Bandit vs. SV 650!?
Fra : Benz...

Dato : 18-02-03 08:51

Hej NG.

Så har jeg glemt den zx-6r! (næsten) ;o}

Og nu leger med tanken om en brugt, og har kigget lidt på Bandit 600 eller
en SV 650.

Og nu ville jeg så høre hvad i have af indvendinger på disse to cykler?
Vædiforringelse, kvalitet. (man er vel lidt intereseret i at gøre en god
haldel)

mvh Benzon. (som SKAL have sig en cykel! Men hvilken?) ;o]

Fra : Hans Haid

Dato : 18-02-03 09:50

Hej
For mig er der ingen tvivel. SV650 er en virkelig god cykel, som også kan
bruges til sportlig kørsel. Kvaliteten er yderst tilfredsstillende, den har
fået kanon karakter ved 50.000 km test i Tyskland.
mvh Hans

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-02-03 16:02

Benz... wrote:
> [...]
> gøre en god haldel)
>
> mvh Benzon. (som SKAL have sig en cykel! Men hvilken?) ;o]

Af de 2 cykler vil jeg nok gå efter SV650S. For det første pga. lyden og
køregenskaberne, og for det andet pga. kvart-kåben.
Jeg synes personligt det er bedst med en kåbe (og sv'eren kan til rimelige
penge udstyres med fuldkåbe)

Alternativt, så tag lige og kig på Yamaha FZS600 (Fazer) sidste års model
fås til kanon-tilbuds-pris på 90.000kr fra NY!!! (det kan også bruges som
argument til at presse prisen på en brugt!!!)
eller 100K for den helt nye.

Under ALLE omstændigheder, så sørg for at prøvekøre alle 3 cykler, det er
den bedste måde at få et førstehåndsindtryk på!

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 18-02-03 16:50

Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev:
>Hej NG.
>
>Så har jeg glemt den zx-6r! (næsten) ;o}

God ide`at droppe zx6ere, jeg kiggede også på
de der racere da jeg skulle ha mc, lige indtil
jeg fandt ud af hvad jeg skulle betale i forsikring.

>Og nu leger med tanken om en brugt,
>og har kigget lidt på Bandit 600 eller
>en SV 650.

fornuftig tanke, det er begge to gode mcer til
prisen! jeg har prøvet begge, og de køre begge
to godt. Dog kan man efter min mening ikke sammenligne
dem pga deres vidt forskellige motorer! SVer med V2
trækker godt ved lave omdrejninger, og banditten med
dens række 4 motor skal op i de høje vindinger før der
sker løjer!

>Og nu ville jeg så høre hvad i have
>af indvendinger på disse to cykler?
>Vædiforringelse, kvalitet. (man er
>vel lidt intereseret i at gøre en god
>haldel)

Som det ser ud nu, ser det ud til banditten falder
lidt mere i værdi, end SVeren gør! Kvalitetsmæssig
vil jeg tro de ligger på det samme niveua! Jeg har kørt
på en 600bandut i 2 1/2 år (32000km) Uden nogen som
helst problemer!

--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : RacerNiels

Dato : 18-02-03 18:12

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
> Og nu leger med tanken om en brugt, og har kigget lidt på Bandit 600 eller
> en SV 650.
>
> Og nu ville jeg så høre hvad i have af indvendinger på disse to cykler?

S FAU, S FAU, S FAU!!!!!!

Klart du skal have en SV650! Hvis du vil have power kan den rende lige så
stærkt som en Bandit, men den trækker noget bedre i bunden.
Det er ny (men fejlfri) teknik, den vejer ingenting, den styrer godt, den
lyder endnu bedre og så er den bare pheeed!
Ok, ikke lige verdens bedste argumenter, men jeg ville til enhver tid vælge
SV frem for Bandit. Banditten kan fås billigere, men SV er så absolut
merprisen værd!!

Jeg er så glaaaad for min cyyyykel...

Niels
SV650
www.sqzuki.subnet.dk

PS. Der er iøvrigt en hammerfed en af slagsen på dba.dk i blå med polerede
fælgkanter

Fra : Dan Eckberg

Dato : 18-02-03 20:31

Ingen tvivl overhovedet !!! SV650 !!!

Hehe... Nu kører jeg jo selv SV650S så det er en temmelig fordomsfuld mening
jeg har

Men alligevel! Tag SV'en !!!
Det er sq en skøn cykel og selv har jeg ikke fortrudt et eneste sekund. En
nær ven af mig kører Duc 748 og jeg har ingen problemer med at følge med
(det' sq ikke lyv !)... Faktisk virker det umiddelbart som om min SV trækker
bedre/hårdere fra bunden en Duc'en... meeeen vi har ikke testet det nok
endnu, så jeg kan tage fejl.
Vi lavede blot en roll-on test i 3.gear og der var de lige gode, der sku' i
hvert fald målfoto til hvis vi skulle se en forskel.
Det skal dog siges at jeg har sat en Micron full-system (high-mount )
udstødning på, - mest for lydens skyld, men mon ikke den har givet en enkelt
hestemule eller 3 ?
(Duc'en har også akrapovich-tun-pot på)

Jeg har kørt 10000 på min og kan ikke klage ! ...det eneste der har været
indtil videre er et batteri der faldt sammen under vinteropbevaring, men det
er jo knapt nok nævnværdigt...

Jeg tvivler ikke på at banditten er en ganske udemærket cykel og jeg
overvejede det da også selv en overgang, men rygterne siger at SV'en er
sjovere på de små veje... og så har en V2'er jo sin egen charme, men det er
selvfølgelig en smagssag.
Nuvel, - SV'en følger IKKE med Duc'en i topfart (logisk nok) men op til ca
200 eller 210 er der ikke meget tabt i forhold til Duc'en...
(Min egen SV går ca 230-235 men så er den også lige ved at eksplodere )

Jeg ved ikke mht køregenskaberne på en bandit men jeg mener (på trods af min
ringe erfaring) at jeg nok skal få indtil flere gode sæsoner ud af SV'en før
mine egne køreegenskaber/evner overskrider cyklens begrænsinger.
Jeg havde den på bane i Sverige sidste år hvor jeg endelig fik lov at lægge
den ordentlig ned uden at bekymre mig om modkørende osv osv og jeg må sige
at jeg var meget imponeret ...den føltes meget stabil selvom den var
HELT ude på kanten af dækket (og jeg var ved at sk*de i bukserne ! )

Der skal efter min mening fuld-kåbe på og et fuldt
(racer-)udstødnings-system og så blir SV'en en rigtig opmærksomheds-krævende
og stilet cykel ;)

Ja, - jeg er glad for den !!!

Jeg overvejede dog også en Honda Hornet 600, men den kostede ca 20000 mere
og i SV'en får man helt klart value-for.money... Tror også den er billigere
i reserve-dele (og forsikring) end Hornet'en (?)

Go for the SV !!! (og sæt så en ordentlig udstødning på når den er kørt til)
Du vil ikke fortryde det !
www.svrider.com
(fed side med masser af gode billeder/artikler med/om SV650)

Fra : Richard

Dato : 18-02-03 21:45

RacerNiels wrote:
> Klart du skal have en SV650! <Snip>
> Det er ny (men fejlfri) teknik, den vejer ingenting, den styrer godt, den
> lyder endnu bedre og så er den bare pheeed!

Apropos fejlfri teknik, så du den artikel i PS (var det vist) forrige
år, hvor de kontrolmålte en håndfuld spritnye SV650'er? De havde fået
nys om, at stelgeometrien ikke altid var som specs og målte da også stor
variation bl.a. efterløbet. Men det værste var, at forhjul og baghjul i
nogle tilfælde løb op til flere mm ved siden af hinanden.

Jeg skal ikke kunne sige, hvor mange andre nye cykler det samme
forekommer på (Suzuki eller andre), men det er tankevækkende, at en
fabrik ikke har mere styr på sin produktion for - ikke at sige
kvalitetskontrol.

> Jeg er så glaaaad for min cyyyykel...

Siger det da heller ikke for at pille ved din glæde
- regnede faktisk med at artiklen var standardinventar i SV-klubben og
blev brugt som dartskive...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-02-03 23:21

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E529B4E.2050705@mail.dk...
> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Tilsvarende artikel havde Motorrad, var det vist, for et par år siden ang.
R1, hvor der
også var en del variationer.
Mvh
Ole

Fra : Hekto

Dato : 18-02-03 16:08

In article <vBl4a.309$54.4758@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> Og nu leger med tanken om en brugt, og har kigget lidt på Bandit 600 eller
> en SV 650.

Jeg lånte i sommers en Bandit 600. Normalt sværger jeg til lettere
cykler ... det gør jeg stadig.
Slamberten kører fantastisk, og er god på lange ture; men knap så
indspirerende på de små veje. Den er for tung til at falde i min smag;
men flytte sig kan den!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : -oxxxxxo-

Dato : 18-02-03 20:12

Du skal da ha' en SV'er....

Hvorfor?...

* Bedste køreregenskaber
* Sej motor til en meget let MC
* Den feeeede lyd
* Moderne teknik
* Udseende
* Hurtig fra 0 - 150 / især på mellemaccelerationer

.... og meget meget mere....

Hverken Fazeren eller Banditen kommer i nærheden af samme kategori.... Kan
du godt lide 4 cyl., vil jeg langt hellere se efter en Hornet, fremfor
Fazeren/Banditten.

Henrik
- ja, jeg har selv en SV'er som jeg er umådelig glad for!

Fra : Armand

Dato : 18-02-03 20:30

-oxxxxxo- <holst@indsæt_stofanet_her.dk> skrev i en
> Du skal da ha' en SV'er....
>
> * Hurtig fra 0 - 150 / især på mellemaccelerationer

Mellem-accelerationer fra 0-150 ????

> Hverken Fazeren eller Banditen kommer i nærheden af samme kategori

Jeg vil ikke være så sikker på at en Fazer ikke kan følge SV'eren i
højgears-acc. fra en hvilketsomhelst fart - Den føles blot sådan p.g.a.
V2'eren :-/

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 19-02-03 00:27

> -oxxxxxo- <holst@indsæt_stofanet_her.dk> skrev i en

> Mellem-accelerationer fra 0-150 ????

Ja, den holder vist ikke helt...

> Jeg vil ikke være så sikker på at en Fazer ikke kan følge SV'eren i
> højgears-acc. fra en hvilketsomhelst fart - Den føles blot sådan p.g.a.
> V2'eren :-/

Det kan godt være at det føles sårn, men både min far (Fazer) og jeg (SV)
kan mærke det
Det lader jo til at vi må trille lidt om kap til sommer

S FAU, S FAU, S FAU!!!

NielSV650

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-02-03 00:44

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Ja, den holder vist ikke helt...

> Det kan godt være at det føles sårn, men både min far (Fazer) og jeg (SV)
> kan mærke det
> Det lader jo til at vi må trille lidt om kap til sommer
>

> S FAU, S FAU, S FAU!!!
>
> NielSV650

Halløjsa. Jeg vil finde en test af SVS, Fazer, Hornet og hvad der ellers var
med i sammenligningen frem i morgen (Motorrad vergleichtest)
(husker det som at SV taber pusten ift. Fazer og Hornet over 160 km/t ved
acceleration for fuld skrue)
Jeg har spurtet fra en SV-S'er på min Bandit fra rullende start (30 km/t).
Ok kammeraten er 190 + i højden og nok 20 kg tungere end mig.
mvh Erland

---

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-02-03 00:47

> Jeg har spurtet fra en SV-S'er på min Bandit fra rullende start (30 km/t).
> Ok kammeraten er 190 + i højden og nok 20 kg tungere end mig.
> mvh Erland

ok, jeg er selvfølgeligt også en ørn til at gi' gas : - )

Erland

---

Fra : RacerNiels

Dato : 19-02-03 11:40

"Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> med i sammenligningen frem i morgen (Motorrad vergleichtest)
> (husker det som at SV taber pusten ift. Fazer og Hornet over 160 km/t ved

Ja, men nu snakker vi jo også mellemaccelerationer _op_ til 150km/t.
Jeg ved ikke med Jer, men når jeg tænker mellemacc. tænker jeg på
overhalinger på danske veje, og der er alt over 150km/t jo rimelig
ligegyldigt.

Jeg har også set en test i et tysk blad... ok, jeg har mest set billeder -
kan ikke tysk
Jeg kan ikke lige huske tiderne på diverse hastigheder, men S FAU var
overall vinder

Sqzuki 4ever,
Niels

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-02-03 22:38

> [...]
> med i sammenligningen frem i morgen (Motorrad vergleichtest)
> (husker det som at SV taber pusten ift. Fazer og Hornet over 160 km/t ved

Øv, kan ikke lige finde bladet blandt de mange.

sorry, Erland

---

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 00:13

RacerNiels wrote:

> Det kan godt være at det føles sårn, men både min far (Fazer) og jeg (SV)
> kan mærke det

Tjaeh, hvis bare den føles hurtig er det jo heller ikke ringe
Har i prøvet at lave en sammenlignende roll-on (nej, ikke en deodorant) fra
f.eks. 100 km/t eller deromkring? Hvor i vel at mærke bliver nødt til at
starte så vidt muligt med motoren lige mange procent af redline.

> Det lader jo til at vi må trille lidt om kap til sommer

Armand har jo ingen Fazer, men jeg skal med glæde giv dig baghjul til hver
en tid!

> S FAU, S FAU, S FAU!!!

FAU Z S, FAU Z S, FAU Z S, FAU Z S, FAU Z S!!!!!

--
mvh Jes Vestervang - der er blevet lidt lun på en TL1000S'er efter at have
set en fin en til 86k i dba :-| Jeg er lidt rundt på gulvet, for det er jo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-03 01:00

Jes Vestervang wrote:
> mvh Jes Vestervang - der er blevet lidt lun på en TL1000S'er efter at
> have set en fin en til 86k i dba :-| Jeg er lidt rundt på gulvet, for det
> er jo ingen Fazer :-/

Men den skal du da ha! ;)

// Hans, der ikke skal ha' noget lige forløbig (ud over et nyt
// arbejde, hvis sådan noget ellers findes.)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:37

Hans Joergensen wrote:

> Men den skal du da ha! ;)

Som jeg skrev til RacerNiels er jeg ikke afklaret endnu. Derudover vil jeg
nok mangle omkring 10k kr, som desværre ikke pt. er at finde på
kistebunden, idet både Fazeren og MTX'eren skal have nye dæk og mtx'eren og
skal nyt stempel og omregistreres. Så som sagt tager jeg den lige med ro

> // Hans, der ikke skal ha' noget lige forløbig (ud over et nyt
> // arbejde, hvis sådan noget ellers findes.)

Jeg kan da godt forstå at du er begyndt at tvivle, du har da haft
ansøgningssignaturen lang tid efterhånden :-/
Oh well, der plejer altid at være arbejde at finde hos vikarbureauerne - det
giver jo også god motion at tømme containere mv.
--
mvh Jes Vestervang (der har tømt mange containere)

Fra : RacerNiels

Dato : 19-02-03 11:43

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Armand har jo ingen Fazer, men jeg skal med glæde giv dig baghjul til hver
> en tid!

Nej, men det har min far, forstå'?? ;-b

> mvh Jes Vestervang - der er blevet lidt lun på en TL1000S'er efter at have
> set en fin en til 86k i dba :-| Jeg er lidt rundt på gulvet, for det er jo
> ingen Fazer :-/

Netop! Har du prøvet den?? Jeg kan lige fortælle at netop Fazer/TLS
stort set er som nat og dag at køre på... så ved du dét

/Niels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:31

RacerNiels wrote:

> Nej, men det har min far, forstå'?? ;-b

Hmm, 'vi' og 'vi' ser alt for ens ud

> Netop! Har du prøvet den??

Nix.

> Jeg kan lige fortælle at netop Fazer/TLS
> stort set er som nat og dag at køre på... så ved du dét

Motormæssigt har jeg en fornemmelse af det, for jeg har da prøvet en Mille.
Mht. køreegenskaberne er jeg godt klar over at den er speciel og til tider
æhh... udfordrende. Men hvis der kommer en ny bagdæmper på (eller
alternativt/supplerende varmeskjold mellem udst. og dæmper måske?) skulle
den jo blive mindre farlig. At den er hurtig i styringen har jeg det fint
med, men den skal heller ikke være ynkelig og lave vrøvl bare ved alm.
frisk kørsel.
Det der trækker mest er selvfølgelig effekten og kubikkerne, men også dens
bad ass attitude
Men jeg er jo også meget glad for Fazeren, og TL'eren bliver nødt til at
være god nok til at jeg også vil være mindst lige så glad for den - ellers
er der jo ingen pointe i at skifte.
Jeg er ret uafklaret som du nok kan læse, så jeg tager den lige med ro
indtil videre
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 20:18

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> deodorant) fra f.eks. 100 km/t eller deromkring? Hvor i vel at mærke
> bliver nødt til at starte så vidt muligt med motoren lige mange

Vrøvl!
Sej-træk er sammenlignelig imellem enhver model fra en given hastighed i
højeste gear! :-|
Hvis SV'eren skulle vise sig betragtelig stærk, kan kampen jo så flyttes
belejligt ned i hastighed (á fra 30km/t!?)

> Armand har jo ingen Fazer, men jeg skal med glæde giv dig baghjul...

Ja, Jeg har kun en lille 400'er; men hvis vi afholder os fra
mellemaccelerationerne er jeg skam med på at forskrække (også den) SV'eren

--
Armand.
(Hvis Lillefrø til d.d. har en Duc. 750SS ie på samvittigheden)

Fra : -oxxxxxo-

Dato : 19-02-03 23:05

Åhhh... jeg vidste jeg ikke skulle starte den gamle Fazer vs. SV snak
igen...

Allerførst. Jeg mener i mellemaccelerationer naturligvis 80 - 150 km/t... En
tastefejl, jeg beklager.

Næste, jo jeg har prøvet en Fazer...

Angående accelerationsevne, kan jeg blot citere følgende som er hentet fra
mczonen.dk:

Honda CB600F Hornet, 599ccm 4cyl., 95 HK, 0-100 på 2.8 sek, topfart 225 km/t
Suzuki SV 650 SK2, 645ccm 2cyl., 70 HK, 0-100 på 3.2 sek, topfart 212 km/t*
Yamaha FZS 600 Fazer, 599ccm 4cyl., 95 HK, 0-100 på 3.8 sek, topfart 220
km/t

*Samme data oplyser Touring Nyt

Fazeren er tung i forhold til Hornet'en, hvilket var også den fornemmelse
jeg havde af cyklen.

Når det er sagt så GIDER jeg ikke at følge denne debat længere, for valg af
motorcykel kan ikke gøres op i enten-eller. SV'eren er en fed cykel og
appellere til en type af kører. Fazeren er en fed cykel og appellere til en
anden type kører.

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:55

> [...]
km/t*
> Yamaha FZS 600 Fazer, 599ccm 4cyl., 95 HK, 0-100 på 3.8 sek, topfart 220

Hvis dét ikke er en tastefejl, så kan det kun skyldes at fazeren har et
gearskifte lige inde 100, som de to øvrige ikke har :-/
Jeg kan se at jeg bliver nødt til at finde referencer i klubbens
MOTORRAD-bibliotek

> Fazeren er tung i forhold til Hornet'en, hvilket var også den fornemmelse
> jeg havde af cyklen.

Jeg bliver altså nødt til at opleve en motorcykel der er lettere kørt end
Fazeren!!
Watch out roadshows - Here i come!!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 16:50

-oxxxxxo- wrote:

> Åhhh... jeg vidste jeg ikke skulle starte den gamle Fazer vs. SV snak
> igen...

Tør øjnene

> [...]
>
> Næste, jo jeg har prøvet en Fazer...
>
> Angående accelerationsevne, kan jeg blot citere følgende som er hentet fra

Tror du selv på at forskellen i acceleration på to cykler med næsten ens
effektkurve og små 10 kilos vægtforskel er så forskellig?
....og at SV'eren skulle være 0.6s hurtigere end Fazeren? Jeg gør ikke, men
nu tror jeg heller ikke på alt hvad jeg læser
Tag det ikke ilde op, men de opgivne data på mc'er svinger altid meget fra
kilde til kilde, så det skal man ikke lægge for meget vægt i

> [...]
> km/t* Yamaha FZS 600 Fazer, 599ccm 4cyl., 95 HK, 0-100 på 3.8 sek, topfart

Normalt opgives både Fazerens og Hornetens 0-100-tid til mellem 3,5 og 3,8s.
Tophastigheden på begge to et sted omkring 225, Horneten nok lidt
langsommere pga. den manglende kåbe. Den med at SV'erens acceleration er
hurtigere end Fazerens tror jeg nu ikke på, for Fazeren har altså en meget
god momentkurve (som jeg burde at scanne ind for at underbygge min
påstand).
Der er selvfølgelig muligheden for et gearskift lige inden de 100 km/t, men
jeg tror da heller ikke at SV'eren når 100 uden at skulle op i 3.

> Fazeren er tung i forhold til Hornet'en

Den vejer 10 kg mere. Det vil jeg nu ikke kalde tung i forhold til.

> , hvilket var også den fornemmelse jeg havde af cyklen.

Jeg har ikke prøvet en Hornet, men Fazeren føles altså ikke tung for mig. Da
jeg købte den havde jeg været vant til en 140 kilos spirrevip af en
babygixxer og alligevel fandt jeg Fazeren uhyre letkørt lige fra
allerførste meter.

> Når det er sagt så GIDER jeg ikke at følge denne debat længere, for valg
> af motorcykel kan ikke gøres op i enten-eller.

Helt enig, man skal prøve dem og vælge den man bedst kan lide

Det der triggede mig til at blande mig var følgende udtalelse: "Kan du godt
lide 4 cyl., vil jeg langt hellere se efter en Hornet, fremfor
Fazeren/Banditten."
Der _er_ ikke stor forskel på Hornet og Fazer, hvorimod der er relativt stor
forskel mellem de to og banditten. Min Fazer skal ikke sættes i bås med en
blød og lavtydende Bandit uden argumentation! Selvom jeg egentlig bare
kunne være ligeglad

> SV'eren er en fed cykel og appellere til en type af kører. Fazeren er en
> fed cykel og appellere til en anden type kører.

Det skulle da lige være V2 vs. R4, hvis man ellers er fanatikerne indenfor
motorlayout, for Fazeren er skam mindst lige så sporty som både SV og
Hornet.

Og læs lige <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>, det vil gøre
dine indlæg mere overskuelige - hvis du da tager det til efterretning

Fra : RacerNiels

Dato : 20-02-03 22:19

> Normalt opgives både Fazerens og Hornetens 0-100-tid til mellem 3,5 og
3,8s.
> Tophastigheden på begge to et sted omkring 225, Horneten nok lidt
> langsommere pga. den manglende kåbe.

[aæææ.wav]

Alle de test som jeg har læst (og jeg har naturligvis læst rigtigt!) er
Hornet'en altid under 3sek og Fazeren over.
Honda'en er gearet "hul i hovedet" og accellererer og har kørt stærkere end
Fazeren i de tests jeg har læst (igen ingen fejl i læsningen). Måske forbi
du ikke har fået lov at rende færdig, men jeg tror ærlig talt ikke at den
kåbe gør meget gavn hvis man ligger ned over tanken.

> [...]
men
> jeg tror da heller ikke at SV'eren når 100 uden at skulle op i 3.

Scan din momentkurve - så scanner jeg min
Kan en Fazer ikke rende 100 i 2. remskive?? Jeg kan ikke lige huske om S
FAU kan, men det håber jeg da

> Den vejer 10 kg mere. Det vil jeg nu ikke kalde tung i forhold til.

Tunge lokummer allesammen. Min vejer kun 165 Det gjorde min gamle Yams
også, men den havde et ynkeligt moment og ½ så mange hypser som S FAU har

> [...]
> jeg købte den havde jeg været vant til en 140 kilos spirrevip af en
> babygixxer og alligevel fandt jeg Fazeren uhyre letkørt lige fra

Hornet og Fazer nemmere at køre end en SV. På min SV N sidder man rimelig
oprejst (og med bredt styr)som på de to andre så det hjælper en del, men jeg
synes at motoren gør SV'eren sværere at køre en de to andre.
Der skal ikke meget pres på styret for at få lagt nogen af dem ned.

*WUHUU*
S FAU, S FAU, S FAU!

> Det skulle da lige være V2 vs. R4, hvis man ellers er fanatikerne indenfor
> motorlayout, for Fazeren er skam mindst lige så sporty som både SV

BøsseRøvsRække4er

S FAU, S FAU, S FAU!
S FAU, S FAU, S FAU!
S FAU, S FAU, S FAU!

Niels *bliver snart forårskåd*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-02-03 22:35

> BøsseRøvsRække4er
>

> Niels *bliver snart forårskåd*
> www.sqzuki.subnet.dk

Niels, som snart får nogle forårstæsk..

Nej, jeg er sq lige så kulret som dig

Kenneth
R1(wwwwwrrrrrraaaaauuuuuuuuuuuuu!!!!!!) (læs: en fed R4 lyd)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 23:34

RacerNiels wrote:

> [aæææ.wav]
>
> Alle de test som jeg har læst (og jeg har naturligvis læst rigtigt!) er
> Hornet'en altid under 3sek og Fazeren over.

Har den et lavt 1. gear eller noget?

> Honda'en er gearet "hul i hovedet" og accellererer og har kørt stærkere
> end Fazeren i de tests jeg har læst (igen ingen fejl i læsningen).

Hvorfor skulle den dog det?

> Måske
> forbi du ikke har fået lov at rende færdig, men jeg tror ærlig talt ikke
> at den kåbe gør meget gavn hvis man ligger ned over tanken.

Hmm, det ved jeg egentlig ikke. I praksis er dt jo også lige meget, men den
her diskussion går jo også mere ud på at vinde på teorier der ikke bunder i
virkeligheden

> Scan din momentkurve - så scanner jeg min
> Kan en Fazer ikke rende 100 i 2. remskive??

*lol* Selvfølgelig, det er mig der stener :-/ Der er et gear den vist går 95
km/t i, det må vel nærmest være 1. for den går den 170 i 3. Hmmm... min
hjerne er blokeret af snot og det er altså ikke noget jeg tænker over til
hverdag

> Jeg kan ikke lige huske om S FAU kan, men det håber jeg da

Hehe

> Tunge lokummer allesammen.

Hvad gør det når den er lettere at køre?

> Hornet og Fazer nemmere at køre end en SV. På min SV N sidder man rimelig
> oprejst (og med bredt styr)som på de to andre så det hjælper en del, men
> jeg synes at motoren gør SV'eren sværere at køre en de to andre.

Jep, den skal vel helst over 2500 rpm før der inertimoment nok til at kunne
trække jævnt, ikke?

> Der skal ikke meget pres på styret for at få lagt nogen af dem ned.

Nope, hurtigt styrende cykler er sjove

> *WUHUU*
> S FAU, S FAU, S FAU!

Fau Z S!!!....

> BøsseRøvsRække4er

Smut du nu hellere ned til drengene på Blue Oyster, hvor du hører hjemme!
V2'eres dovne karakteristik hører sgu da hjemme på en cruiser og ikke
på en sportscykel!

> S FAU, S FAU, S FAU!
> S FAU, S FAU, S FAU!
> S FAU, S FAU, S FAU!

Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!

> Niels *bliver snart forårskåd*

Lados håbe vejret snart bliver forårsk så vi kan bruge tiden på at køre
istedet for at fordrive tiden med formålsløse diskussioner!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R - der snart kommer ud at køre - Yeaih!!!

Fra : RacerNiels

Dato : 21-02-03 00:24

> Har den et lavt 1. gear eller noget?

Dunno... den er bare gal. Godt nok er den droslet lidt i forhold til
CBR600F3, men resten af den topfart der er pillet af, er gjort ved hjælp af
sekundær gearingen.. det må jo ende "galt"

> Hvorfor skulle den dog det?

Skovsnegl i gearkassen??

> Hmm, det ved jeg egentlig ikke. I praksis er dt jo også lige meget, men
den
> her diskussion går jo også mere ud på at vinde på teorier der ikke bunder
> virkeligheden

NARJ! Er du towlig, mand!?

> [...]
> km/t i, det må vel nærmest være 1. for den går den 170 i 3. Hmmm... min
> hjerne er blokeret af snot og det er altså ikke noget jeg tænker over til

_også_ idag..

> Jep, den skal vel helst over 2500 rpm før der inertimoment nok til at
kunne
> trække jævnt, ikke?

Jooo, men motorbremsen er også noget kraftigere når man gearer ned og skal
fange gassen inden sving

> Nope, hurtigt styrende cykler er sjove

Nu sætter jeg clip-on'er på... hmmm.. forgaflen må længere op, eller også må
der laves flere armbøjninger (alternativt oprettes en "mission" og nedlægges
flere damer )

> Smut du nu hellere ned til drengene på Blue Oyster, hvor du hører hjemme!

Nææ, du - lad mig hellere få et hjørne på Damhuskroen

> V2'eres dovne karakteristik hører sgu da hjemme på en cruiser og ikke
> på en sportscykel!

Du bliver også voksen en dag - så lærer du det nok

> Lados håbe vejret snart bliver forårsk så vi kan bruge tiden på at køre
> istedet for at fordrive tiden med formålsløse diskussioner!

Hovhov - der skal være plads til alle!

Niels
www.sqzuki.subnet.dk
UHØRT, UHØRT... den gamle har fået en plads i solen:
http://www.sqzuki.subnet.dk/fars_fazer.jpg
Der er nu org. potte og centralstøtte på igen - det er jo en tung tourer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:50

RacerNiels wrote:

> Dunno... den er bare gal. Godt nok er den droslet lidt i forhold til
> CBR600F3, men resten af den topfart der er pillet af, er gjort ved hjælp
> af sekundær gearingen..

Næppe. Med 96 hk og ingen kåbe er 225 km/t en meget realistisk topfart med
en korrekt gearing.

> det må jo ende "galt"

Sådan er det jo med alt hvad der står Honda på

> Skovsnegl i gearkassen??

Måske

> den
(psst, se lige linket i min signatur)

> NARJ! Er du towlig, mand!?

Jeg har det endnu ikke på papir, men jeg tror det nok

> 95
>
> _også_ idag..

*plldr*

> Jooo, men motorbremsen er også noget kraftigere når man gearer ned og skal
> fange gassen inden sving

Og lakrids smager ganske godt. Hvad har tingene med hinanden at gøre?

> Nu sætter jeg clip-on'er på...

Argh, det er da træls hvis det giver en mere foroverbøjet kørestilling :-|

> hmmm.. forgaflen må længere op, eller også
> må der laves flere armbøjninger (alternativt oprettes en "mission" og
> nedlægges flere damer )

*lol*

> Nææ, du - lad mig hellere få et hjørne på Damhuskroen

Så lad gå da

> Du bliver også voksen en dag - så lærer du det nok

Det skulle da lige være hvis jeg bliver debil cement!

> Hovhov - der skal være plads til alle!

Inklusive formålsløse diskussioner

> UHØRT, UHØRT... den gamle har fået en plads i solen:
> http://www.sqzuki.subnet.dk/fars_fazer.jpg

Nydelig cykel. Jeg ville dog nok have nøjedes med en sneplov istedet for
fuldkåben der imo ser ret 'påklistret' ud.

> Der er nu org. potte og centralstøtte på igen - det er jo en tung tourer

Centralstøtten skraber alligevel ikke imod i svingene, så det er da noget
pjat ikke at have den. Hvordan lyder den forresten med micron-potten? Jeg
kunne nemlig i et af mine knapt så fornuftige øjeblikke godt tænke mig lidt
mere lyd på fazeren

Fra : RacerNiels

Dato : 24-02-03 23:16

> Nydelig cykel. Jeg ville dog nok have nøjedes med en sneplov istedet for
> fuldkåben der imo ser ret 'påklistret' ud.

Den er købt sårn. Tidligere ejer har monteret. Jeg ville også foretrække
ploven (eller slet ikke noget) da der jo lisom er kælet for udseendet på
motoren.

> Centralstøtten skraber alligevel ikke imod i svingene, så det er da noget
> pjat ikke at have den.

Sikkert ikke, men kig engang på den gummidut som centralstøtten hviler på
når den er slået op. Den sidder på mellemrøret til originalpotten, og med
larmepotte på har centralfoden ikke noget støttepunkt - derfor blev det
afmonteret.

>Hvordan lyder den forresten med micron-potten? Jeg
> kunne nemlig i et af mine knapt så fornuftige øjeblikke godt tænke mig
lidt
> mere lyd på fazeren

Jeg synes ikke den lød specilet godt. Bagers CBR har en potte magen til, og
den synes jeg også har en underlig lyd. Der er for meget resonans.
Originalpotten er monteret igen og Micron-potten solgt. (Samtidig er
centralfoden monteret igen)
Jeg synes at Fazeren lyder temmerlig godt i std.trim. Hvis jeg skulle ha
mere larm i den ville jeg nok kigge efter en "road legal". Den larmer mere,
men trods alt ikke "uendeligt".

Niels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-03 00:07

RacerNiels wrote:

> Den er købt sårn. Tidligere ejer har monteret. Jeg ville også foretrække
> ploven (eller slet ikke noget) da der jo lisom er kælet for udseendet på
> motoren.

Jep, jeg har det også fint uden bundplastik

> [...]
> når den er slået op. Den sidder på mellemrøret til originalpotten, og med
> larmepotte på har centralfoden ikke noget støttepunkt - derfor blev det

Jeg skulle hurtigt få lavet et alternativt støttepunkt, for centralfoden er
uhyre rar at have ved kædesmøring, dækskift (i begge ender) osv.

> Jeg synes ikke den lød specilet godt. Bagers CBR har en potte magen til,
> og den synes jeg også har en underlig lyd. Der er for meget resonans.

Resonans som i blafrende metal eller brum-lyd?

> Originalpotten er monteret igen og Micron-potten solgt. (Samtidig er
> centralfoden monteret igen)

Det er jo også meget fornuftigt

> Jeg synes at Fazeren lyder temmerlig godt i std.trim.

Jaeh, men de dybe toner er ret fraværende :-/ Jon Larsens gsxr250'er med
laserpotte lyder af tre gange så meget som Fazeren
Det ville være rart med lidt mere bulder, men jeg klarer mig da også uden.
Desuden har jeg jo meget bykørsel, hvor jeg ikke vil larme for meget. Dog
sker det lidt for tit at folk bare vader ud foran mig :-| Måske lidt bulder
ville hjælpe her Ellers må jeg få mig en gsxr250'er igen, så er der
ingen der tør gå ud foran

> Hvis jeg skulle ha mere larm i den ville jeg nok kigge efter en "road
> legal". Den larmer mere, men trods alt ikke "uendeligt".

Måske. Det er egentlig ikke larm jeg er ude efter, bare en mere dyb lyd.
Nå pyt, når jeg kommer ud at køre igen glemmer jeg sikkert alt om det

Fra : RacerNiels

Dato : 25-02-03 00:43

> Resonans som i blafrende metal eller brum-lyd?

Nej, det er nok mest brumlyd.. den slags som mit venstre øre _absolut_ ikke
kan lide... det er lige til at fremkalde "roadrage" af >
Blafrende metal (fint udtryk) gør ikke noget hvis den virkelig får kniven
(men kun helt oppe i omd-registeret)

> Jaeh, men de dybe toner er ret fraværende :-/ Jon Larsens gsxr250'er med
> laserpotte lyder af tre gange så meget som Fazeren

Ja, det er fan'me skidt, men underspillet overlegenhed er nu for fedt

> [...]
bulder
> ville hjælpe her Ellers må jeg få mig en gsxr250'er igen, så er der

Puds lige næsen, hva?!?! Det er jo en V2'er du vil have, hvis den skal
brumme.. hvornår lærer du det?
Der er sq'd nogen der vader ud foran mig

> Måske. Det er egentlig ikke larm jeg er ude efter, bare en mere dyb lyd.

Hvad er forskellen??

> Nå pyt, når jeg kommer ud at køre igen glemmer jeg sikkert alt om det

Ja, du husker vel som en si ... svømmer som en sten og dykker som en
prop

Godnat,
Niels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-03 21:16

RacerNiels wrote:

> Nej, det er nok mest brumlyd.. den slags som mit venstre øre _absolut_
> ikke kan lide... det er lige til at fremkalde "roadrage" af >

Hmm, ja ok, forkerte brummetoner kan godt være belastende, men de rigtige er
tilgengæld rent øreguf

> Blafrende metal (fint udtryk) gør ikke noget hvis den virkelig får kniven
> (men kun helt oppe i omd-registeret)

Nej, et godt vræl skal der være Det kan Fazeren nu også godt give når
den får noget gas

> Ja, det er fan'me skidt, men underspillet overlegenhed er nu for fedt

Det kan der være noget om
Btw prøvede jeg lige en Corolla 1,3 den anden dag, den var dog modificeret
en smule - der var blevet lagt en 1,5'er med turbo og intercooler i som
havde omkring 180 hk ved et ladetryk på 0.95 bar. Den var friskere end den
så ud til

> Puds lige næsen, hva?!?! Det er jo en V2'er du vil have, hvis den skal
> brumme.. hvornår lærer du det?

En R/V4'er brummer bedre. Den der lækre dybe brummen der hurtigt bliver til
en arrig snerren får nakkehårene til at rejse sig

> Der er sq'd nogen der vader ud foran mig

Well, de er sikkert også klar over at den ikke bremser som Fazeren der jo
ingen bremselængde kræver

> Hvad er forskellen??

Amplitude og bølgelængde

> Ja, du husker vel som en si ... svømmer som en sten og dykker som en
> prop

Det er vist ikke helt ved siden af

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 25-02-03 12:24

> [...]

> laserpotte lyder af tre gange så meget som Fazeren
> Det ville være rart med lidt mere bulder, men jeg klarer mig da også uden.

Hehe, det afgør det jo. En SV'er med Micron er lige sagen :)

Steen
SV

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-03 13:09

Steen D. Pedersen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk>

> Hehe, det afgør det jo. En SV'er med Micron er lige sagen :)

Eller en Fazer med Micron, for så er den jo ligefrem sjov at køre på

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 25-02-03 13:03

Jes Vestervang wrote:

> Eller en Fazer med Micron, for så er den jo ligefrem sjov at køre på

Eller en TDM med Micron, den lyder skide godt bare spørg Knud Stange .
Prisen er dog bare lidt dyr, snakkede med HoltugMC han ville have 5495 for
fuld system med Carbon potte, og så kommer dysning højst sandsynlig oven i.
En TDM er født med en noget tam standart potte.

MVH Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-03 21:08

RuneR (TDM850) wrote:

> [...]
> fuld system med Carbon potte, og så kommer dysning højst sandsynlig oven

Ouch, det er mange penge for lidt lyd :-/

> En TDM er født med en noget tam standart potte.

Det er det samme med fazeren :-/

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 25-02-03 22:35

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:f1vsi-fj2.ln1@vissen.vandhane...

> Det er det samme med fazeren :-/

og det samme med fzr600

> Ouch, det er mange penge for lidt lyd :-/

hva med leo vinci:
FZS600 Fazer 98-99 Oval Slip-on Potte Alu, Leo Vinci 4913 kr 3463,00
FZS600 Fazer 98-99 Oval Slip-on Potte Carbon, Leo Vinci 4947 kr 3833,00
FZS600 Fazer 98-99 Oval Slip-on Potte Titanium, Leo Vinci 4823 kr 3764,00

eller sidekick fra kr 2425,- til kr.3840,-
alle set hos sayjes men det er jo kun en lille del af hans sortiment.

Allan(fzr600us) med rustfri scorpion og dyb lyd wroomm
hmm det lyder sku bedre når man skriver stainless steel scorpion :-0

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-02-03 00:01

Allan Jørgensen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> og det samme med fzr600

Det er noget værre noget :-/

> [...]
> FZS600 Fazer 98-99 Oval Slip-on Potte Carbon, Leo Vinci 4947 kr 3833,00
> FZS600 Fazer 98-99 Oval Slip-on Potte Titanium, Leo Vinci 4823 kr 3764,00

*gys* Det har jeg ikke råd til :-/

> eller sidekick fra kr 2425,- til kr.3840,-
> alle set hos sayjes men det er jo kun en lille del af hans sortiment.

2500,- er jo så mere overkommeligt, men hvis det skal være tror jeg næsten
det bliver noget a la stumpemarked

> Allan(fzr600us) med rustfri scorpion og dyb lyd wroomm
> hmm det lyder sku bedre når man skriver stainless steel scorpion :-0

Rustfri skorpioner?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 27-02-03 12:15

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:bitvi-df1.ln1@vissen.vandhane...
> 2500,- er jo så mere overkommeligt, men hvis det skal være tror jeg næsten
> det bliver noget a la stumpemarked

mener jeg gav omkring 1900 for min men det var også hos det der nu hedder bladerunners og der kan jeg ikke anbefale dig at handle hvis det er den samme ejer for magen til elendig kundeservice skulle man lede længe efter

ellers hvis det er den samme slags udstødning som på min kan du bore den midterste pipe ud bagi og på den måde få mere lyd, men så "ødelægger" du den også og det kunne jeg ikke få mig selv til :-/

> Rustfri skorpioner?

LOL hvis der var 2 lyddæmpere på....

Allan(fzr600us)

Fra : RacerNiels

Dato : 21-02-03 17:08

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
> Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
> Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!
> Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S, Fau Z S!!!!

PS. Er du fuld??

Det kan godt være at jeg aldrig har haft tysk, men det har du vist heller
ikke.... VZS... hvad fanden er det for en cykel? Suzuki's 800 Marauder med
lidt Sports-lir på???

S FAU!!

Niels
SV650

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-02-03 21:38

RacerNiels wrote:
> S FAU!!

4-takt er for bøsser ...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:36

Hans Joergensen wrote:

> 4-takt er for bøsser ...

2-takt er for 16-årige som kører Yamaha Jog!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R (ringdingding)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:35

RacerNiels wrote:

> PS. Er du fuld??

Satans! Det kniber vist lidt med det tyske... og det mentale Jeg vil
igen bruge snotmængden i kraniet som undskyldning for sidstnævnte

> Det kan godt være at jeg aldrig har haft tysk, men det har du vist heller
> ikke.... VZS... hvad fanden er det for en cykel? Suzuki's 800 Marauder med
> lidt Sports-lir på???

*lol* Noget i den stil

> S FAU!!

F Z S!!!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 (dejlig og lækker) og MTX125R

Fra : Armand

Dato : 21-02-03 01:35

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> Der er selvfølgelig muligheden for et gearskift lige inden de 100 km/t,
> men jeg tror da heller ikke at SV'eren når 100 uden at skulle op i 3.

Jeg skulle liuge til at argumentere med at SV'eren kører med 5 gear; men et
dobbeltcheck viser at MC-Revy skriver 6 - Passer dét??
Om det gør, så kører den langsommere på toppen, hvorved at gearingen er
fordelt på et mindre spektrum - det medfører umiddelbart a den bør skifte
til 3. tidligere end de hurtigere :-/
Når dét er sagt, så er der sikkert himmelvis forskel i udlægningen af
gearkassen både af mærkemæssige principper og af konstruktionsmæssige (V2
vs. R4) principper, så kun en live-test vil afklare dette :-|

> Der _er_ ikke stor forskel på Hornet og Fazer, hvorimod der er relativt
> stor forskel mellem de to og banditten. Min Fazer skal ikke sættes i bås
med en
> blød og lavtydende Bandit

- - - - For ikke at sige: Tung!

> Den vejer 10 kg mere. Det vil jeg nu ikke kalde tung i forhold til.

Og Bandit'en har til sammenligning næsten 20 kg's mer-vægt i forhold til
Fazeren!

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 21-02-03 12:41

> Jeg skulle liuge til at argumentere med at SV'eren kører med 5 gear; men
et
> dobbeltcheck viser at MC-Revy skriver 6 - Passer dét??

Yes yes - der er 6 pinde at kege med Min 5. gear svarer til min far 6.
på Fazeren (omd & fart), men den kan jo ikke tage lige så mange omdrejninger
på toppen.

> Om det gør, så kører den langsommere på toppen, hvorved at gearingen er
> fordelt på et mindre spektrum - det medfører umiddelbart a den bør skifte
> til 3. tidligere end de hurtigere :-/

huh??

Niels

Fra : Armand

Dato : 21-02-03 16:51

RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>
> huh??

Skære ud i pap - Ikke også?!

Model A er seks gearet og kan køre 200km/t, og model B er seksgearet og kan
køre 300 km/t!
Deraf burde kunne udledes at A kører 100 i 3.gear, hvor B kører 150! - og
vice versa!
da Sv'eren er langsommere end Hornet/Fazer og alle har 6 gear, må Sv'eren
formodes at skulle skifte til 3. ved en lavere hastighed :-/

Men som sagt er det principielt, for Sv'erens earkassen kan jo være helt
anderledes udlagt end de andres !!

--
Armand.

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 26-02-03 01:34

> [...]
> formodes at skulle skifte til 3. ved en lavere hastighed :-/
>
> Men som sagt er det principielt, for Sv'erens earkassen kan jo være helt

Suzuki er jo kendt for at lave perfekt afstemte gearinger, hvor topydelsen
nås ved topfart i 6. gear og gearene er fornuftigt afstemt indbyrdes.
mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 17:34

Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Suzuki er jo kendt for at lave perfekt afstemte gearinger, hvor topydelsen
> nås ved topfart i 6. gear og gearene er fornuftigt afstemt indbyrdes.

Tjaeh :-/

På min RGV var der et kæmpe spring imellem 1. og 2 gear, og imellem 2. og 3.
var der et spring af samme størrelse som der er imellem 1. og 2. på de
fleste

Men den er nok også lidt ekstrem at referere til ,-)

--
Armand.

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 26-02-03 01:32

"-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> wrote in message
> [...]
> motorcykel kan ikke gøres op i enten-eller. SV'eren er en fed cykel og
> appellere til en type af kører. Fazeren er en fed cykel og appellere til

Helt ærligt disse accelerationsdata er helt hen i vejret. 0-100 på 2.8 sek.
mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 19:15

> Helt ærligt disse accelerationsdata er helt hen i vejret. 0-100 på 2.8
> sek.

Jup!
Jeg griber lige ud efter nærmeste mc-magasin i min nærhed:
Det MOTORRAD jeg lige har scannet læderdragt-test fra!
Og deri er en Kawa ZRX1200 testet til 0-100 på 3,0 sekunder (alene i 1.gear
og derfor uden forsinkende gearskifte)

Der er tilsyneladende én der på vanlig mærkefanatisk vis, har ladet sig
ukritisk forblænde af de positive tal :-|

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 27-02-03 17:53

> [...]
> Det MOTORRAD jeg lige har scannet læderdragt-test fra!
> Og deri er en Kawa ZRX1200 testet til 0-100 på 3,0 sekunder (alene i

Tunge lokum!

TN testede ZZR1200 til 2.4 sekunder..

......_Helt_ "ørly"...! Om cyklen er opgivet til 2,5 eller 3,5.... det er
stadig den bedste chauffør der kommer først afsted. BASTA! (tandpasta)

Niels
SV650 *lidt for lækker*
Centourion 7-gears *½ sek til de 100mph*

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 21:45

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>
> Tunge lokum!
> TN testede ZZR1200 til 2.4 sekunder..

Og dén er sågu' da ikke lettere :-|
Dertil kommer at du da vel så ikke tror på at en CBR600 kun er 4/10 sek
langsommere end en ZZR1200??

Udover at ethvert mc-magasin ikke kan lave specielt dén test med præcist det
samme resultat, og at man ved 100 faktisk kun bevæger sig 28m/s (=under 3
meters forskel pr. tiendedel!), så tror jeg nok at siddestillingen og
vægtfordelingen på ZXR'eren medfører at den vil have lettere at gå på
baghjulet end ZZR hvalen. Og dét skal jo koste et par tiendedele at
kontrollere :-/

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 28-02-03 00:26

> Og dén er sågu' da ikke lettere :-|

Nej, men den er næse tung

> Dertil kommer at du da vel så ikke tror på at en CBR600 kun er 4/10 sek
> langsommere end en ZZR1200??

Ikke forstået.

> [...]
> vægtfordelingen på ZXR'eren medfører at den vil have lettere at gå på
> baghjulet end ZZR hvalen. Og dét skal jo koste et par tiendedele at

Netop - næsetung.. giv den noget rulle og hold på.

Hvad mener du med 3meter på en tiendedel?

Niels
SV650 *den vildeste... i VERDEN*

Fra : Armand

Dato : 28-02-03 11:18

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Ikke forstået.

Ups - Hornet 600!
Hele snakken udspringer jo ud fra et angivet tal på 2,8sek. for en Hornet
600 (imod 3,8 for Fazer 600), og at Hornet 600 skulle være kun 4/10 sek
efter ZRX1200 til 100, lyder jo usandsynligt :-|

> Hvad mener du med 3meter på en tiendedel?

100 kílometer pr time => 28 meter pr. sekund = 2,8 meter pr. tiendedele
sekund!
For hver tiendedel man er bagefter når man kører ca. 100 svarer det til at
man fysisk kun er ca. 3 meter bagved den forfulgte !!
Det er nu imidlertid nok for ham der er forrest, så det er kun flueknepperi
omkring al den focuseren på tiendedele

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 28-02-03 17:06

> [...]
> 600 (imod 3,8 for Fazer 600), og at Hornet 600 skulle være kun 4/10 sek
> efter ZRX1200 til 100, lyder jo usandsynligt :-|

Hvorfor?? Den bliver jo ikke hurtigere af at veje et helt ton i forenden...
på et eller andet tidspunkt begynder tiderne at stige igen.
Hornet er måske ikke så skidetung i forenden, men den er tilsvarende lettere
over det hele og det burde jo nok kunne skrabe nogle tiendedele af spurten.

> 100 kílometer pr time => 28 meter pr. sekund = 2,8 meter pr. tiendedele
> sekund!

Jaja - regne kan jeg da

> [...]
> man fysisk kun er ca. 3 meter bagved den forfulgte !!
> Det er nu imidlertid nok for ham der er forrest, så det er kun

Hvis man rigtig skal kneppe spyfluer, så kan man jo sammenligne med
dragrace.. der er det jo faktisk ikke altid den med den laveste tid, der har
den højeste fart... oh shit.. =

Niels
SV650 *0-100km/t: 18.5 meter, 1.5 sek*

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-02-03 18:35

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> Niels
> SV650 *0-100km/t: 18.5 meter, 1.5 sek*

..... i frit fald

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 28-02-03 18:12

> [...]
>
> Hvis man rigtig skal kneppe spyfluer, så kan man jo sammenligne med
> dragrace.. der er det jo faktisk ikke altid den med den laveste tid, der

Over stregen, nej. Men sammenligningen er jo også i det øjeblik at forreste
krydser linien!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 20:51

-oxxxxxo- wrote:

> [...]
>
> Hverken Fazeren eller Banditen kommer i nærheden af samme kategori.... Kan
> du godt lide 4 cyl., vil jeg langt hellere se efter en Hornet, fremfor

Pllldr!
Fazerens køregeneskaber skal nok være på SV'erens niveau, hvis ikke højere.
Den styrer også uhyre hurtigt (bare spørg Armand , motoren trækker uhyre
godt ved alle rpm, teknikken er mindst på højde med sv'eren
(Monoblock-kalipere fra R1'eren, YZF600R motor etc.), udseendet er en
smagssag (jeg kan lide det!) og mellemaccelerationerne tror jeg ikke på
at SV'eren er hurtigere i. Den har jo trods alt omkring 20 hk mindre på
baghjulet. Fazeren er lidt tungere (189 tør, 215 våd), men det er ikke
noget man lægger mærke til til hverdag. Komforten er helt i top, bl.a. pga.
den oprette kørestilling som er perfekt til lille Danmark og den effektive
kåbe

> - ja, jeg har selv en SV'er som jeg er umådelig glad for!

....og jeg har en Fazer

Men har du prøvet en? (det lyder det nemlig ikke til)

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-03 21:33

On Tue, 18 Feb 2003 20:50:37 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>...og jeg har en Fazer

Holdt så meget af den - sov med den om natten.....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:24

Michael K. S. wrote:

> Holdt så meget af den - sov med den om natten.....

Nemlig! Den står dog kun ved siden af sengen
Jeg blev dog alligevel ret fristet da jeg så en tilsyneladende fin
TL1000s'er i dba til 86k. Det kunne nu være skægt med sådan en voldscykel
Men nogen Fazer er den jo ikke :-/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-03 22:37

Jes Vestervang wrote:

> Pllldr!

Hov, nu gik jeg jo på Fazer vs. SV'eren i den anden post og glemte helt at
kommentere det du sagde om Hornet'en fremfor Fazeren.
Når det kommer til Fazer vs. Hornet, så er de altså næsten ens. Fazeren
styrer lidt bedre i sving, bl.a. pga. et lidt smallere bagdæk, men ellers
er acceleration, kørestilling osv. uhyre lig hinanden.
De gamle Hornet'er var desuden lidt nervøse i styringen pga. 16" forhjulet
der senere blev skiftet til et 17".
Det der afholdte mig fra at købe en Hornet var en kombination af at jeg
ville have en kåbe (Hornet'en med kåbe ser lidt kikset ud), at der ikke er
mange brugte til salg (og at de få der var, var for dyre) og at jeg faldt
over en meget billig og uhyre velholdt Fazer

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 19:41

Jes Vestervang wrote:

> Hov, nu gik jeg jo på Fazer vs. SV'eren i den anden post og glemte
> helt at kommentere det du sagde om Hornet'en fremfor Fazeren.
> Når det kommer til Fazer vs. Hornet, så er de altså næsten ens.......

Fazerens design skal man godtnok lige vænne sig til; men til gengæld smadres
Hornet's fede bøffede udseende helt af udstødningens kiksede design!

Yamaha's helstøbte firepots calibre (dem med de blå dæksler) har længe været
blandt de hårdest bremsende, så jeg tror ikke at en Hornet kan være med dér
:-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 22:21

Armand wrote:

> Fazerens design skal man godtnok lige vænne sig til;

Sidst vi snakkede sammen havde du vist stadig ikke vænnet dig til det

> men til gengæld smadres Hornet's fede bøffede udseende helt af
> udstødningens kiksede design!

Ja, det er egentlig lidt underligt, for Horneten... Hvepsen ser egentlig pæn
nok ud på billeder, men i virkeligheden er der altså lidt for meget
'juletræ' over den til min smag. Fazeren... Skræmmeren ser derimod ikke så
køn ud på billeder, men i virkeligheden kan jeg nu godt lide dens udseende

> Yamaha's helstøbte firepots calibre (dem med de blå dæksler) har længe
> været blandt de hårdest bremsende, så jeg tror ikke at en Hornet kan være
> med dér :-/

Dog har jeg hørt at bremseklodserne fra en cbr600f3 skulle forbedre
bremseevneen væsentligt - kaliperne skulle vist endda være ens. Men
Fazer-niveau kommer de sikkert aldrig op på

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:51

> Dog har jeg hørt at bremseklodserne fra en cbr600f3 skulle forbedre
> bremseevneen væsentligt - kaliperne skulle vist endda være ens. Men
> Fazer-niveau kommer de sikkert aldrig op på

Hvorfor ikke blot købe et sæt a SBS's giftigste istedet :-/

--
Armand.
(med SBS-RQ erfaring fra RGV'en = )

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 16:51

Armand wrote:

> Hvorfor ikke blot købe et sæt a SBS's giftigste istedet :-/

Det var jo også en mulighed

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 18-02-03 20:19

> [...]
> haldel)
>
> mvh Benzon. (som SKAL have sig en cykel! Men hvilken?) ;o]

Ok jeg har kørt 82.000 på Bandit og 22.000 på SV-S. For mig at se er det
smallere design at foretrække, hvis man gerne vil køre lidt sportsligt. Ikke
fordi en Bandit ikke er sjov og hurtig at køre på, selv på de små veje. Med
standard afjedringen (Bandit '95/SV '00) føles SV'en noget fastere, og lidt
sikre ved hård kørsel.
Overvejer du en SV-nøgen har jeg lidt svært ved at udtale mig om
langturskomfort, men min Bandit var kun lidt bedre end SV-S (lavt styr). Jeg
er 178 cm, men er nok ikke så ømtålelig. Har kørt meget lange stræk på
begge, dog længst på Banditten (1200-1300 km på et 1/2 døgn). Øm, vindblæst
og døv blir' man jo nok på begge , på trods af mange rygepauser (100 i
snit 140-160 på klokken)
Motoren er langt sjovere på SV'eren, det føles som om der sker mere ved
nedgearing. Bremserne nok også en anelse bedre (hjulpet af lavere egenvægt).

Overhovedet ingen problemer med motorerne for mit vedkomne (de fik tæsk, men
først når de var varme).
Havde lidt fugtproblemer på Banditten ved tændkabler/hætter med det kunne
forebygges med lidt silikone.

Jeg var jo skide glad for begge

Kan faktisk anbefale begge cykler, men ville selv vælge SV. Måske også uden
kåbe og med højere/bredere denne gang. Vis det ikke skal være en SV-1000.

mvh Erland

---

Fra : bo-gsx-R

Dato : 18-02-03 23:35

> Så har jeg glemt den zx-6r! (næsten) ;o}
> Og nu leger med tanken om en brugt, og har kigget lidt på Bandit 600 eller
> en SV 650.

det er vist godt at det snart er forår!!! For så kan
du komme ud og prøve nogle mc'er.der findes lige så
mange holdninger til mc'er, som der findes mennesker
der har kørt dem!
hvis der ikke er kendskab til sygdomme hos de cykler du
er interreseret i, så prøv dem og se hvad du selv synes om
dem.

bandit/ sv650 kører begge godt, ( dog snakker armand
nok om noget med suzukis luftkølede, har problemer
med knastaksel-smøring ).
men det er 2 meget forskellige mc'er. sv'eren er sportslig
og banditten er mere rolig og hverdags oplagt.

bo-gsxR

Fra : Benz...

Dato : 19-02-03 08:53

> det er vist godt at det snart er forår!!! For så kan
> du komme ud og prøve nogle mc'er.

Det tror jeg også at jeg intil vidre må konkludere!

Men så er der ikke andet for end at trække tålmodigheden frem fra hylden!
(inden jeg bliver sindsyg!!)

Hvis der ikke er andre som har nogle desideret fejl eller mangler? Så tror
jeg at jeg vil ligge det lidt på hylden. (ved siden af min utålmodighed!)

Tak for de mange indvendinger!

mvh Benzon. (som indtil vidre må nøjes med at kigge på cykler i jpeg (osv)
format)

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 20:10

bo-gsx-R wrote:

> bandit/ sv650 kører begge godt, ( dog snakker armand
> nok om noget med suzukis luftkølede, har problemer
> med knastaksel-smøring ).

Hov, hov! Ikke lægge ord i munden på mig!

Jeg har godtnok kørt hårdt på Suzuki's knaster; men kun gældende for de
"oliekølede" motorer i GSXR og GSXF!
Jeg har godtnok mistanke til at Bandit'erne måtte lide af samme problem; men
det har jeg endnu ikke selv kunnet verificere, endsige hørt om (andet end
(var det:) Morten Juels 1200'er)!

De luftkølede, og deriblandt altså SV'eren, har jeg ikke nævnt i den
forbindelse!

Og så er det forøvrigt fornyligt tilkommet mig indsigt omkring hvor
forblændet og indædt at man kan forsvare sin egen model - Indtil år efter,
hvor indrømmelserne så begynder at komme listende

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 22:12

Armand wrote:

> Jeg har godtnok mistanke til at Bandit'erne måtte lide af samme problem;
> men det har jeg endnu ikke selv kunnet verificere, endsige hørt om (andet
> end (var det:) Morten Juels 1200'er)!

Det må være Lars Molnits du tænker på

BTW skulle 600'erne vistnok have et helt andet topstykke, og med den store
mængde af dem på vejene, ifht. til den manglende jammer over knastproblemer
taget i betragtning, er de jo tilsyneladende næsten fri af problemet.
En af mine kammerater har dog en 400'er der åd ustødningsknasten noget så
grusomt, men der er motoren jo af en helt anden familie svjv. :-/

> Og så er det forøvrigt fornyligt tilkommet mig indsigt omkring hvor
> forblændet og indædt at man kan forsvare sin egen model - Indtil år efter,
> hvor indrømmelserne så begynder at komme listende

Fornægtelse kan måske være en del af grunden, det behøver jo ikke engang at
være bevidst at folk ikke vil kendes ved fejlene på deres model :-/

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:49

> Det må være Lars Molnits du tænker på

Suk!
jeg bliver ved og ved at forbyte de to
Måske at der er håb, nu hvor jeg har shaked hands med ham (selvom det holdt
hårdt) :-/

> Fornægtelse kan måske være en del af grunden, det behøver jo ikke engang
at
> være bevidst at folk ikke vil kendes ved fejlene på deres model :-/

Sure!
Og erkendelsen deraf gør det lidt lettere at tage imod tæskene, når jeg ind
imellem kommer til at tisse på folks sukker-model

--
Armand.

Fra : Sune

Dato : 19-02-03 15:13

> [...]
> Hej NG.
>
> Så har jeg glemt den zx-6r! (næsten) ;o}
>
> Og nu leger med tanken om en brugt, og har kigget lidt på Bandit 600

Jeg tror du allerførst skal gøre op med dig selv hvordan du kan lide at
sidde på en MC. Der er meget stor forskel på Banditten og SV'eren
(forudsat at vi snakker om kåbe-modellen).

Peronligt vil jeg til enhver tid foretrække Banditten. Jeg kan bare godt
lide dens personlighed og jeg sidder brandgodt på den. OK, motoren
må gerne være liiidt kraftigere, sådan ca. en 1200-udgave

Men begge maskiner er OK.

Når nogle snakker om knastproblemer, mener jeg, at Banditten går fri (se
tidligere indlæg fra 7.dec.02 ang. "køb af Bandit 600 n).
Jeg kender ikke til noget omkring knastproblemer på SV'eren.

vh Sune
--
http://www.danmc.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-03 21:22

Sune wrote:

> Når nogle snakker om knastproblemer, mener jeg, at Banditten går fri (se
> tidligere indlæg fra 7.dec.02 ang. "køb af Bandit 600 n).
> Jeg kender ikke til noget omkring knastproblemer på SV'eren.

Jep, svjh. har den et helt andet topstykke.

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:38

> Jep, svjh. har den et helt andet topstykke.

Modargument:
Også GSXF skulle have andet topstykke end GSXR, derved at det er qua
knasttiderne at den er droslet i forhold til R'eren, men ikke desto mindre
er det tilfældet at GSXR'erens knastproblem fulgte med over på GSXF! :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 17:55

Armand wrote:

> [...]
> er det tilfældet at GSXR'erens knastproblem fulgte med over på GSXF! :-|

Det er selvfølgelig rigtigt, men hvis problemet var fulgt med skulle man tro
at man ville have hørt om en del tilfælde efterhånden, eftersom at der jo
kører en ganske betragtelig mængde bandit600'er rundt.

Fra : Armand

Dato : 21-02-03 00:34

> [...]
jo
> kører en ganske betragtelig mængde bandit600'er rundt.

Hvor mange Slingshot og GSXR -ejere er det nu at der udbreder sig om
problemet her i gruppen såvel som i virkeligheden :-/

--
Armand.
(Suzuki-revser og Honda-hader, der ikke fatter alle mærkefanatikerne - Det

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:30

Armand wrote:

> Hvor mange Slingshot og GSXR -ejere er det nu at der udbreder sig om
> problemet her i gruppen såvel som i virkeligheden :-/

Det kan der jo så være noget om :-/

> Armand.
> (Suzuki-revser og Honda-hader, der ikke fatter alle mærkefanatikerne - Det
> er da indlysende at Kawasaki er langt den bedste motorcykel)

Næst efter Yamaha