/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dæk - HPX?
Fra : bo-gsx-R


Dato : 19-02-03 00:10

hvad var det lige fordelen var ved HPX???

bo - gsxR



 
 
RacerNiels (19-02-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 19-02-03 11:27

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:b2ue93$hsa$1@sunsite.dk...
> hvad var det lige fordelen var ved HPX???

Det kan holde til topfarten på f.eks. ZX12R

:- Niels



bo-gsx-R (19-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 19-02-03 12:11


> Det kan holde til topfarten på f.eks. ZX12R

betyder det at det har en bedre holbarhed på
midten af dækket ? = flere km.??

bo-gsxR



RacerNiels (19-02-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 19-02-03 12:55

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:b2vog4$l2q$1@sunsite.dk...

> betyder det at det har en bedre holbarhed på
> midten af dækket ? = flere km.??

øhm.. dunno faktisk, men jeg vil tro at det er karkassen der er stærkere.
Står der ikke noget på michelins hjemmeside?


Niels
SV650 Pilot Sport *lige knap HPX*



bo-gsx-R (19-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 19-02-03 14:14

> Står der ikke noget på michelins hjemmeside?



> SV650 Pilot Sport
ved du hvor mange km de holder til i forhold til
div. andre sports dæk?

det er fordi jeg har et bt010 og de er pænt slidt efter
kun 2½k km. Regner kun med at de holder til 5k km.

bo-gsxR som køre ca. 15k km pr. år og ikk gider at
skulle bruge 3 bagdæk a 1800,-



Jens Jacob Bager Jen~ (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-02-03 15:33

> bo-gsxR som køre ca. 15k km pr. år og ikk gider at
> skulle bruge 3 bagdæk a 1800,-

Hej Bo

Du har to valg:
1: Købe et Macadam 100 bagdæk, som kan holde 8000km med din kørestil, og gå
på røven p.g.a. manglende bid før det er kørt varmt.
2: Betale det det koster og kør stærkt med en god sikkerhedsmargen på et af
de mange sportsdæk, som Pilot Sport, BT010, Sportec M1, D208, Diablo o.s.v.

Hvis du tuder over et bagdæk til 1800kr, så køb det i tyskland til 1200kr
stk., eller lad være med at give så meget gas. Det er det vi andre gør når
vi er på SU.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-02-03 20:27



bo-gsx-R wrote:
>> Det kan holde til topfarten på f.eks. ZX12R
>
> betyder det at det har en bedre holbarhed på
> midten af dækket ? = flere km.??

Tjaeh :-/
Det betyder ihvertfald at ved gængse hastigheder er dækket koldere end
sammenlignelige V-dæk, og dét kan jo godt medføre længere holdbarhed; men
til gengæld kan det gå ud over vedhæftningen i forhold til V-dækket !

--
Armand.



bo-gsx-R (19-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 19-02-03 21:09

> V-dæk
jeg har kigget på dæk-guiden hos pmc.dk
men hvor kan man finde en kode forklaring - att. hastigheder?

nu når jeg tænker mig om, så tror jeg nok at jeg engang fik
at vide at hpx'er havde en bredere trædeflade på midten,
og mindre på siden.

bo - gsxR




RacerNiels (20-02-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 20-02-03 10:19

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:b30o44$p7p$1@sunsite.dk...
> > V-dæk
> jeg har kigget på dæk-guiden hos pmc.dk
> men hvor kan man finde en kode forklaring - att. hastigheder?

http://www.point-s.dk/media/diversegrafik/hastighedsmaerke.gif


Niels




bo-gsx-R (20-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 20-02-03 11:51
RacerNiels (20-02-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 20-02-03 14:41

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:b32bn2$5ei$1@sunsite.dk...
>
> > http://www.point-s.dk/media/diversegrafik/hastighedsmaerke.gif
>
> takker
> bo-gsxR


No prob.
De mangler W - det gælder vist til 270km/t


http://motous.webmichelin.com/faqs/speed.htm


Niels



Jacob Hornemann (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 20-02-03 10:26

Læs mere her:
http://motous.webmichelin.com/tires/pilothpx.htm

bo-gsx-R wrote:

> hvad var det lige fordelen var ved HPX???
>
> bo - gsxR


Mads Lund (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-02-03 16:49

> hvad var det lige fordelen var ved HPX???

Der er nogle forskellige "fordele" eller et andet valg af kompromi om man
vil.

I forhold til et normalt pilot sport så er HPX dækket rundere i profilen
hvilket påvirker køreegenskaberne. Det større kontakt areal giver en lavere
belastning af gummi molekylerne, og dermed mindre hysterese tab og en bedre
fordeling af varmen. Hvis man kunne finde på at køre 320 (og har cyklen til
det) så skal der overføres ca 200 hk gennem bagdækket. Og så er det en
fordel at hhave noget gummi at dele det ud på.

Jeg har sat et HPX dæk på 9'eren, narturlig vis ikke fordi jeg kunne finde
på at køre over 300 men mest i forhåbning om lidt længere levetid ved
200 kmt kørsel. Men nu får vi se.

Mads Lund
Ninja9RT



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste