Billige dæksteder (tyskland?)
Fra : Oros

Dato : 18-02-03 19:40

Hejsa

Jeg fik for noget tid siden et glimrende link til tysk forhandler af dæk som
var ret billig og til at stole på osv.
Det har jeg selvfølgelig smidt væk, og nu er det ellers tid til at få
bestilt et nyt bagdæk.
Nogen der kan anbefale goe billige steder. Helt præcist er det bare et
slidstærkt og billigt bagdæk til en CBR600 jeg skal have fat. Måske også
fordæk så de kan blive ens som de bør.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj
ps. (til Tommy Fer)
Jeg har stadig din mail liggende, men har bare ikke fået bestilt dækket
endnu. Skal nok henvende mig når jeg har det i hånden. ;)

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 19:44

On Tue, 18 Feb 2003 19:40:05 +0100, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>Jeg fik for noget tid siden et glimrende link til tysk forhandler af dæk som
>var ret billig og til at stole på osv.

Jeg bruger selv :

http://www.motorradtechnik.de/

Som jeg er godt tilfreds med.

Andre bruger

http://www.reifenversand.com

Der dog,selvom de er ret billige,kan være noget tunge at danse med,når
tingene går skævt,hvad de undertiden gør.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 18-02-03 20:59

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Jeg bruger selv :
>
> http://www.motorradtechnik.de/
>
> Som jeg er godt tilfreds med.

SNIP

> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
> http://213.237.66.161/

Stor anbefaling herfra, når der er tale om www.motorradtechnick.de, som jeg
har brugt flittigt de seneste 3½ år.
Og så kan man betale i DKK via netbank til deres danske bankforbindelse:
Aabenra Kreditbank.
Vekselkursen er en anelse højere end den man døjer med i den lokale bank.
På den seneste regning fra den 13.02.2003 har de anvendt DKK 7,63 for 1 ?
imod Danske Banks DKK 7,55 for 1 ?.
Til gengæld slipper man for gebyr for overførsel til udlandet.
Varerne er _altid_ kommet 3-5 dage efter jeg har overført pengene - og så er
det i øvrigt skønt ikke at skulle starte madkassen for at hente sagerne, som
blot leveres på bopælen .

Carsten
BMW K1200RS
Suzuki DR250S

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 18-02-03 21:04

"Carsten Eilersen" <6x113722@tiscali.dk> wrote in message

SNIP
> "Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

SNIP

> [...]
er
> det i øvrigt skønt ikke at skulle starte madkassen for at hente sagerne,

Ser lige nu, at Outlook Express skriver ? i stedet for EURO-tegnet, som jeg
tastede.
Er det Microsoft, min ISP (Tiscali) eller mig der er noget i vejen med ?!?

Carsten

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 21:35

On Tue, 18 Feb 2003 21:04:28 +0100, "Carsten Eilersen"
<6x113722@tiscali.dk> wrote:

>Ser lige nu, at Outlook Express skriver ? i stedet for EURO-tegnet, som jeg
>tastede.
>Er det Microsoft, min ISP (Tiscali) eller mig der er noget i vejen med ?!?

Sikkert forkert tegnsæt,prøv at skifte til - Bum-bum - Western
European (Windows) tror jeg nok det hedder... (bruger ikke selv
Outbreak Extreme).

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 18-02-03 21:50

> Sikkert forkert tegnsæt,prøv at skifte til - Bum-bum - Western
> European (Windows) tror jeg nok det hedder... (bruger ikke selv
> [...]

Bruger allerede Western European

Carsten

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 21:54

On Tue, 18 Feb 2003 21:49:32 +0100, "Carsten Eilersen"
<6x113722@tiscali.dk> wrote:

>Bruger allerede Western European

Husk der er 2 Western European (ISO) som laver ? og Western European
(Windows) som vist nok laver ¤-tegnet...bemærk min slående sikkerhed
) på området,men prøv det engang

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 18-02-03 22:06

> Husk der er 2 Western European (ISO) som laver ? og Western European
> (Windows) som vist nok laver ¤-tegnet...bemærk min slående sikkerhed
> [...]

Michael,

Tak for dit tip!
Mon det virker nu med Western European (Windows)?

¤

Carsten

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 22:14

On Tue, 18 Feb 2003 22:05:50 +0100, "Carsten Eilersen"
<6x113722@tiscali.dk> wrote:

>Tak for dit tip!
>Mon det virker nu med Western European (Windows)?

Næh desværre,det blev det bare endnu mere mystisk af

Måske jeg bare skulle blande mig udenom det der winblows.I min egen
Agent - newsreader skal tegnsættet med Eurotegn være Western with Euro
(ISO 8859-15) men hvad det svarer til Winblows så, deeeet

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 22:18

>Måske jeg bare skulle blande mig udenom det der winblows.I min egen
> Agent - newsreader skal tegnsættet med Eurotegn være Western with Euro
> (ISO 8859-15) men hvad det svarer til Winblows så, deeeet

Prøver lige at poste et par pastede EUR-tegn fra Outlook :

€€€€€€€€€€€€€

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:14

Carsten Eilersen wrote:

> Mon det virker nu med Western European (Windows)?
>
> ?

Nu virker det hos mig, men kun når jeg selv fortæller hvilket tegnsæt der
skal bruges. OE glemmer åbenbart alligevel at fortælle hvilket der skal
bruges.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 22:53

On Tue, 18 Feb 2003 22:13:37 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Nu virker det hos mig, men kun når jeg selv fortæller hvilket tegnsæt der
>skal bruges. OE glemmer åbenbart alligevel at fortælle hvilket der skal
>bruges.

Ja jeg ved ikke helt hvad det program har gang i,måske at skabe sin
helt egen form for morskab .

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:28

Michael K. S. wrote:

> Ja jeg ved ikke helt hvad det program har gang i,måske at skabe sin
> helt egen form for morskab .

Det er utroligt at de fleste alligevel bruger det, de mange irriterende fejl
taget i betragtning :-|

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:12

Michael K. S. wrote:

> Husk der er 2 Western European (ISO) som laver ? og Western European
> (Windows) som vist nok laver ?-tegnet...bemærk min slående sikkerhed
> ) på området,men prøv det engang

Sjovt nok kan jeg sagtens læse dit euro-tegn, men ikke Carstens selvom jeg
prøver at læse begge med iso8859-15. Hmm...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:07

Carsten Eilersen wrote:

> Ser lige nu, at Outlook Express skriver ? i stedet for EURO-tegnet, som
> jeg tastede.

Det har været vendt før og problemet er vist at OE ikke fortæller hvilket
tegnsæt der skal bruges til at læse indlægget.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 19-02-03 09:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:

Hej Jes,

Ni er det "dobbeltsjovt" - for det indlæg, jeg sendte i går, afgik fra min
hjemme-pc og nu er jeg på arbejde, hvor jeg har identisk hard- og software.
Når jeg nu fra arbejde læser mit eget indlæg fra igår med euro-tegnet, der
blev til et spørgsmålstegn, er tegnet nu en lille rund dims med firkantede
hjørner - og det uanset om jeg læser med det ene eller andet tegnsæt.
Nu gider jeg ikke bruge mere tid på dette Microsoft-bøvl - næste gang
skriver jeg bare EURO - det er jo trods alt kun fire anslag på stavepladen
og så slipper NG for at bruge en million anslag på noget, som Microsoft
endnu ikke har løst ordentligt.

Forøvrigt en flot mc-køretur til arbejde idag

Mvh.
Carsten
BMW K1200RS
Suzuki DR250S

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 20:35

Carsten Eilersen wrote:

> [...]
> igår med euro-tegnet, der blev til et spørgsmålstegn, er tegnet nu en
> lille rund dims med firkantede hjørner - og det uanset om jeg læser

Mit nykøbte keyboard har et Euro-tegn (= Alt Gr + "E"-tasten), og OE's
tegnsæt skriver også E-tegnet inden afsendelse; hvorimod jeg ligeledes ikke
kan se det når det åbnes på gruppen!
Så mon ike at problemet ligger på serverplan :-/

> Nu gider jeg ikke bruge mere tid på dette Microsoft-bøvl - næste gang
> skriver jeg bare EURO -

Hvorfor dét?
Kender alle til det kan det jo være komplet ligegyldigt hvilken herioglyf
der bruges, og da Euro er efterhånden et jævnligt brugt ord på gruppen ér
?'et som sådan blevet nyhedsgruppens ækvivalent til det officielle tegn!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:46

Armand wrote:

> [...]
> ikke kan se det når det åbnes på gruppen!
> Så mon ike at problemet ligger på serverplan :-/

Vist nærmere at OE ikke fortæller at det er ISO8859-15 der skal bruges til
at dekode beskeden frem for den sædvanlige ISO8859-1.

Hæ! Det kan der være noget om

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:51

Jes Vestervang wrote:

> Vist nærmere at OE ikke fortæller at det er ISO8859-15 der skal bruges til
> at dekode beskeden frem for den sædvanlige ISO8859-1.

Jeps, det virker nemlig fint fra Michael's newsreader. Her er lige et
nydeligt eksempel på hvad der skal stå i headeren
Så vi kan med god ret svine microsoft til (og holde os langt væk fra deres
produkter ;)
--
mvh Jes Vestervang - die hard linux bruger

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:19

Carsten Eilersen wrote:

> Nu gider jeg ikke bruge mere tid på dette Microsoft-bøvl -
> næste gang skriver jeg bare EURO - det er jo trods alt kun fire anslag på
> stavepladen

Det forstår jeg godt. Der er sjovere ting at bruge tiden på.

> og så slipper NG for at bruge en million anslag på noget, som
> Microsoft endnu ikke har løst ordentligt.

Hæ, jeps. Men det er alligevel pudsigt at alle andre en microsoft kan finde
ud af det med tegnsættene

> Forøvrigt en flot mc-køretur til arbejde idag

Æv, Hondaen er splittet ad og Yamahaen er opmagasineret :-/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-02-03 22:55

"Carsten Eilersen" <6x113722@tiscali.dk> writes:

> Ser lige nu, at Outlook Express skriver ? i stedet for EURO-tegnet, som jeg
> tastede.
> Er det Microsoft, min ISP (Tiscali) eller mig der er noget i vejen med ?!?

Bare lige for at følge op på alt det de andre skriver ...

Din Outhouse Distress medsender ikke information om hvilket tegnsæt
den har brugt.

Normalt bruger man ISO-8859-1 (OE kalder det vist noget andet, bare
for at være på tværs) her i dk.*, men det tegnsæt indeholder ikke
euro-tegnet.

Reelt har man to muligheder, hvis man vil skrive eurotegn. Man kan
enten bruge ISO-8859-15, som næsten er identisk med ISO-8859-1, og som
derfor ikke vil skabe nævneværdige problemer for programmer der ikke
kender til det tegnsæt. Eller man kan bruge utf-8, som er en helt
anden måde at kode tegnene på. utf-8 er dog ikke understøttet i alle
newsreadere, og kan derfor give problemer for nogle brugere.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med opsætningen af OE, prøv evt. at
spørge ovre i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

--
Jacob - www.bunk.cc
I doubt, therefore I might be.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 21-02-03 09:19

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke hjælpe med opsætningen af OE, prøv evt. at
> spørge ovre i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

Hej Jacob

og alle I andre, som har bidraget til EURO-tegn diskussionen,

Mange tak for de mange indput og udgydelser over især Microsoft.

Mit tastatur, som er et Microsoft Natural Keyboard Pro med samme
tegnkombination som Armands (Alt Gr + E) blev indkøbt sammen med ny pc i
august 2002. Jeg synes tastaturet er dejligt at skrive på, når man som jeg
skriver hele dagen på arbejde. Ingen spændinger i håndled, arme og nakke.
Lige nu er det det pæneste, jeg kan sige om et MS produkt.
Jeg er af den generelle opfattelse, at man skal lave sine produkter færdige
inden markedsføring - det har MS åbenbart heller ikke gjort her og OK
Armand: hvis bare det af teksten fremgår, om der er tale om bemeldte valuta,
ja så er det fløjtende ligegyldigt, hvilken hieroglyf vi bruger.

Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S - begge fuldstændig i Microsoft mode off ;-D

Fra : Claus Kenberg

Dato : 18-02-03 20:09

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote in message
> [...]
som
> var ret billig og til at stole på osv.
> Det har jeg selvfølgelig smidt væk, og nu er det ellers tid til at få

[SNIP]

Måske var det => http://www.sicherbestellen.de/reifendirekt/start.html

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : Claus Kenberg

Dato : 18-02-03 20:12

"Claus Kenberg" <claus@REMOVEkenberg.dk> wrote in message

Sorry det var den til biler...

Dette var den jeg mente => http://www.reifenversand.com/onlineshop/

Fra : Hamilton Macbain

Dato : 18-02-03 21:07

Hej....Jeg kører selv CBR og har netop kigget på følgende bag dæk hos
http://www.reifenversand.com/onlineshop/de/dept_4059.html
180/55ZR17 TL 73 W Pilot Road

Pris 148 EURO

De skulle efter sigende være ganske slidstærke.

/Hamilton

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-02-03 12:06

"Hamilton Macbain" <hamilton_macbainSPAMMER@hotmail.com> wrote in message
> Hej....Jeg kører selv CBR og har netop kigget på følgende bag dæk hos
> http://www.reifenversand.com/onlineshop/de/dept_4059.html
> 180/55ZR17 TL 73 W Pilot Road
>
> Pris 148 EURO

De er både slidstærke og har et godt vejgreb.
Testet på Knutten sidste år.
reifenversand er et godt og billigt sted at handle.
Levering til døren på ca. 3 dage.
120/60x17 og 160/60x17 til 1.815.-
Der er noget at spare!
Mvh