På vejen og nathuen
Fra : Peter Aagaard

Dato : 18-02-03 21:23

Hej NG !

Så blev jeg færdig med mit vinterproject (næsten) mangler lige nogle
staferinger og lidt pynt, men det er småting.
Så i mandags rullede mc'en ud af værkstedet og det blev til 1,5 times kørsel
i rimeligt solskinsvejr og nøøøø hvor var det fedt og som folk dog kiggede,
men det er selvfølgelig også ved at være længe siden det var mc-vejr.
Jeg har iøvrigt lagt nye billeder ind på nathuen
http://dfm.nathue.dk/yougotit hvis nogle er interesseret i at se min CB750
k7 efter renoveringen.

Mvh. Peter

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-02-03 22:02

Peter Aagaard wrote:
> Jeg har iøvrigt lagt nye billeder ind på nathuen
> http://dfm.nathue.dk/yougotit hvis nogle er interesseret i at se min
> CB750 k7 efter renoveringen.

Pssst Svoger - Det er en F2

Allan Bojesen
Ex F2

Fra : Mogens Dammand

Dato : 18-02-03 23:40

> Pssst Svoger - Det er en F2

Skulle lige til at sige det, hvis altså motoren er sort originalt.
Det er jo en af de ting der adskiller F1 og F2.
Har selv haft en F1'er,
http://dfm.nathue.dk/MogensD/Mine%20MC'er
som vist nok fandtes i gul og rød, og F2'eren i sort, som min F1'er var
monteret med.

Mvh
Mogens
TA

Fra : Peter Aagaard

Dato : 19-02-03 20:59

Mogens Dammand wrote:

> [...]
> Har selv haft en F1'er,
> http://dfm.nathue.dk/MogensD/Mine%20MC'er
> som vist nok fandtes i gul og rød, og F2'eren i sort, som min F1'er

Ja der kan man bare se, her går man og skruver i noget man ikke engang ved
hvad er
Den var da ellers flot velholdt den på de billeder der.

Du ved tilfældigvis ikke hvor man kan købe nogle staferinger til dyret ?
helst et komplet kit hvis det findes ?

Mvh. Peter

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-02-03 21:23

Peter Aagaard wrote:
> Du ved tilfældigvis ikke hvor man kan købe nogle staferinger til
> dyret ? helst et komplet kit hvis det findes ?

Prøv dette link: http://www.afegraphics.com/reproset.htm og vælg motorcycles
ude i højre side.

Allan Bojesen

Fra : Peter Aagaard

Dato : 19-02-03 21:43

Allan Bojesen wrote:

> Prøv dette link: http://www.afegraphics.com/reproset.htm og vælg
> motorcycles ude i højre side.
>
> Allan Bojesen

Tak for det, så kan jeg da se at de findes, så mangler jeg bare at finde et
dansk firma der kan lave dem

Mvh. Peter
(Der ikke har visa)

Fra : Mogens Dammand

Dato : 19-02-03 22:10

> [...]
> Den var da ellers flot velholdt den på de billeder der.
>
> Du ved tilfældigvis ikke hvor man kan købe nogle staferinger til dyret ?

Nu skal der jo også være retfærdighed til. Billederne er fra '79, men jeg
ønsker den somme tider tilbage, dejlig maskine.
I dag hedder det Honda Transalp, som jo også er en lækker maskine og utrolig
driftsikker, har lige læst om en tysker, hvis Transalp har gået 210.000km
uden hovedrep, men en racer er det jo ikke

Mogens
TA

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-02-03 22:02

Peter Aagaard wrote:
> Så blev jeg færdig med mit vinterproject (næsten) mangler lige nogle
> staferinger og lidt pynt, men det er småting.

Vældig pænt :) og med ny (eller nyforkromet?) udstødning og alting
:)

Men, det sidste billed er vist ikke helt komplet uploadet ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Peter Aagaard

Dato : 18-02-03 23:26

Hans Joergensen wrote:

> Vældig pænt :) og med ny (eller nyforkromet?) udstødning og alting
> :)

tak for det, og nej udstødningen er fra sidste år, men kun kørt meget få km.

> Men, det sidste billed er vist ikke helt komplet uploadet ?

så prøver jeg lige igen.

Mvh. Peter

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 19-02-03 15:58

Peter Aagaard wrote:
> Hej NG !

Jeg har iøvrigt lagt nye billeder ind på nathuen
> http://dfm.nathue.dk/yougotit hvis nogle er interesseret i at se min
> CB750 k7 efter renoveringen.

Hej Peter, den er blevet rigtig pæn jeg går selv og skruer i min cb750 for
at den skal blive ligeså pæn.
Men jeg vil nu kalde det for en f2 model med de hjul og den sorte motor...

--
Mvh Claus
cb750 f2 årg 77 i ca 1000 stumper

Fra : Peter Aagaard

Dato : 19-02-03 21:05

Claus Ruglund Jakobsen wrote:

> Jeg har iøvrigt lagt nye billeder ind på nathuen
>
> Hej Peter, den er blevet rigtig pæn jeg går selv og skruer i min
> cb750 for at den skal blive ligeså pæn.

Set i forhold til hvad det har kostet at lave den er jeg meget tilfreds, men
det er selvfølgelig stadig en gammel maskine, der er pyntet op med noget
maling osv...

Du ligger vel nogle billeder ind på nathuen, så vi kan følge med ?
Har du evt. et tip til hvor man kan få nogle orginale staferinger ?

> Men jeg vil nu kalde det for en f2 model med de hjul og den sorte
> motor...

Jep, det er bare min uvidenhed der gjode det, jeg ved ikke helt hvad
forskellen er på en K-model og en F-model, troede bare at det var årgangen.

Mvh. Peter

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 20-02-03 13:12

Peter Aagaard wrote:

> Set i forhold til hvad det har kostet at lave den er jeg meget
> tilfreds, men det er selvfølgelig stadig en gammel maskine, der er
> pyntet op med noget maling osv...

Ja, men den har osse den charme sådan en gammel cykel nu har, plus at man
har noget som er lidt unikt
(det siger jeg til mig selv hele tiden after at jeg har ofret ca 40%af hvad
jeg gav for cyklen bare i reservedele )

> Du ligger vel nogle billeder ind på nathuen, så vi kan følge med ?
> Har du evt. et tip til hvor man kan få nogle orginale staferinger ?

Jeg skal lige ha mit digital kamera op at køre så kommer det nok....

Angående stafferinger vil jeg prøve at snakke med www.cms.nl de har alt
muligt til honda eller www.davidsilverspares.co.uk

> Jep, det er bare min uvidenhed der gjode det, jeg ved ikke helt hvad
> forskellen er på en K-model og en F-model, troede bare at det var
> årgangen.

K7 og F2 kom samtidig, men k7 er med lille baghjul og stor tank og samme
sæde som GL1000 goldwing, den er nok det man kalder en tidlig softchopper,
hvorimod f2 modellen skulle sigte imod de mere sportprægede kørere med sin 4
i 1 udstødning,sortlakerede motor og de anderledes bremser, den er den
eneste af de 8 ventiledecb750ere der har dobbelte skiver i for og skive i
bag. Den yder osse mere en k7 modellen (ca 6 hk )

--
Mvh Claus
(der ku skrive stolpe op og stolpe ned om glæderne ved en 25 år gammel Honda