Told og skat - Hurtige!
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-02-03 14:49

Hejsa..

Var Onsdag sidste uge omkring Told og Skat i Aalborg for at aflevere
ansøgningen om afgift på min GSX-R 250.
Med ansøgningen lagde jeg en kopi af tidligere ansøgning fra okt. 1997 (med
6000km færre på klokken).
Den gang lød afgiften på 16500 kr, og cyklen burde koste 10.000kr.

Nå, men i dag - 6 dage efter , modtager jeg brevet fra dem. Underligt, da
damen sagde der ville gå en måned til halvanden. Nåh, men jeg får åbnet, og
sukker dybt.

Man har sat prisen på motorcyklen ned til 9000kr, hvoraf man får en afgift
på 14131kr.

Er det normalt, at en motorcykel ikke falder mere på 5½ år? Det er jo ikke
mere end 5-600kr om året sådan en taber i værdi så...

Mvh Thomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 15:05

On Tue, 18 Feb 2003 14:48:42 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Er det normalt, at en motorcykel ikke falder mere på 5½ år? Det er jo ikke
>mere end 5-600kr om året sådan en taber i værdi så...

Sådan kan man jo nok ikke helt ræsonnere - desværre,men T&S vurderer
dagens prisleje uden skelen til hvad den har kostet før,bl.a ved at
slå op i DBA forhandlerpriser mm. og så kommer det een lidt til skade
at folk typisk sætter prisen noget højere i annonceringen end den
forventede salgspris.Eneste måde at få prisen ned er ved fremstilling
og evt. at påvise med eks. at den reelle salgspris er lavere,omkring
de 18-22 stykker (kender flere nylige eks. på 20) er vist det de
typisk går for idag i privat handel.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-02-03 17:54

> [...]
> og evt. at påvise med eks. at den reelle salgspris er lavere,omkring
> de 18-22 stykker (kender flere nylige eks. på 20) er vist det de

T&S beregner afgiften udfra "forhandler" priser & de ligger vel typisk
omkring 21.000- 25.000 kr.- !!
Så GSX-R`ens fastsatte værdi til 23.131 kr.- er vel ikke helt ved siden af.
Desuden kan den jo kørers til vurdering for at se om der er noget at hente
her.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 18:26

On Tue, 18 Feb 2003 17:53:53 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>T&S beregner afgiften udfra "forhandler" priser

Ikke udelukkende,jeg har fået opgivet afgift på 3 cykler.I alle 3
tilfælde har den opgivne foreløbige afgift ligget et sted mellem
forhandlerpriser og billigst muligt privat,i et enkelt tilfælde
faktisk nærmest den reelle private handelpris.

> & de ligger vel typisk omkring 21.000- 25.000 kr.- !!
>Så GSX-R`ens fastsatte værdi til 23.131 kr.- er vel ikke helt ved siden af.

Helt skævt er det ikke,måske lidt i den høje ende,men det vil man jo
tit opleve i det mindste indledningsvis.

>Desuden kan den jo kørers til vurdering for at se om der er noget at hente
>her.

Akkurat,der kan tit hentes lidt,det helt store bliver det dog næppe i
dette tilfælde,det er mere på dyrere cykler.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-02-03 20:04

> [...]
> forhandlerpriser og billigst muligt privat,i et enkelt tilfælde
> faktisk nærmest den reelle private handelpris.

Det er ellers hvad T & S har fortalt mig, de 3 gange jeg har betalt afgift
af MC`er.

> Akkurat,der kan tit hentes lidt,det helt store bliver det dog næppe i
> dette tilfælde,det er mere på dyrere cykler.

Jeg har de 2 gange hentet mellem 7-10 % af den fastsatte afgift.
De 7% var af en afgift på 107.000 kr.-, så der var til lidt benzin ;>)
de 10% var på en afgift på 9.800 kr.-, så en god weekend var det da til.
Den 3 cykel var helt ny, så her var der ikke noget at rafle om.

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 20:21

On Tue, 18 Feb 2003 20:03:34 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er ellers hvad T & S har fortalt mig, de 3 gange jeg har betalt afgift
>af MC`er.

He-he,nok fordi de har sat afgiften højt på de cykler du skulle ha'
oplyst afgift på og de mangelde en anden undskyldning,det er ikke min
erfaring,den CBR600 jeg fik oplyst afgift på kunne jeg ikke finde et
eneste eks. hos forhandlere til den samme pris,alle var mindst 3-5.000
højere,en VF500 lå ca. midt imellem privat og forhandler og en RS250
lå tættest på forhandlerpriser (men der er forskellen som regel også
meget stor på forhandler og privatpriser).

>Jeg har de 2 gange hentet mellem 7-10 % af den fastsatte afgift.
>De 7% var af en afgift på 107.000 kr.-, så der var til lidt benzin ;>)
>de 10% var på en afgift på 9.800 kr.-, så en god weekend var det da til.

Ha - ja jo dyrere jo bedre ....øhhh eller sår'n noget

Fra : AW på TRX

Dato : 18-02-03 16:25

> Er det normalt, at en motorcykel ikke falder mere på 5½ år? Det er jo ikke
> mere end 5-600kr om året sådan en taber i værdi så...

Når en cykel når en vis alder kan du faktisk risikere, at den stiger år for
år.
Hvis du ser på prisudviklingen for MC'er så er de steget voldsomt de sidste
par år, og så stiger brugtpriserne også. Hvis din cykel ikke er helt ny
(hvor den jo har det største værditab), så kan du risikere at den bliver
mere værd - især hvis du kun kører 6000 km på 5 år.

Der er jo også eksempler på at cykler der er købt i 80'erne bliver solgt for
det samme (...uden pristalsregulering...) som de kostede som nye.

Allan
TRX med næsen på vej mod tørre, slatfri veje d. 1 marts.

Fra : Armand

Dato : 18-02-03 18:54

Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en

> [...]
> Er det normalt, at en motorcykel ikke falder mere på 5½ år? Det er jo ikke
> mere end 5-600kr om året sådan en taber i værdi så...

Det er normalt at T&S rammer rimeligt godt, og summen af de to beløb svarer
jo til en salgsværdi på omkring 23.000,- og dét er da ikke helt ved siden
af!
Resten skal du jo sørge for at hente ved vurderingen !!

--
Armand.