Flot service! - Not
Fra : Oros

Dato : 19-02-03 19:11

Den her må i lige høre folkens...
Jeg var i de døende timer inde til MC-messe i Bella Center. Jeg kom primært
af den grund at jeg ville finde mig en rigtig mc-textil-jakke. Forhåbentlig
noget messe-tilbud, og endnu bedre noget "det gider vi ikke pakke med hjem,
kan vi ikke prakke det på dig for en slik?" Det var tidsrummet 16.30-18.00
om søndagen, så jeg ræsede det hele igennem for at se hvad der var. Det var
godt nok en tynd kop te, og eneste stand der solgte noget direkte derude var
Jaguar Mc-beklædning fra Søborg. Deres tøj var noget neutralt så det var
ikke så interessant selvom de var ret ængstelige for at sælge, selv uden at
presse på prisen prøvede de at holde fast i mig fordi jeg tvivlede og ikke
brød mig om stilen, så det sidste jeg hørte da jeg gik derfra var en pris på
1500 der var startet i 2200! *G* Så lettere skuffet havde jeg faktisk
opgivet at komme hjem med en jakke, havde dog fået bestilt et katalog på en
interessant model. (med ankomst om 2 uger) Da jeg så havde en halv time
fedtede jeg rundt og knipsede lidt fotos (er der forresten nogen der hungrer
lidt efter sådanne? Taget i god kval i 1600x1200 og fylder knap en mb pr.
stk. - nok ikke noget der ikke allerede har været fremme her - men
alligevel, lidt over 50stk. blev det til) Men for at komme til sagens ende
så stødte jeg pludselig på en jakke jeg faldt helt pladask for. Det var en
"yderst" lille sektion hos en stand der ellers primært var mc-forhandler,
men da lige havde en smule kluns med. SPH Motor i Næstved. Talte med en dame
fra standen som hverken kunne oplyse mig pris eller størrelser, ikke kunne
finde katalog/priser, eller kunne stille vedkommende der stod for det med
tøj. Men da de alligevel ikke solgte fra standen (som alle andre) sagde hun
at jeg bare kunne komme forbi deres forretning og prøve alle deres
størrelser (så gjorde hun lidt nar af mig fordi hun mente at jeg var en
dej-arm i forhold til de kunder de kunne støde på. Jeg er ihvertfald en
XXL'er normalt... Den jakke jeg var faldet for var i 2 "typer" en billig
nylon og en lidt mere robust, men stooortset samme design. Jeg prøvede den
robuste som dog var så lille over skuldrene at jeg dårlig kunne få 2.arm ind
i ærme efter første arm var placeret. Nylon-modellen var en tand mindre end
det. Det var i øvrigt en Lynx-jakke. Men ihvertfald fik jeg deres lille
butiks-brochure hvor jeg havde adressen. Nu bor jeg selv i Ishøj, så der er
immervæk knap en times kørsel til Næstved. Tilfældigvis fik jeg i dag
pludselig et andet erinde i Næstved og bestemte mig for at lægge vejen
forbi. I tøjafdelingen støver jeg hele sortimentet igennem uden held og
henvender mig til personale. Hende jeg får fat i var ikke selv ude på messen
og aner ikke hvilken model jeg snakker om. Hun forsvinder for at høre
messefolket hvad de har haft med og kommer tilbage med beskeden om at der er
tale om en prototype af en jakke som de netop har sendt tilbage og som ikke
vil blive produceret alligevel!? ARGH Jeg priste mig lykkelig for at jeg
alligevel havde et andet erinde i byen, ellers kunne jeg godt have leget
"vælte dominobrikker" i deres udstilling af irritation over uvidende
personale på messen.

Hvis nogen her skulle kende til jakken ud fra ovenstående og som mener noget
andet (tænk hvis det eks. bare var hende jeg snakkede med i butikken der
stak mig en sludder for en sladder fordi detektivarbejdet var for meget - en
af dem må jo unægteligt tage fejl) Men altså en jakke af mærket Lynx, jeg
fik ikke fat i selve modelbetegnelsen. Men der var altså en nylon og en mere
slidstærk model. Nylon var stortset helt sort og den lidt mere slidstærke
var mere halv-halv med noget sump-grønt og sort. Det var en type uden alle
mulige seler, stropper og udhængende lommer strittende overalt. Desuden en
kort model. Hvis nogen ved noget hører jeg gerne herom. Har Lynx beklædning
evt. en hjemmesiden nogen kender eller kan finde? Jeg kan absolut ikke støve
en op så man kunne søge i produktkatalog...

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Claus Kenberg

Dato : 19-02-03 19:41

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote in message
> [SNIP] - en helt masse

Nææ kender ikke jakken, men var selv derude i samme ærinde, dog omhandlende
et par bukser.

Jeg stødte på dem her => http://www.mconline.dk/

....og endte med at købe et par Condura bukser af mærker Safety 1st. for
795.- (ikke messetilbud).
Jeg fik en fin service, og jeg fik et par rigtig lækre bukser, som bød på
alt det jeg efterlyste: sikkerhed, robusthed, aftageligt termofor, og
vind/vandtæthed dog åndbare (Goretex lign.).
Jeg har siden kigget på deres hjemmeside - og kan kun sige at hvis alle
deres varer lever op til samme standard som mine nye bukser, er deres priser
meget meget rimelige. Til gengæld er deres udvalg ikke så stort, og man
tager heller ikke liiiiige ned på hjørnet og prøver deres tøj

Ang. service, kan jeg kun sige at de vejledte mig fint nok. Jeg har været
både spejder og mc'ist i mange år, så jeg kender lidt til tøj og udstyr og
der var ikke noget bondefangeri fra deres side.

Jeg tænkte bare at jeg ville dele min glæde med andre som måske lige står og
skal købe tøj - så er det her i hvert fald et godt sted at starte.

Og nej jeg har ikke aktier i firmaet

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : Morten dahl

Dato : 20-02-03 00:44

"Claus Kenberg" <claus@REMOVEkenberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> både spejder og mc'ist i mange år, så jeg kender lidt til tøj og udstyr og
> der var ikke noget bondefangeri fra deres side.

Det var da rart at høre du fik en ordentlig betjening, men kom nu ikke og
fortæl mig du købte det Torsdag, for så har du sku nok købt det af mig

Jeg har heller ikke aktier i firmaet, men det drives af et par af mine
venner, og havde hjulpet dem med at få dekoreret deres stand lidt..

De er rimeligt nye på markedet, og der har været lidt leveringsproblemer mm
fra deres side. Men konceptet med MC tøj som KUN sælges online er helt nyt,
og jeg kunne heller ikke finde på at købe noget tøj jeg ikke havde prøvet.
Men tøjet er sku iorden (nu er jeg nok lidt farvet) har selv crashtestet
noget af deres tøj, og det ser sku fint ud. Problemet med at købe tøj
online, har de løst ved at enhver klub og lign. kan ringe til dem og
arrangere at de kommer til en klubaften hvor det så vil være muligt at prøve
tøjet og se hele deres udvalg. Efter min mening et kanon koncept.

Og man må sige at deres nervøse overvejelser om hjemmesidens kendskab er
gjort til skamme, rigtigt mange havde set hjemmesiden, og var positive over
at kunne få tøjet mellem fingrene. Faktisk så meget at allerede fredag
eftermiddag var der udsolgt af alt det medbragt, så de måtte til vejle og
hente en masse mere

PS. jeg det eneste jeg måske ville få ud af at snakke pænt om dem er lidt
ekstra bajere næste gang vi hygger Men ring til dem og få dem til at
komme ud til et arrangement og få selv syn for sagen..

-
Morten Dahl

Fra : Claus Kenberg

Dato : 20-02-03 09:18

Morten dahl wrote:

> Det var da rart at høre du fik en ordentlig betjening, men kom nu ikke og
> fortæl mig du købte det Torsdag, for så har du sku nok købt det af mig

Jo det gjorde jeg faktisk. Hvis det var dig burde du kunne huske mig, for
du snød dig selv for 100.-

> [...]
> arrangere at de kommer til en klubaften hvor det så vil være muligt at prøve
> tøjet og se hele deres udvalg. Efter min mening et kanon koncept.

Jeg er helt enig. Og er i øvrigt stor tilhænger af internethandel.

> [...]
> at kunne få tøjet mellem fingrene. Faktisk så meget at allerede fredag
> eftermiddag var der udsolgt af alt det medbragt, så de måtte til vejle og

Ja det tror jeg gerne. Jeg er slet ikke overrasket.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-02-03 21:04

Oros wrote:
> [...]
> Har Lynx beklædning evt. en hjemmesiden nogen kender eller kan finde?
> Jeg kan absolut ikke støve en op så man kunne søge i

Prøver lige igen - fandt dette link på Google

http://www.zednet.co.uk/db/listings/26.html

Allan Bojesen

Fra : Oros

Dato : 19-02-03 23:34

Allan Bojesen wrote:
> Oros wrote:
> Prøver lige igen - fandt dette link på Google
>
> http://www.zednet.co.uk/db/listings/26.html

Hej Allan

Tak for forsøget, det er bare ikke den. Jeg fandt den også selv i min søgen,
stortset som den eneste lynx-jakke. Jeg ved desuden der findes en model der
hedder Rex, også af Lynx. Men det er heller ikke en sådan jeg søger. Kan det
virkelig passe de ikke har en hjemmeside? Mystisk...

-Rasmus

Fra : BoS

Dato : 20-02-03 00:11

> [...]
> mulige seler, stropper og udhængende lommer strittende overalt. Desuden en

Kan det evt. være. at Lynx bare var modelbetegnelsen, og at jakken rent
faktisk kom fra et andet firma?

http://users.skynet.be/richa/textiel_jassen.htm#lynx

mvh Bo

Fra : Oros

Dato : 20-02-03 08:46

BoS wrote:
> Kan det evt. være. at Lynx bare var modelbetegnelsen, og at jakken
> rent faktisk kom fra et andet firma?
>
> http://users.skynet.be/richa/textiel_jassen.htm#lynx

Yes, den jakke var jeg også forbi i min søgen. Men jo, jeg er temmelig
sikker på at mærket er Lynx, det har i selve mærket nærmest nogle små
buttede fartstriber foran navnet så det vel udgør deres logo. Dette havde de
2 andre jakker jeg så i butikken i mærket Lynx også (den ene der så var Rex)
samt den på udstillingen. Men så er der jo noget der tyder på at oplysningen
i butikken desværre var den rigtige og vedkommende på udstillingen der bare
var uvidende! :(

-
Rasmus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-03 12:38

Oros wrote:
> [...]
> stk. - nok ikke noget der ikke allerede har været fremme her - men
> alligevel, lidt over 50stk. blev det til) Men for at komme til sagens ende

Du skal da være velkommen til at lægge dem op på
http://dfm.nathue.dk :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Oros

Dato : 20-02-03 15:17

Hans Joergensen wrote:
> Du skal da være velkommen til at lægge dem op på
> http://dfm.nathue.dk :)

De er flyvende på vej nu... Under Oros
Kan se der er noget smart der skalerer dem til standardstørrelse på siden.
Men kildefilerne er 1600x1200. Nogle af billederne er lidt uskarpe, jeg har
tilsyneladende haft noget periodisk parkinsons!?

-
Rasmus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-03 16:35

Oros wrote:
> [...]
> Men kildefilerne er 1600x1200. Nogle af billederne er lidt uskarpe, jeg har
> tilsyneladende haft noget periodisk parkinsons!?

Man kan vælge at se billederne i den opløsning man nu lyster lige
nede under det viste billed :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)