Løft af forhjul/forende
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-02-03 17:00

Hej NG

Jeg har brug for at afmontere forhjulet på min MC, som ikke har
centralstøtteben!

Er der nogen der har nogle idéer til hvordan jeg kan gøre det uden at
investere en mindre formue i en "forende-løfte-dims".... ???

M.v.h
Thore
RF600R

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-02-03 17:04

> Er der nogen der har nogle idéer til hvordan jeg kan gøre det uden at
> investere en mindre formue i en "forende-løfte-dims".... ???

smid en donkraft under motoren og løft.

Det plejer jeg at gøre, den vælter ikke af det, i hvert ikek her

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
just because you're paranoid.. don't mean they're not after you

Fra : Keld

Dato : 18-02-03 17:11

Sæt den på sidestøttebenet
gå om på den anden side af cyklen
sæt en donkraft under motoren eller stellet på et punkt foran støttebenet
nu vil forhjulet blive løftet fri fra jorden

omvendt kan det også lade sig gøre at løfte bagenden, løftepunktet skal bare
være bag ved støttebenet denne gang

Keld R1

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-02-03 19:08

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message
> [...]
> nu vil forhjulet blive løftet fri fra jorden
>
> omvendt kan det også lade sig gøre at løfte bagenden, løftepunktet

Hvis du har en mc-løfter bagtil er det endnu bedre/stabilt, støt ikke på
et enkelt forrør, de har det med at bule (indad

Tak for sidst i øvrigt, Keld.

Kenneth R1