Eksempler på afgift på VTR1000 Firestorm f~
Fra : Henrik

Dato : 19-02-03 13:00

Jeg søger eksempler på afgiften til T&S for en VTR 1000 Firestorm, fra
Tyskerland.

F.eks. en 1997'er med 25.000 km-stand til en købspris dernede på ca. 38.000
DKK.

Desværre er 95% neddroslet til 98hk(fra 110hk) så det må vel give grund til
den endelige "vurdering" ?eller hva?

PFT.
/Henrik - uden MC for en stund

Fra : BoS

Dato : 20-02-03 00:05

> [...]
> Tyskerland.
>
> F.eks. en 1997'er med 25.000 km-stand til en købspris dernede på ca.

Hej Henrik

Ved godt, jeg ikke besvarer dit spørgsmål med direkte eksempler. Men jeg vil
_skyde_ på, at afgiften på sådan et kræ ville være ca. 2/3 af, hvad de
koster i hos en forhandler.

Og sådan en fin maskine ville jeg skyde på ville koste 110000 - 115000 hos
en forhandler ~ 76000-77000 kr. i afgift til staten. (Men jeg ville nok max
give 105000 for den)

Prøv at se, om du ikke evt. kan få fat i en 2001 model dernede fra. Den er
nemlig identisk med den, der nu sælges som "den nye model" i DK. Nelleman
han nemlig først taget 2001 modellen hjem i år - sandsynligvis fordi han de
to sidste år har været i stand til at købe nogle restpartier hjem til en
billig penge. (Du kan kende den nye model på, at den har et Honda logo på
tanken og Firestorm står lige over blinklyset - på den gamle står der
Firestorm på tanken og VTR på siden)

På den nye model får du Hondas startspærre (HISS), 3 ltr. større tank,
(delvist) digital instrumentering og en forbedret affjedring samt et lidt
andet clip-on styr. (Tror nok, det er hævet lidt)

Den nye model koster immervæk 16.000 mere end den gamle, så måske kan du
alligevel spare lidt der, for det er Told og Skat nok ikke helt klar over,
da forhandlerne ikke har skiltet med, at det rent faktisk er den gammel
model, de har solgt de to sidste år. Så gør det vel ikke noget, at den er
droslet lidt. Det kan jo sikkert fjernes igen. Men jeg ved ikke, hvordan de
drosler dem.

Og de tre liter xtra i tanken kan immervæk godt mærkes, når man kun kører
omkring 12-13 km/literen

Jeg vil gerne vide, hvad du finder ud af. Evt. send mig en mail. Har selv en
VTR fra 99.

Held og lykke med dit foretagende.

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Henrik

Dato : 20-02-03 09:09

> [...]
> droslet lidt. Det kan jo sikkert fjernes igen. Men jeg ved ikke, hvordan

er der ikke noget med at for at det kan betale sige at hente en mc hjem SKAL
den være mindst 6 år gammel ??

> Og sådan en fin maskine ville jeg skyde på ville koste 110000 - 115000 hos
> en forhandler ~ 76000-77000 kr. i afgift til staten.
> (Men jeg ville nok max give 105000 for den)

Hvad så ved privat handel ?? (jeg gider ikke betale forhandlerens husleje)

Der er et par stykker i til 106 i DBA ...og den ene er vist ved forhandler

> Og de tre liter xtra i tanken kan immervæk godt mærkes, når man kun kører
> omkring 12-13 km/literen

ja det var noget værre sjusk at finde på 16L tank

Fra : BoS

Dato : 20-02-03 10:20

> Hvad så ved privat handel ?? (jeg gider ikke betale forhandlerens husleje)
>
> Der er et par stykker i til 106 i DBA ...og den ene er vist ved forhandler

De 105.000 er nok, hvad sådan en cykel er værd, når man tager i betragtnng,
hvad andre VTR'ere står til, der har kørt mindre og er nyere. Den er jo
alligevel halvgammel. Hvis det var prisen hos en forhandler, ville den være
meget rimelig. Så skal han jo yde noget garanti. Selv en Honda kan jo gå i
stykker...

Men så vidt jeg ved er der ikke lavet om på cyklen fra 1997 - 2000, så det
er den samme model du får, uanset alder.

Hvis du kigger i Bike/Touring Nyt vil du se to annoncer for VTR'ere. En gul
fra Odense
(98 / ingen km angivelse / 116500,-)

og en rød fra Kbh. Den røde er "Vinterobevaret i stue". (99 / 22000km /
120000)

De har begge været til salg i mere end et år (Jeg ringede på dem sidste i år
februar. Det kan jo tyde på, de er sat lidt højt... Jeg gav 115000 for min
sidste år (99 / 13800km)

Så alt i alt ville jeg tro, at der skulle være gnavet lidt mere af din
cykel, idet den er fra 97 og har kørt lidt længere.

mvh Bo

Fra : Henrik

Dato : 20-02-03 10:55

> Det kan jo tyde på, de er sat lidt højt... Jeg gav 115000 for min
> sidste år (99 / 13800km)

er der potter eller andet ekstra på din? (så jeg bedre kan sammenligne med
andre priser)

> Så alt i alt ville jeg tro, at der skulle være gnavet lidt mere af din
> cykel, idet den er fra 97 og har kørt lidt længere.

hmmm måske er der lagt lidt liebhaverværdi ovenpå prisen

/Henrik - uden mc for en stund

Fra : BoS

Dato : 20-02-03 14:25

> er der potter eller andet ekstra på din? (så jeg bedre kan sammenligne med
> andre priser)

Der var LeoVinci Titanium slip-on potter på. Men kun en original potte
fulgte med. Ejeren havde væltet den, og beskadiget den ene potte. Så havde
han købt to larme potter for forsikringssummen...

> hmmm måske er der lagt lidt liebhaverværdi ovenpå prisen

Jeps. De stiger sgu nok snart i pris igen - skynd dig at købe

mvh Bo