Savage/Virago 535
Fra : Jan Jensen

Dato : 18-02-03 18:22

Konen vil ha´ MC.
Hun sidder godt på ovennævnte 2. At jeg med mine 2 m´+ sidder elendigt er
noget andet...
Der er masser af udstyr at få til begge. Der er solgt mange af begge. Er
begge ikke rimeligt stabile (hun (jeg!) gider ikke skrue)? Er der probs med
stumper (den ene er jo en Zuki )?
Yamaha´en trækker ned med ál dens krom. Men Zuki´en har kun ca. 30 hk. Er
det nok, eller bliver hun/vi for hurtigt trætte af det? I begyndelsen er
110-120 jo fint, men hvis vi skal følges ad (jeg kører 900 Yamaha), bliver
jeg (og hun) så for hurtigt trætte af den lille Zuki? Har nogen evt.
erfaringer med at få lidt flere hypper ud af den?
Gode råd modtages med kyshånd!

Jan

Fra : Hekto

Dato : 18-02-03 19:11

In article <3e526bd6$0$10968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
janjensen@mail.dk says...
> [...]
> jeg (og hun) så for hurtigt trætte af den lille Zuki? Har nogen evt.
> erfaringer med at få lidt flere hypper ud af den?

En Savage er nem at køre, og er glimrende til kørsel i byen, eller en
smuttur på de små veje for at nyde udsigten ... ikke svingene.

De 30 HK er rigeligt. Hver gang jeg kigger på speedometeret, kører jeg
80. Den kan sagtens spæne 110, og 130-150 klarer den også fint, det er
bare ikke sikkert at hun/du gør det. Det er altså ikke behageligt at
bevæge sig igennem landskabet, i den fart, med arme og ben strittende
ud til siderne.
Hvis planerne er at hun skal hænge efter din Yams, så kommer i hurtigt
op at skændes, vil jeg tro! ;0) .... enten om at du kører for stærkt,
eller at du hellere vil køre Savage!

Stabil er Savage'n; men den skal stå og varme lidt, inden man kører,
for at være sikker på at der er smøring til knasterne.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Birger Poulsen

Dato : 18-02-03 21:13

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg (og hun) så for hurtigt trætte af den lille Zuki? Har nogen evt.
> erfaringer med at få lidt flere hypper ud af den?

Du kan godt med din højde glemme Savagen, men det var jo også konen som
skulle køre :)
Savagen er meget nem at håndtere i byen, meget lav og derfor god til små
personer.
Min kone overtog dette køretøj, og var glad for den til bykørsel, men blev
dog ved med at fable om en V motor.
Hun har kørt den til Luxemburg med rimelige dagsmarcher på omkring 600 km,
men havde dog problemer med at hænge på - på motorvejene.
Jeg kørte engang 500 km på den på een dag, det var absolut ikke rart til
sidst!
Ved hastigheder på 120+ får man meget laaaange arme, men det kunne vel
klares med en læskærm.
Den har et fint moment, og man kan ikke lade være med at vride håndtaget når
man skal uphill.
Problemer:
Slidt knastkæde og knastkædestrammer ved 31.000
Knækket knastkædetandhjul og og knastkæde ved 39.000
Knækket drive belt ved 41.000 (2.200).

V-motor ideen spøgte stadig og vi fandt en XV535 vinteren 2001.
Det er en helt anden cykel. En smule tungere, men absolut manøvrerbar for en
lille person.
Hun kørte 10.000 km på den sidste sæson, og er meget tilfreds med den.
Den følger bedre med min SV'er, hvilket også giver mig større køreglæde på
de lange stræk
Jeg ville vælge Viragoen med det samme, og få de lidt flere heste. 34 er i
underkanten hvis man skal på længere ture.
Yamaha værkstedet er dog ikke helt vild med denne model - den går aldrig i
stykker! siger de. (og jeg skifter pakning)

Håber disse ord kan hjælpe med det svære valg.
Skriv bare hvis der er mere som jeg kan svare på.

Hilsen Birger
SV650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=141