HONDA reservedele
Fra : skildpadden230

Dato : 20-02-03 19:42

Jeg er den lykkelige ejer af en cb500, men der er jo også ting på
sådan en der skal udskiftes. jeg har ikke så meget forstand på den
slags, så jeg har alieret mig med en ven, som vil hjælpe mig, men hvor
køber jeg stumperne, og hvor er det billigst.

Skal jeg holde mig til originale dele, eller er det lige meget?

jeg bor i København.

1000 Tak Martin

Fra : Bjørn Jeppesen

Dato : 20-02-03 20:00

Hej Martin
prøv www.mcbutikken.dk
Mvh Bjørn

Fra : Uffe Iversen

Dato : 20-02-03 20:12

Hej Martin
Jeg har meget god erfaring med david silver spares i england. du kan finde
dem på www.davidsilverspares.co.uk
Hvis du har spørgsmål om hvordan det foregår eller om de har delene hjemme,
så er de meget flinke og hurtige til at give dig de svar du søger.
Mvh Uffe

Fra : skildpadden230

Dato : 20-02-03 20:41

1000 tak for de hurtige svar. jeg vil kigge på det med det samme.

Hilsen

Martin

Fra : John Jensen

Dato : 20-02-03 20:58

Eneste ting du skal tage dig i agt for hvis du vælger at købe reservedele i
england er at fragten er rasende dyr,
så du skal købe for "mange" penge inden besparelsen ikke bliver ædt op i
fragt..

/ John

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-02-03 21:17

On Thu, 20 Feb 2003 20:58:06 +0100, "John Jensen"
<John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>england er at fragten er rasende dyr,
>så du skal købe for "mange" penge inden besparelsen ikke bliver ædt op i

Det kan jeg slet ikke genkende for DSS' vedkommende,David Silver
Spares har specialkontrakt med et kurerfirma, så fragten har de gange
jeg har købt kun været ca. 150,- for meget store pakker,men det
afhænger naturligvis af hvad du mener med mange penge,jeg købte f.eks
en kåbeside til min VF500,pris hos DSS 650,- alt incl. , pris i DK
5000,- for nøjagtig samme del og sådan kunne jeg blive ved,men
se'fø'li køber man ikke en lille dims til 50,- eller alm. små sliddele
som man kan købe billigt uoriginalt i DK.
Forøvrigt talte jeg forleden med en større dansk forhandler der havde
solgt hele sit Honda-reservedelslager til netop DSS - mange
DK-forhandlere er nemlig ved at indse at flere og flere køber over
nettet og det bliver sværere og sværere at opretholde de undertiden
horrible danske priser,hvorfor der kun bliver småtingene tilbage til
de danske forhandlere,taberne bliver så dem der ikke kan servicere
deres egne cykler eller orientere sig på nettet,og sådan måtte det
næsten gå...

Det er dog ganske rigtigt at andre UK-firmaer _kan_ have meget høje
fragtpriser så det gælder om at se sig for.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : John Jensen

Dato : 20-02-03 21:57

Jeg kan godt se at på en kåbedel der herhjemme koster 5.000,- så er der ikke
så meget at være i tvivl om.!

Du har ret, man skal kigge sig godt for, samt få prisen oplyst på forhånd,
mine dyrekøbte erfaringer
er at selv ret små pakker koster 30-50 £ i fragt, - så man nøjes ikke med at
købe 2 nye pakdåser. =

It's a jungle out there.!

/ John

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-02-03 21:22

> [...]
> køber jeg stumperne, og hvor er det billigst.
>
> Skal jeg holde mig til originale dele, eller er det lige meget?

Honda-guruen er Klavs ved Agusta Motor, på frederiksborgvej, en lidt
rodet butik og en lidt rodet mand, men erfaringen fejler absolut intet.
Har du problemer, du, eller din ven, ikke selv kan løse, kan han. Han
sælger næsten kun originalt så speciel billig er han ikke, hav det i
mente.

(Har ingen aktier i stedet, andet en taknemmelighed da jeg havde en
CB750)

Kenneth
R1

Fra : Richard

Dato : 20-02-03 22:22

Kenneth Sørensen wrote:
> Honda-guruen er Klavs ved Agusta Motor, på frederiksborgvej, en lidt
> rodet butik og en lidt rodet mand, men erfaringen fejler absolut intet.

Absolut intet, kan anbefales. Har også en fabelagtig hukommelse hvad
både dele, cykler - og deres ejere - angår.

> Han sælger næsten kun originalt så speciel billig er han ikke, hav
> det i mente.

Han er dog blevet helt ferm til at spotte Honda's mc-dele blandt deres
bilreservedele, og besparelsen giver han videre. På resten af delene er
han næppe dyrere end andre forhandlere. - Claus tilbød mig faktisk at
låne en E-mærket parabol, hvis jeg får anmærkning for GB'ens US-ditto,
når den snart skal til syn ...

> (Har ingen aktier i stedet, andet en taknemmelighed da jeg havde en
> CB750)

Køber mine nye Honda-stumper der - når jeg en sjælden gang har brug for
en ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : RacerNiels

Dato : 21-02-03 16:59

"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
> Absolut intet, kan anbefales. Har også en fabelagtig hukommelse hvad
> både dele, cykler - og deres ejere - angår.

Ja, og vær _helt_ sikker på at du skal bruge det du køber!! Da jeg købte en
fodhviler til en CB500 til den nette sum af 675 Dkr og 3 dage senere ville
levere den tilbage blev der lige fratrukket 15% af prisen... han kunne jo
ikke "være reservedelslager"... hvad fanden er han så?!?!?!
Samtidig viser han mig en til en mindre Honda som er magen til, men bare
ikke poleret... den kostede under det halve... Skide tak , siger jeg bare!
Jeg købte en brugt til endnu endnu mindre hos L.C.Racing i Rønnede.

Desuden skal man pase på ikke at få skæld-ud hvis man kommer til at spørge
om noget "dumt"...

My two cent,
Niels