Erfaringer med Suzuki DR500
Fra : Nicolai

Dato : 19-02-03 21:32

Hej med jer...

Er der nogen der har erfaringer med en suzuki dr500....???

Er den slidstærk, hvad er dens svagheder...

Er den stærk nok til at køre på baghjul med ( ikke 1. gears rejehop )

Og ellers alt hvad i har på hjerte om lige denne maskine

Vh

Nicolai

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-02-03 22:14

"Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse

> Er den stærk nok til at køre på baghjul med ( ikke 1. gears rejehop )

Ja.
Men det er en Puch Maxi også.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 19-02-03 23:04

> Men det er en Puch Maxi også.
>
> Rittig

[KLIP]
Men det kræver så næsten, at det er 2'gears modellen (med mindre der er
pillet ved den!)- personligt har jeg lavet mange nydelige wheelies med de
1,2 HK en std. Puch Maxi 2 gear dengang kunne levere

Jeg imponeres ikke af en "tøse-wheelie" (hvor det alene er
pengepungen/gashåndtaget og dermed i sidste ende alene dumdristigheden(?),
der klare paragrafferne.
Derimod kan jeg kreditere den "balance-bacerede wheelie" - om det så er en
MZ'er, en Øvert eller en sur gammel off--roader den udføres på

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Megas

Dato : 20-02-03 04:38

wheeler wrote:

> [...]
> Derimod kan jeg kreditere den "balance-bacerede wheelie" - om det så
> er en MZ'er, en Øvert eller en sur gammel off--roader den udføres på

Well, jeg bliver sgu imponeret hvér gang jeg ser en +125hk mc ligge røgslør
ud fra bagdækket, samtidig med at forhjulet er 1/2m over asfalten :) Men
ok, ville sgu blive endnu mere imponeret hvis jeg så en Maxi 2g gøre dét

--
Megas
---

Fra : wheeler

Dato : 20-02-03 14:01

"Megas" <Megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse

...... samtidig med at forhjulet er 1/2m over asfalten :) Men
> ok, ville sgu blive endnu mere imponeret hvis jeg så en Maxi 2g gøre dét

Tjaa Maxien kan hverken lægge røgslør fra bagdækket eller "holdes" en ½
meter over vejen med forhjulet. Men at tilbagelægge en kilometer eller to
med + 1 meter hævet forhjul kan snildt lade sig gøre...og hvor mange kan i
realiteten det på en + 125 HK ?
- Er det ikke mere lige op og "snuse" og så hurtigt slippe gas/aktivere
fodbremse (det sidste er der sjældent overskud, idet den høje wheelie for de
flestes vedkommende ikke er tiltænkt, men en indikation på manglende kontrol
over bevægelsen i højre håndled =

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-03 14:44

wheeler wrote:
> [...]
> med + 1 meter hævet forhjul kan snildt lade sig gøre...og hvor mange kan i

Og så kan den jo lægge røgslør med en passende mængde 10kr/literen
4takts-olie som erstantning for 2takt ? ;))) på afstand er der sgu
ingen der kan se om det kommer fra dækket :)

// Hans, der mest kører på to hjul :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Megas

Dato : 20-02-03 14:45

wheeler wrote:
> [...]
> høje wheelie for de flestes vedkommende ikke er tiltænkt, men en
> indikation på manglende kontrol over bevægelsen i højre håndled =

Du har ret & alligevel ikke :) Jeg ville ikke kunne køre 1 km på baghjul,
har ihverttilfælde aldrig førsøgt på det & det er også sandt for mit
vedkommende at den første gang jeg lavede hjulspin & kørte på baghjul
samtidig var det ikke med vilje, men fordi jeg blev pissed over en idiot der
kørte som en debilcement & derfor gav den gamle rx´er alt hvad den kunne for
at komme først over et kryds *G* Jeg slap nu hverken gassen eller brugte
bagbremsen men fortsatte til "idioten" var en prik i bakspejlet ;)

Men sådan noget er jo politisk ukorrekt herinde & nu ricikerer jeg at komme
til at puste op i gløderne fra en anden tråd, så jeg vil skynde mig at sige
at det vare for maaange år siden & at jeg selvfølgelig aaarrldri´ kunne
finde på at gøre det i dag hvis jeg fx. køber den dér ZX12 ;-D

Nå, men jeg vil stadig påstå at det ser kanonblæret ud & lyder fedt
samtidigt & så er jeg egentlig ligeglad med at det ikke kræver så meget af
føreren, det jeg bliver imponeret over er kræfterne i kværnen der gør det ;)

--
Megas
---

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 00:07

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pillet ved den!)- personligt har jeg lavet mange nydelige wheelies med de
> 1,2 HK en std. Puch Maxi 2 gear dengang kunne levere

Naturligvis! Det glemte jeg i farten.

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 21-02-03 11:38

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e555e6e$0$6621$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Naturligvis! Det glemte jeg i farten.

Næ, man ska bare ha et bump, og hive godt i styret, så kommer den op. Jeg
har nemlig selv haft en maxi med glidekobling... Sådan noget lorteblik...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-02-03 14:50

> Er der nogen der har erfaringer med en suzuki dr500....???
>
> Er den slidstærk, hvad er dens svagheder...

Motoren er ikke stærk. Mere præcist, så har tendes til olieforbrug ved hård
kørsel. Dette er skidt, da den taber olietrykket hvis niveauet går under det
man kan se i glasset. Derfor skal man holde øje med olien HELE tiden! Gør
man der kører den fint.

> Er den stærk nok til at køre på baghjul med ( ikke 1. gears rejehop )
Om den kan køre på hjul er op til chaufføren. Man skal bare jokke så hårdt
på en Velo

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Nicolai

Dato : 20-02-03 21:44

Fedt nok i åbner en diskutionsklub om puch maxier...!!

Der er vist noget der hedder FRITID/knallert.dk.!

Nej, det jeg bare ville høre var om der var nogen der viste om den fx
kunne trækkes ordentligt op på baghjul med fx 50km/t. Ligesom man ex
kan gøre på en 125ccm 2-takts crosser...
Det kunne godt være at den var for tung eller for sløv........Spar mig
lige for jeres knallertteorier..

Vh
Nicolai

Fra : Megas

Dato : 20-02-03 22:01

Nicolai wrote:
> [...]
> kan gøre på en 125ccm 2-takts crosser...
> Det kunne godt være at den var for tung eller for sløv........Spar mig

Undskyld (Ser skyldig & brødebetymget ud..) Nåmen jeg ved ikke noget om
hvor slidstærk en DR500 er, men jeg er sikker på at wheeler kan køre mindst
100km på baghjul med den :D

Fra : wheeler

Dato : 20-02-03 22:23

"Megas" <Megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse

men jeg er sikker på at wheeler kan køre mindst 100km på baghjul med den :D

øhhh hvordan drejer man under en wheelie..? =.-o

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : Soren Lindholt

Dato : 21-02-03 11:36

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in article
<kHb5a.1401$DD5.132@news.get2net.dk>...

> "Megas" <Megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> men jeg er sikker på at wheeler kan køre mindst 100km på baghjul med den
:D

> øhhh hvordan drejer man under en wheelie..? =.-o

Du drejer da bare. På to hjul drejer man jo også uden at dreje på styret,
der er bare en frihedsgrad mere. Hvordan drejer man på en et-hjulet cykel?
Netop, ligesådan.
Men jeg har hørt fra relativt pålidelig kilde at det kan give problemer at
kre over fartbump...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-03 13:07

> Du drejer da bare. På to hjul drejer man jo også uden at dreje på
> styret, der er bare en frihedsgrad mere.

Jeg tvivler meget på at du kan dreje uden at dreje på styret, når du kører
på 2 hjul.. Det er også lidt svært at køre ligeud uden.
At cyklen så selv vil forsøge at rette op og dreje styret er så en helt
anden sag.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 21-02-03 13:46

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in article
<b354op$1am6$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> på 2 hjul.. Det er også lidt svært at køre ligeud uden.
> At cyklen så selv vil forsøge at rette op og dreje styret er så en helt

Overhovedet ikke, du har ret i det blivere sværere, men det er jo balancen
man kan styre med, og styreudslag gør det sådan set bare lettere. F.eks.
når man er over 30-40 km/h vrider man jo styret til venstre når man vil til
højre... Men vi kunne jo lave et forsøg med fastspændt forgaffel, en
frivillig skulle vi nok kunne finde. ... Mads.... MAAADS hvor er du???

Fra : Mads Lund

Dato : 21-02-03 13:58

> [...]
> højre... Men vi kunne jo lave et forsøg med fastspændt forgaffel, en
> frivillig skulle vi nok kunne finde. ... Mads.... MAAADS hvor er du???

Jeg er klar.

Desuden har jeg jo erfaringer ud i at dreje mens man kører på ét hjul. Og
det kan man sagtens. Man bruger dog ofte styret, hvorved gyro kræfterne fra
det roterende forhjul bruges til at ændre balancen.
Man skal dog huske at kigger efter om der ligger blade på asfalten, for så
kan bagenden godt skride ud samtidigt, og det ender med en øm hofte og
masser af gnister.

Næ du, målet for den kommende sesson er at lære at køre på ét hjul med 2
mand ombord i en 3 hjulet båd. Der kan man tale om et par frihedsgrader
ekstra der skal kontrolleres.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Soren Lindholt

Dato : 21-02-03 14:27

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<Bop5a.4468$_84.3449@news.get2net.dk>...
> [...]
> Man skal dog huske at kigger efter om der ligger blade på asfalten, for

> kan bagenden godt skride ud samtidigt, og det ender med en øm hofte og

Åhja, hvis man ikke mestrer det også. PG Lundmark har en træningsrutine
hvor han f.eks. lige kører til Nordkap og hjem igen, det tager omkring 18
timer.
Det meste er grusvej, og hver 10. km køres på baghjulet, "det er så skægt
når den skrider over baghjulet i svingene", som han siger.

> Næ du, målet for den kommende sesson er at lære at køre på ét hjul med 2
> mand ombord i en 3 hjulet båd. Der kan man tale om et par frihedsgrader
> ekstra der skal kontrolleres.

Den er fin, jeg er klar med Canon Powershot.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 20:22

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 2 hjul.. Det er også lidt svært at køre ligeud uden.
> At cyklen så selv vil forsøge at rette op og dreje styret er så en helt

Joh, man kan nu godt dreje under en wheelie uden at dreje på styret, det er
ikke noget problem. Personligt synes jeg nu det er lidt lettere at wheelie
gennem kurver, hvir jeg drejer lidt kontra i styret, så er det også nemmere
at se hvor man kører - når forskærmen ikke tager alt udsynet.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-02-03 21:55

> [...]
> lettere at wheelie gennem kurver, hvir jeg drejer lidt kontra i
> styret, så er det også nemmere at se hvor man kører - når forskærmen

Læg mærke til at jeg skrev på 2 hjul. Hvor ofte laver du 2-hjuls wheelies?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 23:08

> Læg mærke til at jeg skrev på 2 hjul. Hvor ofte laver du 2-hjuls wheelies?

Øh...? Nåh...

Rittig
(Ikke helt på dupperne idag)

Fra : Mads Lund

Dato : 24-02-03 09:40

> Læg mærke til at jeg skrev på 2 hjul. Hvor ofte laver du 2-hjuls wheelies?

Det kan man sagtens. Desværre er der ingen dokumentation fra vores
prøvestart med kwacken fra gandrup ræset. Der havde vi KX500'en i en
position med forhjulet lodret over baghjulet, hvilket må være en wheelie, og
stadig med 2 hjul på jorden.

Det skal nævnes at det ikke var den mest optimale prøvestart vi har lavet

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 20:20

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har hørt fra relativt pålidelig kilde at det kan give problemer at
> kre over fartbump...

Ja, okay, det kræver lidt mere øvelse...

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 20-02-03 22:12

> [...]
> kan gøre på en 125ccm 2-takts crosser...
> Det kunne godt være at den var for tung eller for sløv........Spar mig

Tjahh men med dine to indlæg (som jeg endnu ikke har forstået helt) var det
ganske naturligt at tage afsæt i et tohjulet køretøj, som jeg i højere grad
formoder relaterer sig til din aktuelle viden om det at udføre en wheelie(?)

Men du skal få svaret på dit delspørgsmål:
En DR 500 kan ikke smækkes op på baghjulet hverken ved 50 km/t eller fra
stående start uden brug af kobling! - det må/skal derfor foregå "on the
knallert-way" :-/

Skuffet? - så er det alligevel ikke den model, du skal ha =

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125 R

Fra : Nicolai

Dato : 20-02-03 22:25

Tja om det er med eller uden kobling er ligegyldigt for mig......
Jeg mente bare at den skulle op.....
Det kunne min gsxr400 ikke med fx 80km/T kobling eller ej, men min
kammerats R1 kunne gøre det med 150km/T

Så bare Dr500 kan komme op på baghjulet med ca 50km/T så er det fint
nok.

Nicolai

Fra : wheeler

Dato : 20-02-03 22:30

"Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så bare Dr500 kan komme op på baghjulet med ca 50km/T så er det fint
> nok.
>
> Nicolai

[KLIP]

Super - så er alle glade og tilfredse

Hygge

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125 R

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 00:11

> En DR 500 kan ikke smækkes op på baghjulet hverken ved 50 km/t eller fra
> stående start uden brug af kobling!

Sludder, det kan jeg ihvertfald godt! Jeg vil faktisk mene at det letteste
er at trække den op fra omkring mellemområdet i 3. gear - mon ikke det er
tæt på 50km/t?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 21-02-03 08:11

Claus Rittig wrote:

> Sludder, det kan jeg ihvertfald godt! Jeg vil faktisk mene at det letteste
> er at trække den op fra omkring mellemområdet i 3. gear - mon ikke det er
> tæt på 50km/t?

[KLIP]

Heyy - vi taler ikke om "rejehop"! men ren baghjulskørsel ved alene at
vride håndtaget....jeg kørte sidste sommer på en Kawazaki 500 (2 cyl.)
offroad-ting (KE) med de standardiserede 50 Hk - den kunne da ikke med
mindre koblingen blev brugt ...såfremt din kørestilling ikke afviger
væsentligt ifm udførelsen af en wheelie, så må du lige afsløre din teknink
=

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-02-03 08:45

> [...]
> mindre koblingen blev brugt ...såfremt din kørestilling ikke afviger
> væsentligt ifm udførelsen af en wheelie, så må du lige afsløre din teknink

Hej B

Uden DFM skal være en How To Wheelie Guide, så prøv og ryk dig en anelse bag
ud på sædet. Kør med neutral gas, til let motorbremse, så åben spjældet
helt, samtidigt med du hiver i styret. Vupti! Hvis ikke du magter det, kan
du altid købe en MC med 100+ Hk. Der behøver du kun at lave spjæld finten.

Fra : wheeler

Dato : 21-02-03 12:02

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> du altid købe en MC med 100+ Hk. Der behøver du kun at lave spjæld finten.

Jo jo helt enig
Men nu var udgangspunktet jo, at wheelien skulle ske uden brug af
"rejehops-teknink"/tilbagerykning på sadlen eller deslige ;-/

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 20:27

"wheeler" <wheeler@wheeler.com> skrev i en meddelelse

> Men nu var udgangspunktet jo, at wheelien skulle ske uden brug af
> "rejehops-teknink"/tilbagerykning på sadlen eller deslige ;-/

Hvorfor det? Er det ikke ret ligegyldigt hvordan den kommer op? Det der er
interessant er vel hvor langt man kan køre på det baghjul, og ikke om man
kan sidde helt stille når wheelie'n startes?

Hvis du insisterer i at sidde stille, ikke bruge kobling og kun trække den
op på gassen, så kommer den gevaldigt hurtigt op, og det bliver hunde svært
at finde balancen deroppe - iøvrigt skal man være noget af en
gas-ekvilibrist for at kunne balancere uden at ændre på sin kørestilling -
kan du det? Hvor langt?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 21-02-03 23:04

> [...]

> interessant er vel hvor langt man kan køre på det baghjul, og ikke om man
> kan sidde helt stille når wheelie'n startes?

Wheeler writes:
Åbenbart ikke ifølge ham der startede tråden :-/

Nicolai skrev i en meddelelse" Er den stærk nok til at køre på baghjul med
ikke 1. gears rejehop) "

> [...]

> at finde balancen deroppe - iøvrigt skal man være noget af en
> gas-ekvilibrist for at kunne balancere uden at ændre på sin kørestilling -

Wheeler writes:
Med 125'eren ? - NOT (de 30 hk/gearingen rækker ikke)
Med RD'eren - 15 meter (som jeg skrev tidligere i tråden "lige op og snuse
de famøse 50 cm og så ned igen vhj slækning af gassen) - og ja, har prøvet
break-even (der hvor man priser sig lykkelig for at have tisset af hjemmefra
=

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-02-03 23:51

wheeler wrote:
> Med RD'eren - 15 meter (som jeg skrev tidligere i tråden "lige op og snuse

Oh, se iøvrigt disse herlig filmklip med RD'ere :)

http://dfm.nathue.dk/Hajen/RD350%20Wheelie

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-02-03 10:11

> Wheeler writes:
> Med 125'eren ? - NOT (de 30 hk/gearingen rækker ikke)

Så må du hjem og øve dig min ven Den kan sagtens med brug af kun
koblingen...

Mvh Tommy Fer

Fra : wheeler

Dato : 22-02-03 13:13

Wheeler writes:
Med 125'eren ? - NOT (de 30 hk/gearingen rækker ikke

"Tommy Fer"
> Så må du hjem og øve dig min ven Den kan sagtens med brug af kun
> koblingen...
>
> Mvh Tommy Fer

Hey Tommy, nu må du lige følge med i tråden...vi snakker nu om IKKE at bruge
kobling jf.:

> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:
> Hvis du insisterer i at sidde stille, ikke bruge kobling og kun trække den
> op på gassen, så kommer den gevaldigt hurtigt op

Wheeler writes:
I det hele taget går diskussionen lidt i ring...udgangspunktet var Nikolajs
spm. om, hvorvidt en DR 500 kan gå på baghjul uden brug af "rejehopsteknik",
hvilket jeg påstår ikke er muligt. Rittig underbygger delvis dette ved at
tilføje, at man skal rykke tilbage på sæddet ifm. udførelsen

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-02-03 15:14

> [...]
> hvilket jeg påstår ikke er muligt. Rittig underbygger delvis dette ved at
> tilføje, at man skal rykke tilbage på sæddet ifm. udførelsen

Det med ringen har du ret i, men det var nu vist Bager der sagde det med at
rykke bagud - der findes også en del andre teknikker til at få den op, gynge
i fjedrene, trække i styret, stille sig på bag-fodhvilerne osv.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-02-03 15:11

> Wheeler writes:
> Åbenbart ikke ifølge ham der startede tråden :-/
>
> Nicolai skrev i en meddelelse" Er den stærk nok til at køre på baghjul med
> ikke 1. gears rejehop) "

"Køre på baghjul med" - det tolker jeg som en rigtig wheelie, altså at KØRE
på baghjul over en længere strækning. Hvordan den kommer derop... er det
ikke stadig lidt ligegyldigt?
1. Gears rejehop, er det ikke de der tøsewheelier hvor man bare løfter
forhjulet en halv meter, og så dumper det ned igen?

> [...]
> de famøse 50 cm og så ned igen vhj slækning af gassen) - og ja, har prøvet
> break-even (der hvor man priser sig lykkelig for at have tisset af

Break-even? Er det balancepunktet? Der hvor man kører et par kilometer? Hele
ideen med en wheelie er jo at finde det punkt, og så holde cyklen der uden
at skulle bruge rpm til at holde den der.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 22-02-03 16:54

> [...]
KØRE
> på baghjul over en længere strækning. Hvordan den kommer derop... er det

Hvis din tolkning af Nicolais tråd er korrekt (hvilket meget vel kan
tænkes!), tjahh så er spm. jo i realiteten ikke, om en DR 500 kan gå på
baghjul (for det kan Maxien jo også) - men om den kan HOLDES deroppe?
Forudsat spm. skal tolkes sådan, svarer det vel til at spørge, om man selv
kan skifte krumtap i sin motor altså at det afhænger af den der
skruer/føreren!

Det, der så kan undre mig er, at Nicolai efterfølgende refererer til sin
erfaring med en gsx r 400 + motocross, idet han jo så burde have de
tilstrækkelige "evner" (?) for at køre på eet hjul - eller hva =

Da

1. Alle cykler m/u motor kan gå på baghjul med en given teknik
2. Ikke alle cykler (de færreste) kan gå på baghjul vha. ren motorkraft
alene

- valge jeg at tro, at det var pkt. 2. Nicolai gerne ville have af- eller
bekræftet. og mit svar er altså NOT - deri er der vel ingen modsat
opfattelse?

Rittig:
> [...]
> ideen med en wheelie er jo at finde det punkt, og så holde cyklen der uden
> at skulle bruge rpm til at holde den der.

Uklart formuleret. Break-even er der hvor blot en tomme eller to afgør om
cyklen går bagover (og hvor bagbremsen som oftest vil være eneste redining)
Ved en korrekt/kontrolleret udført Wheelie er man trods alt "noget" fra
dette "tip-over"-punkt, samtidig med at en vægtforskydning på sadlen gør, at
man "hurtigt" kan rykke fremad igen!

Wheeler
Som i øvrigt ikke (længere fortager wheelies på offentilig vej!
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-02-03 18:30

> Det, der så kan undre mig er, at Nicolai efterfølgende refererer til sin
> erfaring med en gsx r 400 + motocross, idet han jo så burde have de
> tilstrækkelige "evner" (?) for at køre på eet hjul - eller hva =

Næh, man får ikke bestemte evner bare fordi man har ejet den slags
motorcykler!

> - valge jeg at tro, at det var pkt. 2. Nicolai gerne ville have af- eller
> bekræftet. og mit svar er altså NOT - deri er der vel ingen modsat
> opfattelse?

Nej, der er vi enige.

> [...]

> Uklart formuleret. Break-even er der hvor blot en tomme eller to afgør om
> cyklen går bagover (og hvor bagbremsen som oftest vil være eneste

Det er vist det jeg kalder balancepunktet.

> Ved en korrekt/kontrolleret udført Wheelie er man trods alt "noget" fra
> dette "tip-over"-punkt,

Nej man er da ikke? Man ligger da på dette punkt (eller ihvertfald så tæt på
som man kan) ? Og så holder man sig på det punkt enten ved gas/motorbremse,
kropsvægtforskydning, bagbremse eller en kombination af disse.
Og her er det så man skal passe på stillevejsbump...

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 00:16

> Fedt nok i åbner en diskutionsklub om puch maxier...!!
> Der er vist noget der hedder FRITID/knallert.dk.!

Nicolaj... Før du revser folk herinde, skal du lære at citere ordentligt, og
svare UNDER det du kommenterer.

> [...]
> kan gøre på en 125ccm 2-takts crosser...
> Det kunne godt være at den var for tung eller for sløv........Spar mig

Du forstod ikke svaret.
Svaret er: Enhver motorcykel kan trækkes på baghjulet, det afhænger ikke af
om den er for sløv eller for tung, det afhænger udelukkende af kørerens
færdigheder. At spørge om den er for tung eller for sløv giver ingen mening.
Du kunne spørge: Kan JEG trække den på baghjulet? Og det er hulens svært at
svare på uden at kende dig.

Knallerteksemplet var for at illustrere, at 1hk er nok til at køre på
baghjulet.

Rittig

Fra : Torben E

Dato : 21-02-03 17:56

> [...]
mening.
> Du kunne spørge: Kan JEG trække den på baghjulet? Og det er hulens svært

Ja det har jeg også altid sagt, lige indtil en kammy sagde at hans cb550
ikke
kunne, jeg prøvede, og nej, jeg kunne ikke få den til så meget som at lette
forhjulet, overhovedet.

Man kunne holde helt stille, gasse op på 10k, droppe koplingen mens man
sad godt tilbage, og nej den kunne ikke.

--

Torben E.

XL + XR 600
Fzr 1000

Der alle godt kan.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 23:18

Nicolai wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med en suzuki dr500....???
> Er den stærk nok til at køre på baghjul med ( ikke 1. gears rejehop )

Med hvilket formål egentlig? Showoff eller til at forcere træstammer?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R