/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzin i olien
Fra : Tommy Hasen


Dato : 21-02-03 08:23

Hej
Jeg er ved at gøre en MZér forårsklar for en kammerat, han har haft den på
værksted, hvor han blev oplyst at den var utæt ved krumtaphuset. Da jeg fik
kigget på den, viste det sig at top og bundpakninig var færdig, ligesom den
var utæt mellem cylinder og karburatoren, så jeg har ikke meget fidus til
værkstedets dom.
Men kan man se det på olien hvis den er utæt ved krumtaphuset, hvis ja
hvordan ser olien så ud ?

Tommy



 
 
Moller (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-02-03 08:41

Tommy Hasen wrote:
> Hej
> Jeg er ved at gøre en MZér forårsklar for en kammerat, han har haft
> den på værksted, hvor han blev oplyst at den var utæt ved
> krumtaphuset. Da jeg fik kigget på den, viste det sig at top og
> bundpakninig var færdig, ligesom den var utæt mellem cylinder og
> karburatoren, så jeg har ikke meget fidus til værkstedets dom.
> Men kan man se det på olien hvis den er utæt ved krumtaphuset, hvis ja
> hvordan ser olien så ud ?

Hvis den er utæt ved krumtapshuset (de 2 mega store grønne pakdåser) vil
du se det lige så snart du starter... jo mere sort røg, der kommer ud, jo
mere utæt er den, eftersom der kommer olie ind i benzinen... om der kommer
benzin i olien, det skal du ik være bange for, jeg har både haft vand, store
rust klumper, og diverse andet.. uden de store problemer.

På den anden side, det er ik være at skifte de 2 pakdåser ind til
krumtapshuset, end 1 dags arbejde første gang man åbner en MZ, og kan gøres
på under 1 time, mens motoren sider på, anden gang man skal :) så ring til
Ole fra MZ klubben, han har de pakdåser, samt det andet du skal bruge, og
modsat rødmoses pakdåser, så holder Ole's også til at blive brugt.

VH
Lars Molnit
P.S. Hvis du bor i KBH's området, har jeg en motor der er åbnet, så du
kan se hvor de pakninger sider, og derved letter kan se hvor let det er :)

>
> Tommy

--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86



Tommy Hasen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 21-02-03 13:30

>
> Hvis den er utæt ved krumtapshuset (de 2 mega store grønne pakdåser)
vil du se det lige så snart du starter... jo mere sort røg, der kommer ud,
jo
> mere utæt er den, eftersom der kommer olie ind i benzinen...
>
Røgen ser fin ud.

Jeg skiftede både lejer og pakdåser sidste vinter, hans problem var
manglende kompresion, og med de utætte pakninger jeg fandt, og den pæne blå
totaktsrøg, vil jeg konkludere at den er tæt.
Tak for svaret.

Tommy




Preben Riis Sørensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 21-02-03 21:24


Tommy Hasen <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en
news:b34k57$ag6$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg er ved at gøre en MZér forårsklar for en kammerat, han har haft den på
> værksted, hvor han blev oplyst at den var utæt ved krumtaphuset. Da jeg
fik
> kigget på den, viste det sig at top og bundpakninig var færdig, ligesom
den
> var utæt mellem cylinder og karburatoren, så jeg har ikke meget fidus til
> værkstedets dom.
> Men kan man se det på olien hvis den er utæt ved krumtaphuset, hvis ja
> hvordan ser olien så ud ?
>
> Tommy
>
>

En klog disposition inden du ofrer så meget som en krone på dyret, er at
åbne til tænding, starte, sætte en prik på midten af krumtapaksel, eller kig
en ud. Giv gas og se om den holder centreringen, ellers er den lige til
brokkassen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Moller (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-02-03 14:02

> En klog disposition inden du ofrer så meget som en krone på dyret, er
> at åbne til tænding, starte, sætte en prik på midten af krumtapaksel,
> eller kig en ud. Giv gas og se om den holder centreringen, ellers er
> den lige til brokkassen.


Hva, preben... den holder sgu ikke... Ud fra hvilken symptomer bedømmer
du at der skulle være denne fejl ????? .... og under alle omstændigheder,
hvis der var det problem du skriver, er det sgu da i H... ik være end at
smide 2 nye hovedlejer i... maks skifte krumtappen, og det koster så lidt
til en MZ, at det brokkasse bøvl du ævler om, nok lige skal revuderes.

Og nu da fejlen er lokaliseret til et knæk på benzin slangem og benzinen
er skiftet, køre den fint... så tænk, inden du slynger udtalelser ud om at
man skal skrotte noget, uden der er en grund til det.

--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste