/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Meninger om Bella
Fra : Peter Bolwig


Dato : 21-02-03 09:45



Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom den mig
som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var klubstandene.

Den kommercielle del var karakteriseret af få men store stande fra de store
motorcykelimportører. Mange cykler men alle meget ens. Det var
drømmemaskinerne, der var altdominerende. Bortset fra 45 knallerterne skulle
man lede længe efter en cykel på under 500cc og til under 100.000,-kr. Jeg
fandt ingen, men jeg kan selvfølgelig have overset en eller to. Ikke en
eneste praktisk brugsmaskine. Det er ikke fordi de japanske producenter ikke
fremstiller disse cykler, men importørerne har tilsyneladende ikke fundet
det værd at importere eller udstille dem. Motorcykler har altid haft noget
med livsstil at gøre men tidligere opfyldte de også et transportformål. Jeg
tvivler på at særlig mange af de udstillede cykler vil blive brugt til meget
andet end fritidskørsel og til at signalere potens.
I den retning er Moto Guzzi, som jeg selv kører, desværre ingen undtagelse
og jeg er bange for at det i det lange løb er en forkert politik. Moto
Guzzis eksistens afhænger af at være anderledes og jeg er ikke sikker på at
en V2motor på tværs, der tilmed i mange tilfælde er næsten skjult af
plastic, er nok.
Fraværet af mangfoldigheden skyldes nok også den relativt høje standleje,
som kun importører med en stor fabrik i ryggen kunne betale. Mindre firmaer
kan have svært ved ar afse de 30.000 - 40.000,-kr, som det minimum koster og
det udelukker de fleste af de små tilbehørsfirmaer.

Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en mellemting
mellem de store forchromede løsninger og de bedre stumpemarkeder.
Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!

Er der andre, der gider ofre en kommentar?

Peter Bolwig




 
 
Oros (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 21-02-03 10:16

Peter Bolwig wrote:
> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom
> den mig som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var
> klubstandene.

Jeg prøvede som en anden straffefange at komme ind i de tomme haller, jeg
fattede simpelthen ikke jeg havde set alt hvad der var at se da jeg havde
netop det. Min højeste prioritet i forbindelse med udstillingen var af finde
en jakke jeg kunne holde ud af se mig selv bære. Samtidig håbede jeg på at
kunne finde noget billigt messeudsalg, udgået model, noget udstillere ikke
gad at pakke med hjem igen osv. Men stortset ingen solgte fra deres stand,
og i det hele taget var udbudet temmelig sparsomt. Det slog mig at de kun
lige havde taget et par sæt med af ren dovenskab, og kun lige for at
indikere "vi sælger altså også tøj" - bare ikke herfra. Jeg havde håbet på
at jeg med Bella Centeret kunne slippe for at bevæge mig ind i adskillige
butikker med vidt forskellige geografiske lokaliteter for at finde en jakke,
at jeg kunne se "faktisk alt hvad man overhovedet ville kunne finde hos
enhver forhandler i danmark - i store træk" Prøve disse og virkelig kunne
bestemme mig for en model.
Min tidligere beskrevne oplevelse med en jakke set på udstillingen som jeg
så ville ned og prøve, gav mig så den oplevelse da jeg kom ind i deres
butik, at de ene og alene i deres butik havde et større tøj-udvalg end hele
Bella Centeret havde i den store sammenhæng.
Jeg havde lidt travlt mit tidspunkt ankommet til Bella Center taget i
betragtning. Men jeg nåede at løbe hele udstillingen igennem og udse mig et
par modeller af jakker jeg gerne ville prøve, og derefter løbe hele
udstillingen igennem igen og prøve de 3 jakker der tiltalte mig af udseende.
Da jeg ejer et større korpus og udstillere kun havde taget et par modeller
med lykkes det faktisk ikke at prøve en "passende" af de 3 modeller. Da jeg
havde løbet denne tur hele vejen igennem 2 gange var der faktisk stadig en
lille halv time tilbage. Denne brugte jeg så på at knipse lidt billeder af
de flotteste maskiner jeg lige stødte på. Jeg gik inden jeg blev "smidt ud"
af speaker over højtaler. Hørte ordene "lukker nu" på vej ud af svingdørene.
Jeg ankom 16.30!!! Kunne ikke lade være at tygge på ordene "danmarks
største" godt man ikke har været til noget tidligere måtte jeg sige til mig
selv.

Men ok, man skal jo starte et sted.

mvh
Rasmus Jensen


> Er der andre, der gider ofre en kommentar?
>
> Peter Bolwig



Claus Kenberg (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Kenberg


Dato : 21-02-03 10:17

Peter Bolwig wrote:
> Er der andre, der gider ofre en kommentar?

Jep.

Jeg vil sige at jeg til dels er enig.
Jeg kommer helt klart for at savle, og det er klart at Bella er en af de
få muligheder man har for at se så mange fede kværne samlet.
Men når det er sagt vil jeg give dig ret i at man godt kunne savne den
kreativitet som mindre importører og butikker kunne bidrage med.
Problemet i at det hovedsageligt er de større foretagener som er
repræsenteret, tror jeg, er at man mangler nogle af alle de produkter som
de ikke ønsker at beskræftige sig med. Derfor bliver det, efter min
mening, lidt indholdstørt i længden.
Mange mindre butikker lever jo nærmest af at importerer og sælge ting og
alternativer, til de større bixes udvalg. Det gælder både tøj, udstyr,
tuning osv. Og det er måske lidt de ting som jeg føler jeg mangler.
Bevarres det ses da derude, men der kunne være så meget mere!
Holder vi os til mc'er alene, føler jeg egentlig ikke at jeg blev skuffet
- heller ikke når det kommer til de mindre brugsmaskiner. Jeg skal blankt
indrømme at jeg ikke rigtig "gik efter dem", men jeg synes da at jeg lagde
mærke til flere.

Generelt er jeg nok af holdningen "jo mere jo bedre" - også om det så
skulle tage mig 4 dage at komme igennem. Og jeg er kort sagt tilhænger af
alt hvad der kan hjælpe på forhandler-fremmødet.

Dog vil jeg sige at igennem de seneste 6 år hvor jeg er kommer til
mc-udstillinger, er denne den hvor jeg er gået derfra med "mest".

Håber at det gav en mening

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg


Anet (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 21-02-03 10:37

Jeg var også i Bella men jeg syntes at det var en lidt flad fornemmelse at
gå derinde. De store nyheder var der ikke. Og til svar på første indlæg i
tråden jo der var da også lidt mindre cykler med derinde der var da xj 600
S, er5, Gs500E og lidt andet. Politiets stand var nok den bedste syntes jeg.
Helt sikkert ikke noget jeg ser som nogen stor ting mere.


--
Hilsen
Annette
Fazer 1000



Moller (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-02-03 10:32

> Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en
> mellemting mellem de store forchromede løsninger og de bedre
> stumpemarkeder.
> Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!

Jamen, manden er lige startet, og ik fået nogen MuZ'er hjem endnu... læs
udklip fra MZ mailings listen :

"
I går fik jeg en opringning fra en mand der præsenterede sig som den nye MZ
importør. Javel-ja Har du reddet dig importen af den verdensberømte
Kanuni-Mz ? Spurgte jeg. Det var nu ikke tilfældet - det er sgu´ den "ægte"
vare.
Han hedder Otto Christensen, og vil sælge cyklerne fra et lokale i Virum
(KBH). I første omgang får han 125 ccm modellerne hjem. 1000 ccméren skulle
komme til sommer. Der er bare et lille aberdabei - 55000 kr. for de små, og
ca.250000 for 1000 kubikkeren. Han lød nu meget optimistisk. Han ville
straks sende mig den pressemeddelelse han havde udsendt - Desværre har jeg
ikke set den endnu ! Lad os nu se , men lidt spændende er det jo.
Jeg vender tilbage hvis jeg hører fra ham igen. "

Og hvis du regnede med at MuZ var prisbillige brugs cykler, som du siger
du savnede, så glem alt om MuZ, de er nye, de er dyre, og har absolut intet
med den gamle ide, som MZ havde om billige brugs maskiner, alle ku få råd
til :(

Rygtet siger 1000'eren er mere mod de 300.000 end bare 250.000Kr.


--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86



Moller (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-02-03 10:33

> Rygtet siger 1000'eren er mere mod de 300.000 end bare 250.000Kr.

glemte at sige :) at jeg er gået i gang med at spare sammen til den :)
.... den ser satme lækker ud *mums*


--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86



RuneR \(TDM850\) (21-02-2003)
Kommentar
Fra : RuneR \(TDM850\)


Dato : 21-02-03 10:39

Peter Bolwig wrote:
> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom
> den mig som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var
> klubstandene.

Jeg synes faktisk det var en okay messe, jeg havde forventet lidt mere på
udstyrs siden, jeg kiggede efter ARAI hjems tilbehør, men en lille snollet
stand med 5 hjelme var det eneste de kunne diske op med, det finder jeg
ringe. Af de udstillede maskiner synes jeg faktisk Yamaha var den bedste
stand, man kunne prøve sidde alle modeller, hvilket man ikke kunne hos Kawa
standen. Hvad fanden er det for noget man ikke kan prøve sidde ?

Men det var klart en skidt i den rigtige retning, i forhold til Øksenhallen
i år 2002. Da jeg gik fra den messe, havde jeg sku en dårlig smag i munden.

MVH Rune



Soren Lindholt (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 21-02-03 11:15


Peter Bolwig <bolwig@sek.dk> wrote in article
<b34onl$o98$1@news.cybercity.dk>...
>
>
> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom den
mig
> som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var
klubstandene.


For os der ikke var der: Hvordan var størrelsen i forhold til sidste gang i
Herning ??
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Morten dahl (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 22-02-03 02:56


"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c2d992$1be350d0$f20b12ac@pc4148...
>

>
>
> For os der ikke var der: Hvordan var størrelsen i forhold til sidste gang
i
> Herning ??

de kaldte det for den største nogensinde i DK, men jeg syntes nu ikke den
var større end den i herning, der var 89 udstillere. Og en masse af de
mindre (men intressante) firmaer var der ikke, af den simple grund at BC
sætter deres m2 priser i samme niveau som ejendomsmæglere beregner
erhvervslejemål efter (på årsbasis vel at mærke)

Næhh du Tumpemarkedet er stedet at være

-
Morten



Anders Majland \(Rep~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 21-02-03 11:53

Jeg var der ikke - men derfor kan man jo gjort blande sig ...

Nogen der kan sammenligne antallet af stande / indhold med sidste mess i
Herning ?

Der kørte jeg den lange vej fra kbh i frostvejr på 2 hjul og fandt det
umagen værd...

/A



Hekto (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-02-03 10:22

In article <b34onl$o98$1@news.cybercity.dk>, bolwig@sek.dk says...
>
>
> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom den mig
> som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var klubstandene.
>
> Den kommercielle del var karakteriseret af få men store stande fra de store
> motorcykelimportører. Mange cykler men alle meget ens. Det var
> drømmemaskinerne, der var altdominerende. Bortset fra 45 knallerterne skulle
> man lede længe efter en cykel på under 500cc og til under 100.000,-kr. Jeg
> fandt ingen, men jeg kan selvfølgelig have overset en eller to. Ikke en
> eneste praktisk brugsmaskine. Det er ikke fordi de japanske producenter ikke
> fremstiller disse cykler, men importørerne har tilsyneladende ikke fundet
> det værd at importere eller udstille dem. Motorcykler har altid haft noget
> med livsstil at gøre men tidligere opfyldte de også et transportformål. Jeg
> tvivler på at særlig mange af de udstillede cykler vil blive brugt til meget
> andet end fritidskørsel og til at signalere potens.
> I den retning er Moto Guzzi, som jeg selv kører, desværre ingen undtagelse
> og jeg er bange for at det i det lange løb er en forkert politik. Moto
> Guzzis eksistens afhænger af at være anderledes og jeg er ikke sikker på at
> en V2motor på tværs, der tilmed i mange tilfælde er næsten skjult af
> plastic, er nok.
> Fraværet af mangfoldigheden skyldes nok også den relativt høje standleje,
> som kun importører med en stor fabrik i ryggen kunne betale. Mindre firmaer
> kan have svært ved ar afse de 30.000 - 40.000,-kr, som det minimum koster og
> det udelukker de fleste af de små tilbehørsfirmaer.
>
> Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en mellemting
> mellem de store forchromede løsninger og de bedre stumpemarkeder.
> Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!
>
> Er der andre, der gider ofre en kommentar?
>

Længere oppe, har der været en del kommentarer.

Jeg er stort set enig med dig, og efter at have besøgt Gøteborg en
måned tidligere, så var Bella en flad oplevelse.

Måske kan man godt forstå et importørerne kun tager det hjem de mener
at de kan sælge. Kundekravet er p.t. overvejende kubik og HK, og så er
det dét man satser på.
Til gengæld har du ret i, at det de tager hjem er død-kedeligt!!!!
Der er ikke maget under 750cc og alt har 4 cylindre i række, samt er
dækket helt af plastik. Alternativet hedder V2, og masser af chrom!
Hvor er alle de spændende ting med 1- 2 cylindere som man ser
udenlands? Specielt det japanske hjemmemarked bugner af finurlige
ting. Tænk bare på de 250'ere de har, svarende til GSXR 250, som jo
trods alt er populær herhjemme.
Hvorfor holder cykler som Yamah SRX600 så høje priser, selv om de er
meget gamle og i dårlig stand? ... fordi de afviger fra 'hylde-
cyklerne'!
Hvor mange 'sjove' maskiner er der til dem med lille kørekort?
..... sådan kunne man blive ved; men Danmark er jo et lille land!

Guzzi? ... Breva'en er da et godt bud, synes jeg selv, på noget der er
mere spændende.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Anders Majland \(Rep~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 21-02-03 13:13


> Guzzi? ... Breva'en er da et godt bud, synes jeg selv, på noget der er
> mere spændende.

Den står også på min ønskeseddel ,men den kommer nok ikke længere. Med
T.M.P er reservedelssituationen vel som for aprilia og 126kkr er jo også
en pæn sjat.

Ellers bestemt en interessant cykel

/A



Hekto (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-02-03 13:41

In article <b3558k$66g$2@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk>
says...
>
> > Guzzi? ... Breva'en er da et godt bud, synes jeg selv, på noget der er
> > mere spændende.
>
> Den står også på min ønskeseddel ,men den kommer nok ikke længere. Med
> T.M.P er reservedelssituationen vel som for aprilia og 126kkr er jo også
> en pæn sjat.
>
> Ellers bestemt en interessant cykel
>
> /A
>
>
>
Det er da en forholdsvis billig cykkel, sammenlignet med så meget
andet. Dog er 126KKr da også penge; men de bliver vel brugte en dag!?

Desværre har jeg det lidt på samme måde, med importøren! Der er for
meget vøvl med TMP, til at man tør købe de mærker han representerer.
Han er jo lige så legandarisk, som Vespa-importøren.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Anders Majland \(Rep~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 21-02-03 17:37

> Det er da en forholdsvis billig cykkel, sammenlignet med så meget
> andet. Dog er 126KKr da også penge; men de bliver vel brugte en dag!?

Ja en Ford Mondeo St. car er jo også billig i forhold til en Audi A6
st.car, selvom den koster 300kkr ...

Det er ikke så meget det faktiske beløb, mens mest udsigterne til ret
stor afskrivning, dyr forsikring og tmp priser på sliddele til service
(og måske lidt rep hvis man er uheldig). Vent på hovedet kan man sige at
jeg ikke prioriterer det at køre på motorcykel højt nok, men i
modsætning til mange andre er jeg stadig på 2 hjul selvom jeg har hus,
kone
& barn.

Når en motorcykel også skal være dagligt transportmiddel kan jeg ikke
lade være med at sammenligne prisen med hvad der koster at køre i bil.
Penge & privatøkonomi plejer hvert år at have en oversigt hvor de
sammenligner et hav biler.

'Megas' & 'h' når f.eks frem til at Megas drøm vil koste op mod 200kkr
for 2 år. Hans regnestykke lander på noget der ligner 5 til 10kr/km
(baseret på hans og "h"'s forventede udgift til benzin). Til deen pris
er det ved at være billigere at tage en taxa til arbejde.

/A - Der kørte over 1500km på mc i januar på de får dage med ordenligt
vejr




Moller (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-02-03 18:01

>
> 'Megas' & 'h' når f.eks frem til at Megas drøm vil koste op mod 200kkr
> for 2 år. Hans regnestykke lander på noget der ligner 5 til 10kr/km
> (baseret på hans og "h"'s forventede udgift til benzin). Til deen pris
> er det ved at være billigere at tage en taxa til arbejde.

Lignende udregning har jeg lavet omkring at tage det offentlige hjem fra
mit arbejde...

taxa = ca. 100Kr...+-5Kr. efter vejret...

Tog = ca. 20Kr. i bus billet.
1 tur på DSB grille, eftersom jeg altid er kanon sulten når jeg skal
hjem = 70-100Kr...

Pris i alt med det offentlige = 90-120Kr.

Og så skal det huskes at der er mad i køleskabet, og der spises det
samme når jeg kommer hjem, lige meget hvilken transport jeg valgte...

Tur på MZ = ca. 1-2Kr. i benzin... og med det andet nok ca. 5-6Kr. men
der er ca. 5Km :) jo

--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86



Megas (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 22-02-03 01:22

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

>
> 'Megas' & 'h' når f.eks frem til at Megas drøm vil koste op mod 200kkr
> for 2 år. Hans regnestykke lander på noget der ligner 5 til 10kr/km
> (baseret på hans og "h"'s forventede udgift til benzin). Til deen pris
> er det ved at være billigere at tage en taxa til arbejde.
>
> /A - Der kørte over 1500km på mc i januar på de får dage med ordenligt
> vejr

Jeg kan ikke lige se hvor det er jeg har skrevet at jeg regnede med at bruge
5-10kr pr.km i bensin.??

Men jeg vil også lige indskyde, at der jo er faens til forskel på at smutte
en tur rundt i landet på en ZX12 & i en taxa ikke..? Jeg kunne fx. ikke
drømme om at betale 200.000,-kr. for en bil & det er jo ellers et rimeligt
beløb for mange mennesker :)


--
Megas
---
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D



Claus Rolsted (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-03-03 13:18

Hekto wrote:
> Desværre har jeg det lidt på samme måde, med importøren! Der er for
> meget vøvl med TMP, til at man tør købe de mærker han representerer.
> Han er jo lige så legandarisk, som Vespa-importøren.

Ja bestemt, men nu er der heldigvis kommet ny Piaggio/Vespa-importør. Det
skulle vist være ham, som også står for Suzuki-importen (Reinhardt?)...
Så lad os håbe, der kommer nye boller på suppen....

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2




Hekto (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-03-03 13:48

In article <b44r5q$84c$4@sunsite.dk>, rolsted@nospamNOSPAM.dk says...
> Så lad os håbe, der kommer nye boller på suppen....
>
.... om ikke andet, så endnu højere reservedelspriser???? ;0)
Det kunne vist ikke blive meget værre!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hekto (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-03-03 14:17

In article <MPG.18d0105f76ff12859897fd@news.uunet.dk>,
bs@hektoMAPSON.dk says...

> ... om ikke andet, så endnu højere reservedelspriser???? ;0)
> Det kunne vist ikke blive meget værre!
>

Nå, ja! Den kunne misforstås!
Det kunne næppe blive værre, end med den gamle importør!
(Lad os vente med at genere Reinhardt!)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-03 17:02


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b3558k$66g$2@sunsite.dk...
>
> > Guzzi? ... Breva'en er da et godt bud, synes jeg selv, på noget der er
> > mere spændende.
>
> Den står også på min ønskeseddel ,men den kommer nok ikke længere. Med
> T.M.P er reservedelssituationen vel som for aprilia og 126kkr er jo også
> en pæn sjat.
> Ellers bestemt en interessant cykel

Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!
Helt uden at jeg selv ville købe lige så'en en, så er den bare så rå at
skue!!!
MGS'en er tillige et passende skridt væk fra Daytona og V-xx -designet, som
jeg aldrig har kunne lide!

--
Armand.






Tony Lorentzen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 22-02-03 00:22

Armand wrote:

> Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!
> Helt uden at jeg selv ville købe lige så'en en, så er den bare så rå
> at skue!!!

Jeps den var sgu vild! Fik knipset to billeder af den:

<http://tony.lorentzen.com/mcibella2003/medium/DSCN3479.jpg>

<http://tony.lorentzen.com/mcibella2003/medium/DSCN3480.jpg>

Så så ... dyyybe vejrtrækninger... Ikke hyperventilere nu

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen



Jes Vestervang (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-02-03 18:07

Armand wrote:
> Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!

*lol* Og det er dig der klynker over de megt synlige stelrør på Fazeren. De
er da absolut ingenting ifht. grisen!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



Armand (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-02-03 14:22


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en
news:sv36a.93234$Hl6.8974089@news010.worldonline.dk...
> Armand wrote:
> > Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!
>
> *lol* Og det er dig der klynker over de megt synlige stelrør på Fazeren.
> De er da absolut ingenting ifht. grisen!

Hæ!
Jeg har nu ikke harseret så meget på at rørene er synlige, så meget som at
det giver tanken et underligt fladt design !

Jeg synes nu heller ikke at Griso'en er køn - Snarere voldsomt anderledes!

--
Armand.





Richard (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-02-03 18:52

Armand wrote:
>>>Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!
>>
>>*lol* Og det er dig der klynker over de megt synlige stelrør på Fazeren.
>>De er da absolut ingenting ifht. grisen!
> Hæ!
> Jeg har nu ikke harseret så meget på at rørene er synlige, så meget som at
> det giver tanken et underligt fladt design !

Det værste ved Fazerens udseende er nu de Letraset-bogstaver, Yamaha
brugte til at skrive navnet på tanken - det ser lidt hjemmegjort ud IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Jes Vestervang (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-02-03 23:24

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev:
>> Armand wrote:
>> > Jeg faldt helt i svime over designet af Griso'en!
>>
>> *lol* Og det er dig der klynker over de megt synlige stelrør på Fazeren.
>> De er da absolut ingenting ifht. grisen!
>
> Hæ!
> Jeg har nu ikke harseret så meget på at rørene er synlige, så meget som at
> det giver tanken et underligt fladt design !

Ok Jeg vil give dig ret i at tankens flade design ser lidt sært ud, men
jeg har vænnet mig til det uden problemer

> Jeg synes nu heller ikke at Griso'en er køn - Snarere voldsomt anderledes!

Hvilket egentlig i sig selv er en attraktionsfaktor
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Armand (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-03 17:01


Peter Bolwig <bolwig@sek.dk> skrev i en
news:b34onl$o98$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Guzzis eksistens afhænger af at være anderledes og jeg er ikke sikker på
at
> en V2motor på tværs,

Hov!
Hvis nu Guzzi udvider til en V4 eller V6, ligger de så også på tværs? Nej
da!
Eksempelvis Ducatis V-twins, svarer til Triumph's parallel-twins, blot med
cylindervinklingen til forskel, og derfor har Ducati motoren på tværs
ligesom Triumph'en.
Imod dette står Guzzi's modsatte placering, hvorved de nødvendigvis må have
motoren på langs

Ergo: Placeringen af motoren beskrives ud fra krumtappens retning og ikke
cylindrene!!

> Fraværet af mangfoldigheden skyldes nok også den relativt høje standleje,
> som kun importører med en stor fabrik i ryggen kunne betale. Mindre
firmaer
> kan have svært ved ar afse de 30.000 - 40.000,-kr, som det minimum koster
og
> det udelukker de fleste af de små tilbehørsfirmaer.

Jup!
Udstillingen var arrangeret at MCLF (= importører og forhandlere, samt andre
mc-relaterede gesjæfter der har meldt sig under fanerne), og kan de holde
fremmede på afstand er det jo godt for dem!
At vi andre, som kunder så bliver bondefanget er jo blot en minimal detalje
(for dem) i den sammenhæng!!

> Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en mellemting
> mellem de store forchromede løsninger og de bedre stumpemarkeder.

Det tidligere omtalte "Hamburger Motorradtage" er en kæmpe forestilling med
hele spektret af mærker, samt alle beklædnings og tilbehørs agenter
(medbringende HELE udvalget!)!
Beliggenhedsmæssigt er Hamborg til at nå for alle danskere, og sikkert ikke
dyrere at køre til for sjællændere end Herning, så den kan jeg absolut
anbefale til næste år!!
Ligeledes er Intermot i efteråret en kæmpe begivenhed som man som sådan bør
unde sig selv at have oplevet én gang

> Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!

Og Laverda SFC 1000 hhv. Benelli Tornado, som man ellers havde bildt pressen
ind at ville være til stede

--
Armand.





Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 22:06

Armand wrote:
> Hvis nu Guzzi udvider til en V4 eller V6, ligger de så også på tværs? Nej
> da!

Jo da! de skal da køre Lavada-style med langsliggende V6'er ;))

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Armand (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-03 20:43


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb5d568.223.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > Hvis nu Guzzi udvider til en V4 eller V6, ligger de så også på tværs?
> > Nej da!
>
> Jo da! de skal da køre Lavada-style med langsliggende V6'er ;))

Det var dét der var min pointe omkring definitionsfejlen i at benævne en
GuzziV2 som liggende på tværs:
Laverda'ens ligger netop på langs, hvor Guzzi'en med samme
cylinder-orientering omtales som liggende på tværs!
--
Armand.







Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 23:30

Armand wrote:
>> Jo da! de skal da køre Lavada-style med langsliggende V6'er ;))
> Det var dét der var min pointe omkring definitionsfejlen i at benævne en
> GuzziV2 som liggende på tværs:
> Laverda'ens ligger netop på langs, hvor Guzzi'en med samme
> cylinder-orientering omtales som liggende på tværs!

Hmm, det er jo faktisk fjollet..

// Hans, 2cyl på tværs, fanme :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Geely Motor (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Geely Motor


Dato : 21-02-03 17:21

Tjjaa, vi (Geely Motor) blev osse hjemme primært på grund af prisen på
standpladser, måske også lidt udfra den filosofi at vi gerne vil holde
udgifterne og dermed udsalgspriserne på vores motorcyker/scootere så langt
nede som muligt. Stumpemarkedet i Herning sidst gav 10 slutseddeler for 625
kr. standplads ca 9 kvm. Mon køb for 7533 kr (ex. moms) ca. 9 kvm.
standplads i Bella giver 120 slutseddler ? (læs: jeg tvivler)

Sidste stumpemarked havde 25.000 besøgende - nogen som ved hvor mange, der
var i Bella ?

Med venlig hilsen

Geely Motor

Ove

geely.dk

PS. Vi har bestilt en større stand til næste stumpemarked

Peter Bolwig" <bolwig@sek.dk> skrev i en meddelelse
news:b34onl$o98$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom den mig
> som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var klubstandene.
>
> Den kommercielle del var karakteriseret af få men store stande fra de
store
> motorcykelimportører. Mange cykler men alle meget ens. Det var
> drømmemaskinerne, der var altdominerende. Bortset fra 45 knallerterne
skulle
> man lede længe efter en cykel på under 500cc og til under 100.000,-kr. Jeg
> fandt ingen, men jeg kan selvfølgelig have overset en eller to. Ikke en
> eneste praktisk brugsmaskine. Det er ikke fordi de japanske producenter
ikke
> fremstiller disse cykler, men importørerne har tilsyneladende ikke fundet
> det værd at importere eller udstille dem. Motorcykler har altid haft noget
> med livsstil at gøre men tidligere opfyldte de også et transportformål.
Jeg
> tvivler på at særlig mange af de udstillede cykler vil blive brugt til
meget
> andet end fritidskørsel og til at signalere potens.
> I den retning er Moto Guzzi, som jeg selv kører, desværre ingen undtagelse
> og jeg er bange for at det i det lange løb er en forkert politik. Moto
> Guzzis eksistens afhænger af at være anderledes og jeg er ikke sikker på
at
> en V2motor på tværs, der tilmed i mange tilfælde er næsten skjult af
> plastic, er nok.
> Fraværet af mangfoldigheden skyldes nok også den relativt høje standleje,
> som kun importører med en stor fabrik i ryggen kunne betale. Mindre
firmaer
> kan have svært ved ar afse de 30.000 - 40.000,-kr, som det minimum koster
og
> det udelukker de fleste af de små tilbehørsfirmaer.
>
> Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en mellemting
> mellem de store forchromede løsninger og de bedre stumpemarkeder.
> Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!
>
> Er der andre, der gider ofre en kommentar?
>
> Peter Bolwig
>
>
>



Oros (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 21-02-03 17:50

Geely Motor wrote:
> Sidste stumpemarked havde 25.000 besøgende - nogen som ved hvor
> mange, der var i Bella ?

Yes, jeg hørte speaker sige noget i omegnen af 33.000 for hele perioden.
(det var søndag kl.18 da de lukkede)

mvh
Rasmus Jensen



Jacob Hornemann (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 21-02-03 17:32

Jeg betragter Danmark som et U-land i motorcykelsammenhæng, og havde derfor
ikke sat mine forventninger til messen i Bella særligt højt.
Der var da nogle fede cykler udstillet bl.a. GP maskinerne Yamaha YZR-M1' eren
og Aprilia RSV250 samt MV Agusta F4 Senna m.fl. Men messen var jo rimelig
hurtig overstået. Jeg fandt stort set kun hovedhallen med importørene
interessant -resten var noget underligt sammenskrab, synes jeg.
En ting jeg synes var komplet tåbeligt, var at man ikke måtte prøvesidde
cyklerne. Jeg har været til flere udstillinger i Tyskland (Intermot) og Italien
(Eisa), og der har været rig mulighed for at prøvesidde de fleste motorcykler.
Det er jo bl.a. på messer at kunderne bestemmer sig, hvilken cykel de vil have.
Så her har importørene da en fantastisk mulighed for at promovere deres
produkter. Men måske det skyldes dårlige erfaringer.
Ellers en ok messe, men for helv.... man kan sgu da ikke lave et danseshow med
motorcykelbelædning. Der er da intet, der ser mere tåbeligt ud, end en gut i
fuldt Goretex touring MC-tøj danse electric boogie på en scene...hvad gik galt,
spørger jeg bare??

-Jacob
Aprilia RSV Mille


Peter Bolwig wrote:

> Udstillingen er blevet omtalt som Danmarks hidtil største
> motorcykeludstilling. Det er muligt, men ikke desto mindre forekom den mig
> som fattig og temmelig kedelig. Eneste positive lyspunkt var klubstandene.
>
> Den kommercielle del var karakteriseret af få men store stande fra de store
> motorcykelimportører. Mange cykler men alle meget ens. Det var
> drømmemaskinerne, der var altdominerende. Bortset fra 45 knallerterne skulle
> man lede længe efter en cykel på under 500cc og til under 100.000,-kr. Jeg
> fandt ingen, men jeg kan selvfølgelig have overset en eller to. Ikke en
> eneste praktisk brugsmaskine. Det er ikke fordi de japanske producenter ikke
> fremstiller disse cykler, men importørerne har tilsyneladende ikke fundet
> det værd at importere eller udstille dem. Motorcykler har altid haft noget
> med livsstil at gøre men tidligere opfyldte de også et transportformål. Jeg
> tvivler på at særlig mange af de udstillede cykler vil blive brugt til meget
> andet end fritidskørsel og til at signalere potens.
> I den retning er Moto Guzzi, som jeg selv kører, desværre ingen undtagelse
> og jeg er bange for at det i det lange løb er en forkert politik. Moto
> Guzzis eksistens afhænger af at være anderledes og jeg er ikke sikker på at
> en V2motor på tværs, der tilmed i mange tilfælde er næsten skjult af
> plastic, er nok.
> Fraværet af mangfoldigheden skyldes nok også den relativt høje standleje,
> som kun importører med en stor fabrik i ryggen kunne betale. Mindre firmaer
> kan have svært ved ar afse de 30.000 - 40.000,-kr, som det minimum koster og
> det udelukker de fleste af de små tilbehørsfirmaer.
>
> Jeg synes vi mangler et alternativ til Bellacentret. Måske en mellemting
> mellem de store forchromede løsninger og de bedre stumpemarkeder.
> Så kunne det også være at den nye importør af MUZ ville dukke op!
>
> Er der andre, der gider ofre en kommentar?
>
> Peter Bolwig


Jesper Klitsgaard (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Klitsgaard


Dato : 21-02-03 18:10

Helt enig, Bellacenteret manglede i høj grad, noget udstyr, og noget til
hjemmefuskerne.



Anet (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 21-02-03 22:56

Jeg var ikke på udkig efter en ny motorcykel på Bella for jeg fik i år 2002
men jeg ville gerne kigge på hjelme. Nu er jeg mest til klaphjelmene og
Schubert standen da måtte man hjertensgerne prøve. Der stod også mange hele
tiden rundt om standen og der var livligt. Så kom vi over til BMW standen og
de havde netop den hjelm som jeg gerne ville prøve en system 4 hjelm men NEJ
der måtte man ikke låne en hjelm for en ung pige bag disken kunne ikke lige
give lov til at man prøvede den hjelm der sad på hovedet af en manequindukke
selv om hun stod lige ved siden af en....om vi ikke bare kunne finde en
forhandler af dem....joh, smart lille pige ....for nørmeste forhandler er
ca. 50 kilometer væk....dejlig service må siges....hvorfor har man så slæbt
noget med ind som folk kan kigge på men ikke må prøve?????
På nogen af standene var hjelmene sat fast på hylderne så de ikke kunne
prøves i en anden stand....det var ganske fikst hvis man ville se om en
hjelm så pæn ud :-0 . Jeg havde forventet at der var mere tøj derinde og
flere samtaleanlæg og noget mere med udstyr i det hele taget. En sjov ting
at se var den campingvogn som man kunne tage efter motorcyklen selv om den
nok bliver solgt i begrænset mængde....


--

~Hilsen
Annette~
Fazer 1000



Megas (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 22-02-03 01:13

Peter Bolwig wrote:

> Er der andre, der gider ofre en kommentar?
>
> Peter Bolwig

Tjah, efter at ha været i Bella håber jeg blot på at forhandlerne laver
deres egen udstilling i Øksnehallen igen.. Dét var en fed messe & meget mere
varieret udvalg, både af mc´er & tilbehør..


--
Megas
---
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D



Peter Bolwig (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bolwig


Dato : 22-02-03 08:42

Al den interesse for at skrive om udstillingen i Bella og den generelt
negative opfattelse af den får mig til at tænke:

Håber virkelig at der er nogle af arrangørerne og udstillerne, der læser
denne føljeton og har fået noget at tænke på.


Under alle omstændigheder bør de gøres opmærksom på vores behov så vi kan få
en bedre udstilling næste gang.

Håber i lige så høj grad at de følger med i det efterfølgende emne "Dk´s
billigste nye MC"

Peter Bolwig




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste