/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
reparationsbog søges...
Fra : Bruno Lind


Dato : 20-02-03 19:23

Jeg søger med lys og lygte efter en reparationsbog over en honda CB700S
Nighthawk fra 1984.
Jeg har søgt på nettet under Haynes og Clymer og som jeg ser det, så laver
de ikke en reparationsbog til ovennævnte honda....

Har i nogen bud på hvor man kan finde sådan en rep. bog?

Motoren ligner meget i opbygning en CBX750 b.la. med hydraliske ventiler og
kobling men om jeg bare kan bruge en rep. bog fra en denne ved jeg ikke....

Mvh BL



 
 
RuneR \(TDM850\) (20-02-2003)
Kommentar
Fra : RuneR \(TDM850\)


Dato : 20-02-03 19:36

Bruno Lind wrote:
> Jeg søger med lys og lygte efter en reparationsbog over en honda
> CB700S Nighthawk fra 1984.
> Jeg har søgt på nettet under Haynes og Clymer og som jeg ser det, så
> laver de ikke en reparationsbog til ovennævnte honda....
>
> Har i nogen bud på hvor man kan finde sådan en rep. bog?
>
> Motoren ligner meget i opbygning en CBX750 b.la. med hydraliske
> ventiler og kobling men om jeg bare kan bruge en rep. bog fra en
> denne ved jeg ikke....
>
> Mvh BL

Jeg købte min Haynes hos Jes

Ved ikke om han har til lige din model http://www.sayjes.dk/hondaframe.html

--
MVH Rune Rohleder
http://dfm.divvy.dk/rune_rohleder
www.rohleder.nu/tdm



Uffe Iversen (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Iversen


Dato : 20-02-03 20:14

Hej
Du kan prøve at ringe til køsters motorboghandel i randers på 86 42 66 13
Mvh Uffe



Bruno Lind (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 20-02-03 20:32


"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e551cfc$0$13181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg søger med lys og lygte efter en reparationsbog over en honda CB700S
> Nighthawk fra 1984.

Nogen der ved om modellen har været importeret til DK ?

Mvh BL



Armand (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-03 00:44


Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e552d35$0$13269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e551cfc$0$13181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg søger med lys og lygte efter en reparationsbog over en honda CB700S
> > Nighthawk fra 1984.
>
> Nogen der ved om modellen har været importeret til DK ?

700'erne er et produkt baseret på en US-skatteklasse, og den eneste 700'er
jeg erindrer importeret officielt er Yamaha XJ 700 Maxim !

Du kan forøvrigt godt gå ud fra at den matcher CBX'en i motoropbygning; men
det vil nok være spild at have en CBX-manual blot for en
adskilleses-procedure af motoren :-/

--
Armand.





Bruno Lind (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 21-02-03 10:10


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b33pg2$2lq7$6@news.cybercity.dk...
>
> Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> news:3e552d35$0$13269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e551cfc$0$13181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg søger med lys og lygte efter en reparationsbog over en honda
CB700S
> > > Nighthawk fra 1984.
> >
> > Nogen der ved om modellen har været importeret til DK ?
>
> 700'erne er et produkt baseret på en US-skatteklasse, og den eneste 700'er
> jeg erindrer importeret officielt er Yamaha XJ 700 Maxim !
>
> Du kan forøvrigt godt gå ud fra at den matcher CBX'en i motoropbygning;
men
> det vil nok være spild at have en CBX-manual blot for en
> adskilleses-procedure af motoren :-/
>
> --
> Armand.

Hej Armand
Nu har vi jo ikke alle fået 10w40 i sutteflasken : )
Jeg har b.la behov for at checke om timingen af knasterne er rigtig. Jeg har
faktisk en rep.bog fra en CBX750 men ifølge den står knasterne helt
forkert....

Mvh BL



Armand (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-03 18:02


Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e55ed0e$0$13244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b33pg2$2lq7$6@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Du kan forøvrigt godt gå ud fra at den matcher CBX'en i motoropbygning;
> > men det vil nok være spild at have en CBX-manual blot for en
> > adskilleses-procedure af motoren :-/
>
> Nu har vi jo ikke alle fået 10w40 i sutteflasken : )
> Jeg har b.la behov for at checke om timingen af knasterne er rigtig. Jeg
har
> faktisk en rep.bog fra en CBX750 men ifølge den står knasterne helt
> forkert....

Hæ!
Nu skal jeg så gi' dig en melding ud fra min baby-føde:
Stort set alle fabrikanter monterer deres firecylindredes knastaksler efter
samme princip:
Cylinder #1 (= den venstre set fra sædet) skal være i top efter
tændingsmærkerne og dér skal forekommende streg-mærker på knastakslernes
tandhjul flugte med topstykkets pakflade! Stregerne skal enten pege imod
hinanden eller fra hinanden - Forskellen ligger i om det er #1 eller #4 der
er i kompression!
Hvad der kan gå galt er at knasterne er bleve forbyttet; men dét er
idiotsikret qua "EX" hhv. "IN" indstøbninger på dem!

Nu vil jeg ikke tage ansvaret 100% for at det absolut er således for
CBX/Nighthawk, så du må gerne lægge et scan ind på Binær motor, hvortil jeg
kan forvisse mig om princippets benyttelse!

Prøv endvidere at kigge på linkede tegn. gældende for en ZXR 400, og
sammenlign!
Link: http://zxr400.de/web/Technik/55.1.gif

--
Armand.




Bruno Lind (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 22-02-03 09:42


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b35mcq$23td$3@news.cybercity.dk...
>

> Hæ!
> Nu skal jeg så gi' dig en melding ud fra min baby-føde:
> Stort set alle fabrikanter monterer deres firecylindredes knastaksler
efter
> samme princip:
> Cylinder #1 (= den venstre set fra sædet) skal være i top efter
> tændingsmærkerne og dér skal forekommende streg-mærker på knastakslernes
> tandhjul flugte med topstykkets pakflade! Stregerne skal enten pege imod
> hinanden eller fra hinanden - Forskellen ligger i om det er #1 eller #4
der
> er i kompression!
> Hvad der kan gå galt er at knasterne er bleve forbyttet; men dét er
> idiotsikret qua "EX" hhv. "IN" indstøbninger på dem!
>
> Nu vil jeg ikke tage ansvaret 100% for at det absolut er således for
> CBX/Nighthawk, så du må gerne lægge et scan ind på Binær motor, hvortil
jeg
> kan forvisse mig om princippets benyttelse!
>
> Prøv endvidere at kigge på linkede tegn. gældende for en ZXR 400, og
> sammenlign!
> Link: http://zxr400.de/web/Technik/55.1.gif
>
> --
> Armand.


Tak for din pædagogiske gennemgang. Jeg vil senere idag prøve ud fra din
beskrivelse.
P.S. min scanner er kaput...
Mvh BL



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste