Eksempler på afgift på en blackbird fra Ty~
Fra : Hans Erik Elley

Dato : 18-02-03 22:54

Hej NG.

Jeg søger eksempler på afgiften til T&S for en CBR1100XX Blackbird,
gerne fra Tyskland. F.eks. en 2001'er med lav km-stand til en købspris
dernede
på ca. 60.000 DKK.
Andre 'indspark' modtages li' så gerne.
Pft.

Mvh.
Hans Erik :)

Fra : Richard

Dato : 18-02-03 23:19

Hans Erik Elley wrote:
> Jeg søger eksempler på afgiften til T&S for en CBR1100XX Blackbird,
> gerne fra Tyskland. F.eks. en 2001'er med lav km-stand til en købspris
> dernede på ca. 60.000 DKK.

Man skal aldrig sige aldrig, men så nye cykler har der næppe været
brugtimporteret mange af. Prismæssigt plejer det først at kunne svare
sig efter nogle år, med mindre cyklen falder meget hurtigt i pris
herhjemme. Men en særlig model/farve/udrustning, der ikke findes
herjemme, kan selvfølgelig også være grund til en brugtimport, så måske.

Med afgift på godt og vel 60% af brugtprisen herhjemme og en brugtpris
på ca. 160kkr, skal du regne med ca. 100 i afgift. Så er der ikke meget
at hente den for lige nu.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hans Erik Elley

Dato : 19-02-03 18:34

Ja, jeg har også regnet med ca. det beløb (100k) men hvor sikker
kan man være på det? Hvor har du f.eks. tallet fra?

/Hans Erik :)

Fra : Richard

Dato : 19-02-03 20:12

Hans Erik Elley wrote:

> Ja, jeg har også regnet med ca. det beløb (100k) men hvor sikker
> kan man være på det? Hvor har du f.eks. tallet fra?

Jeg så prisen de to, der står på dba.dk, tænkte lidt over nyprisen de
seneste par år og vurderede´, at 160kkr må være tæt på - måske dog 10kkr
i underkanten af en pris hos forhandler. Dem kan du evt. pløje igennem,
for at få et mere præcist billede, inden du går videre.

Afgiften er groft regnet 60-65pct af markedsprisen - deraf de 100kkr -
den præcise udregning kan du se hos Told&Skat eller på en af de sites,
der går op i det.