - Ellers: ON.....

Bare ikke PRI!

Hilsen
Lars

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 21-02-03 16:10

> ...ellers kan man vel sætte den på OFF - sådan for en sikkerheds skyld?

Der er ingen OFF stilling på en vacuumhane.
Suzuki GSXR250 har 3 stillinger ON / RES / PRI hvor PRI stillingen orginalt
er spærret med en skrue.
Både i ON & RES stillingen kan man tage benzinslange af uden der løber
benzin ud, vel og mærke kun hvis benzinhanen er OK.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-03 16:22

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> writes:

> Der er ingen OFF stilling på en vacuumhane.

Nej, jeg læste det som benzinhane.
Men hvis der er en OFF stilling på "vakuumhanen" så brug den

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 21-02-03 16:31

> Nej, jeg læste det som benzinhane.

Nu ER en vacuumhane også en slags benzinhane...

Træde, træde, træde i det!

Hilsen
Lars

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-03 16:40

> Nu ER en vacuumhane også en slags benzinhane...

Grrrr...

> Træde, træde, træde i det!

Man må ikke træde på dem som bor i... eller... kaste med noget.
Jeg er træt - jeg går hjem

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 21-02-03 16:40

Det var møgkoldt da Rune D. Jørgensen skrev
news:Xns93299B13887Dblattersplatterlatte@212.54.64.135 i
dk.fritid.motorcykel:

Tak for hjælpen. Desværre kan jeg ikke komme så meget længere alligevel.
Det viser sig at den nøgle man bruger til at skrue tændrørene af med,
mangler i værktøjskittet til mc'en. Hvor meget kan sådan en sjover koste?
Det er vel ikke alverden, det er jo trods alt kun et takket rør. Kan man få
dem i bilbutikker? Det er vel omtrendt det samme til biler?!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 21-02-03 17:57

> [...]
> Det er vel ikke alverden, det er jo trods alt kun et takket rør. Kan man

> dem i bilbutikker? Det er vel omtrendt det samme til biler?!

Du skal bruge en 16 mm tændrørsnøgle,
jeg har været nødt til at dreje af den udvendinge diameter på min fra Würth
for at den kan gå ned gennem hullet i topstykket.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-02-03 23:32

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote:

>Det viser sig at den nøgle man bruger til at skrue tændrørene af med,
>mangler i værktøjskittet til mc'en. Hvor meget kan sådan en sjover koste?
En lille rørnøgle koster vel omtrent en halvtredser.

>Kan man få
>dem i bilbutikker? Det er vel omtrendt det samme til biler?!
Med lidt held. Men de fleste biler bruger tilsyneladende tændrør med
16 eller 21 mm sekskant (så vidt jeg husker), og derfor er det nøgler
til de to størrelser, der oftest er på hylderne.

Det kan være sværere at finde en 19mm nøgle, som man skal have til
flere motorcykler - i hvert fald de to jeg har haft, og vist også til
din GSX-R.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré