Trangia Vintertræf - det rykker !!
Fra : dots

Dato : 17-02-03 12:44

Jeg er egentlig ikke i en tilstand der kan skrive nogetsomhelst ... Bøtten
er stadig helt blæst ud, venstre hånd bobler i brandvabler og jeg kan ikke
tænke sammenhængende. Men det var bare for fedt

Jeg startede hjemmefra sent fredag eftermiddag. Tog turen mod broen, mit
forhjul har drillet en del med at tabe pusten, og mod Korsør er der en del
tankstationer hvis det skulle ske igen.
Stod længe og spildte tiden i Korsør, med en kop kaffe i de frysende
labber - der skulle samles mod til at køre over den skide bro ... ! Jeg
hader motorvej.
Det gik dog ok, vinden rykkede godt i lille Honda og sjovt var det ikke. Jeg
landede i Kolding ved 22 tiden og fandt Klattens klubhus. Et par kopper
kaffe og nogle dåseøl tog kuldegyset ud af kroppen. Drengene fra
Offroadklubben var mægtig søde, men noget skeptiske - Hvor længe har du kørt
mc ? Siden november ? År 2002 ?? Du har ikke kørt offroad før ? Dette blir
din første tur ???
Det blev ikke til meget søvn den nat...
Op lørdag morgen ved 8-tiden, træt men spændt !
Det vælter ind med cykler, og da vi endelig kommer afsted er vi vel 25
stykker, heraf kun 2 piger..
Så gik starten - lidt ud af byen, 90 grader til højre ud over en frossen,
harvet mark, pukkelpist - for dælen da, det raslede godt i Honda og jeg
tænkte på det Rittig har skrevet om bolte og skruer der løsner sig, håber
jeg har spændt godt nok efter .. Men drengene skulle ikke få mig hægtet a',
det her er fa'me sjovt, og Honda fik noget mer håndtag
En lille sti langs kanalen og igen skarpt til højre op ad stejl skråning
mellem betonbroen og et træ. En styrbreddes plads at køre på, og ikke noget
tilløb .. hmm .. Jeg endte direkte i træet, Mads grinede og hjalp mig med
at vikle Honda ud og han kørte den også lige op for mig.
Næste overraskelse var en stejl nedkørsel mellem træerne, over noget sump på
en smattet, glat bro lavet af gamle rådne paller, igen fik jeg lige en hånd
til hjælp - og så kører du bare op der, pas på der ligger en træstamme på
tværs af sporet nær toppen af bakken - okæj... Honda og mig høvlede op, over
træstamme og hele lortet ! På toppen af bakken holdt drengene og jeg fik
skulderklap og de sagde gode ting, så min selvtillid voksede med adskillige
meter !
Den anden pige var ikke med mere, så nu var jeg alene om at vise at piger
_kan også_ køre offroad.
Det bedste styrt jeg foretog var nok, da jeg stod på ho'det i åen ... henad
lille sti, over et betonrør med å under, sporet drejer skarpt, ikke meget
plads, træer over det hele - jeg tøver et øjeblik og Honda går i stå lige
oven på røret og vælter, jeg når at tænke, jeg må sgu springe af ellers får
jeg Honda i hovedet i åen 2 meter nede og jeg sprang ... i åen. Kravler ud
a' mudderet og kigger op på de andre - syv-otte mand med grin så brede at de
dårligt ka være i hjelmen.
Et sted ska vi igennem noget sump, der holder en KTM og kæmper i mudderet,
hmm hmm.... Det var her at Honda blev til Trofast, for vi kørte lige igennem
det hele uden at hænge fast, at jeg så vælter 100 meter længere fremme i
noget is- pyt med det. Jeg væltede mange gange, men Trofast er nem at
starte, der gik ikke noget i stykker - Tak til Rittig for at ha' hjulpet mig
med at finde herlig mc !
Adskillige spor, is, sne, styrt og ræs senere var det lejrpladstid. Bål og
dejlig suppe til at styrke sig på. Og så var det tid for historierne
Ud på aftenen var mandehørmen så tyk at den ku skæres i tern, og jeg nød det
i fulde drag, det var grinern !!! Ud på de små timer, bærende på en
10-hestes brandert, kom jeg for tæt på bålet og der gik ild i min
køredragt.. Heldigt for mig var der en der væltede mig rundt i sneen og fik
slukket blusset.
Jeg havde heldigvis en ekstra køredragt med, så jeg tog det ikke så tungt.
Turen hjem til sjælland var ikke sjov, jeg hundefrøs og min koblingshånd var
jo i udu - de sidste 30 km fra færgen var en pine !!
Vel hjemme voksede grinet midt i ansigtet, efterhånden som varmen bredte sig
i kroppen. Livet bliver aldrig det samme igen - jeg vil ud og køre meget
mere off-road !!! Det ER bare fedt på den fede måde

--
- dots-
Honda CRM125R

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 17-02-03 13:15

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> er stadig helt blæst ud, venstre hånd bobler i brandvabler og jeg kan ikke

Fin beretning. Man kan jo bibeholde mandehørmen fra din lørdag aften og så
konstatere at du ikke længere er jomfruelig.........i al fald ikke hvad
angår offroad og de mange sjove oplevelser det giver

Keep up the good spirit.....and the front whell......

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-02-03 13:18

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> Vel hjemme voksede grinet midt i ansigtet, efterhånden som varmen
> bredte sig i kroppen. Livet bliver aldrig det samme igen - jeg vil
> ud og køre meget mere off-road !!! Det ER bare fedt på den fede måde

Rigtig fin historie - jeg kan jo kun blive lidt småmisundelig

Og ja... Det *er* fedt.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Mads Lund

Dato : 17-02-03 13:24

Fin historie. Og hvis det kan være noget trøst, så er det ikke kun piger der
kan vælte i åer (jeg husker det stadig fra én af mine første offroad turer)

Mads Lund
Som tidligere har lagt logi til benævnte Honda

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-02-03 14:06

dots <dots@tdcadsl.dk> wrote in article
> [...]
ikke
> tænke sammenhængende. Men det var bare for fedt

Velkommen i klubben, vil den klistermærkeansvarlige snarest fremsende et
par passende eksemplarer med teksten:

   motortosse.dk

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Morten dahl

Dato : 17-02-03 14:20

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bøtten
> ikke
> >

> Velkommen i klubben, vil den klistermærkeansvarlige snarest fremsende et

Selvfølgelig vil han det, hvis Dots lige sender mig en mail med hendes
adresse.. morten AT dahl.mail.dk

PS. Fed historie Dots..

-
Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-02-03 14:28

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> writes:

> dots <dots@tdcadsl.dk> wrote in article
> <3e50cb17$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Velkommen i klubben,

Ja det lyder faktisk som en meget rammende beskrivelse på mig hver
eneste mandag morgen

Fra : Denise

Dato : 17-02-03 14:32

Hej Dorte

Jamen, piger kan da også det der (nogle). Fed historie, og fandme godt gået
))

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-03 18:33

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er egentlig ikke i en tilstand der kan skrive nogetsomhelst ... Bøtten
> er stadig helt blæst ud, venstre hånd bobler i brandvabler og jeg kan ikke
> tænke sammenhængende. Men det var bare for fedt

Og det var historien også!
(Fandens, nu er jeg IGEN gået glip af noget sjovt... Jeg HADER at gå glip af
umådeholden morskab).

Rittig
(Off-rod helt ind i sjælen)

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 18-02-03 18:37

Claus Rittig wrote:

> Og det var historien også!
> (Fandens, nu er jeg IGEN gået glip af noget sjovt... Jeg HADER at gå glip af
> umådeholden morskab).

> Rittig
> (Off-rod helt ind i sjælen)

Jamen Claus dog. Det kaldes ikke "at gå glib af," det hedder at "udeblive
fra."
Og ja, det var en fed tur. Slap selv med et brækket forbremsegreb, fordi
jeg absolut lige skulle vælte ned ad en skrænt...

Volvokiller

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-03 20:34

"Bjarke Feldt-Rasmussen" <transalp-offroad@sport.dk> skrev i en meddelelse

Hva faen, Bjarko Polo, er du her også?

> Jamen Claus dog. Det kaldes ikke "at gå glib af," det hedder at "udeblive
> fra."

Ja. Jeg vil give mig selv smæk i aften. Øv.

> Og ja, det var en fed tur. Slap selv med et brækket forbremsegreb, fordi
> jeg absolut lige skulle vælte ned ad en skrænt...

Nåh? Var der ingen biler du kunne torpedere?
Spøg til side, bare vent - vi ses i den kommende sæson, min PowerDT er
overgearet som aldrig før!
Skal du til Sjørring løbet i år?

Rittig

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 18-02-03 22:06

Claus Rittig wrote:

> [...]

> Nåh? Var der ingen biler du kunne torpedere?
> Spøg til side, bare vent - vi ses i den kommende sæson, min PowerDT er

Kært barn mange navne... Næh, men jeg pærrede da lige til Crosshelvedes
KTM så hans hjelm røg i asfalten... det var osse fordi jeg manglede den
forbremse... eller...

Kommende sæson???? Æh. Der er da ikke sæson for offere er der??
Sjørring... Jow dee, der skal jo være nogen folk kan grine af... og 'Alpen
på de prøver... ret underholdende.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-02-03 17:40

> Kommende sæson???? Æh. Der er da ikke sæson for offere er der??

Indeværende sæson så

> Sjørring... Jow dee, der skal jo være nogen folk kan grine af... og 'Alpen
> på de prøver... ret underholdende.

Hwa mener du? Kan den ikke sejle?
Nåmenaltså - vi ses så. Jeg kommer på MonsterDT'en.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-02-03 08:54

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Bjarke Feldt-Rasmussen" <transalp-offroad@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Hwa mener du? Kan den ikke sejle?

Kunne din XL?

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-03 00:18

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne din XL?

Den var under bæltestedet...

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-02-03 09:14

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Den var under bæltestedet...

Ja... Men den sad

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 20-02-03 20:30

Claus Rittig wrote:

> Hwa mener du? Kan den ikke sejle?
> Nåmenaltså - vi ses så. Jeg kommer på MonsterDT'en.

Æh, det kan godt være, at min stakkels harddisk er fragmenteret af alle de
hjernerystelser... men sejle????

Næh, det var mere de der trial- og pålidelighedsprøver. Det er frihøjden,
forstår du... eller rettere, den frihøjde, der ikke er der. Det gi'r ret
mange minuspoint at hænge på bugen, skulle jeg hilse og sige.
Hvad faen skal de træer osse ligge hen over sporet for??

See ya, wouldn't wanna be ya

Bjarke

Fra : dots

Dato : 18-02-03 22:35

> [...]

> Og ja, det var en fed tur. Slap selv med et brækket forbremsegreb, fordi
> jeg absolut lige skulle vælte ned ad en skrænt...

Hej Bjarke og tak for sidst

Hæhæ, hvis jeg skulle komme i bekniv mæ mænds anatomi, så ved jeg nu hvor
jeg ka henvende mig....

- dots -
Honda CRM125R

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 19-02-03 09:55

> Hej Bjarke og tak for sidst

> Hæhæ, hvis jeg skulle komme i bekniv mæ mænds anatomi, så ved jeg nu hvor
> [...]

Hej Dorthe

Selv tak.

Har forøvrigt selv skrevet en lille historie, der sansynligvis kommer i
Touring Nyt.

Fin historie du havde skrevet...

Bjarke

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-02-03 17:41

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hæhæ, hvis jeg skulle komme i bekniv mæ mænds anatomi, så ved jeg nu hvor
> jeg ka henvende mig....

Hvad nu?!? Gennemgik I hans knoglebrudshistorie?

Rittig

Fra : dots

Dato : 19-02-03 18:42

> "dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad nu?!? Gennemgik I hans knoglebrudshistorie?
>
> Rittig

Nøh, kursus ang. mænds G-punkter ...

dots

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-02-03 19:21

> hvor

> Nøh, kursus ang. mænds G-punkter ...

Hmmm... Var det et af de der "hands on" kurser...?

Rittig

Fra : dots

Dato : 19-02-03 20:28

> Hmmm... Var det et af de der "hands on" kurser...?
>
> Rittig

Hehe, nej, ikke lige i det her tilfælde ...
Vi blev alle grundigt undervist, hvorefter ca. 10 mand jokker mod motorvejen
i ly af mørket og "mooner" ...

dots

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:16

dots <dots@tdcadsl.dk> skrev i en

> Nøh, kursus ang. mænds G-punkter ...

Huh!?
Det lyder helt snapsevangsk

Personligt foretrak jeg nu den oprindelige beskrivelse á: "mandehørm"

--
Armand.

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 20-02-03 09:03

Armand wrote:

> [...]

> Huh!?
> Det lyder helt snapsevangsk

> Personligt foretrak jeg nu den oprindelige beskrivelse á: "mandehørm"

No worries, der manglede ikke noget, hvad mandehørm angår. Men bortset fra
det, er der vel ikke noget galt i, at kende sin anatomi, uanset om det
handler om knoglebrud eller G-punkter

Hvad betyder "snapsevangsk" forresten?

Bjarke (Volvokiller)

Fra : Ole Baun

Dato : 20-02-03 16:43

"Bjarke Feldt-Rasmussen" skrev i en meddelelse
> [...]

- snip -

> Hvad betyder "snapsevangsk" forresten?

Armand hentyder nok til Jes Vestervang som jeg kun kender af omtale i dette
forum, og som forfatter af ting som fx.:
citat:
"Jeps, nu er der jo også efterhånden mange der har udredet det
Så må 30 jo hedde halvands, som i halvanden snes
....og 10 hedde halvs, som i halv snes og 5 hedde kvarts
*lol*, og 200 må jo så hedde tis!
--
mvh Jes Vestervang - vrøvlehoved "

Armand har, (s.v.j.v), oplevet ham live, som en person der er i stand til at
konsumere betragtlige mængder snaps på kort tid. Og hvis ovenstående citat
er skrevet i ædru tilstand, så kan man jo gætte på hvad han kan citeres for
at sige umiddelbart inden han går kold i snaps.

Ole Baun; - gad vide om jeg får en injuriesag på halsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-03 19:02

Ole Baun wrote:

> [...]
>
> Armand har, (s.v.j.v), oplevet ham live, som en person der er i stand til
> at konsumere betragtlige mængder snaps på kort tid. Og hvis ovenstående

Tjaeh, hjernen er blokeret lidt af snot, tæller det?

>, så kan man jo gætte på hvad han kan
> citeres for at sige umiddelbart inden han går kold i snaps.

Havbjørne?

> Ole Baun; - gad vide om jeg får en injuriesag på halsen

Nej, det passer jo
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Armand

Dato : 21-02-03 01:16

Nu er det ikke fra mine oplevelser at "snapsevang" stammer; men derimod fra
en nylig tur hvor han kom i barmandens kløer ved off-rødderne

Motortosserne har efterfølgende citeret nådigt med alligevel beskrivende qua
et par af emnerne der kan udflyde fra Jes' mund når den er fyldt med
spritånde:
"Medova te dansen" skulle være en af de bedre, tæt fulgt af "interviewet om
paradokset Øst-Vest."

Og senest har man også erklæret to forskellige video-forestillinger under
stumpe-markedet i Herning, hvoraf den ene er kaldt "snapsevang"!
Og det er derfra at jeg har adopteret udtrykket

--
Amand,
(ligesom alle andre død-nysgerrig - Jes: Holder du ikke et foredrag en

Fra : Soren Lindholt

Dato : 21-02-03 09:35

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<b33sag$2qpf$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>
> --
> Amand,
> (ligesom alle andre død-nysgerrig - Jes: Holder du ikke et foredrag en

Vi kan lave et podie. I går så vi på en brusekabine-bund vi ku tage med, så
kunne den bruges til wet Tshirt konkurrencen
Det var i øvrigt ikke så meget bartenderens klør den gode aften i december,
der var såmænd tanket op inden ankomsten.
Hvis man f.eks. er 500 meter fra klubhuset i Vejgård, og får halvtimes
direkte instrukser over mobilos, og så ALLIGEVEL ender inde ved banegården,
er det en relativt billig gæst at ha...

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (HØJ
entré)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:58

Soren Lindholt wrote:

> Det var i øvrigt ikke så meget bartenderens klør den gode aften i
> december, der var såmænd tanket op inden ankomsten.

Gratis snaps er noget djævelskab!

> Hvis man f.eks. er 500 meter fra klubhuset i Vejgård, og får halvtimes
> direkte instrukser over mobilos, og så ALLIGEVEL ender inde ved
> banegården, er det en relativt billig gæst at ha...

Hæ! Jeg kan huske at jeg var ved at være ret nervøs da telefonen var ved
at løbe tør for strøm og jeg stadig var langt fra klubhuset

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-03 23:55

Armand wrote:

> Nu er det ikke fra mine oplevelser at "snapsevang" stammer; men derimod
> fra en nylig tur hvor han kom i barmandens kløer ved off-rødderne

Jep, stakkels mig

> [...]
> spritånde:
> "Medova te dansen" skulle være en af de bedre, tæt fulgt af "interviewet

Jeg fik vist lyst til at vrøvle lidt den aften ...og publikummet fandt
det jo ganske underholdende

> Og senest har man også erklæret to forskellige video-forestillinger under
> stumpe-markedet i Herning, hvoraf den ene er kaldt "snapsevang"!
> Og det er derfra at jeg har adopteret udtrykket

Stakkels mig

> Amand,
> (ligesom alle andre død-nysgerrig - Jes: Holder du ikke et foredrag en
> dag? )

Om hvad? Snapsens skjulte farer?
--
mvh Jes Vestervang - med (næsten overståede tømmermænd der ikke engang
stammer fra snaps

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 01:58

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Jeg fik vist lyst til at vrøvle lidt den aften ...og publikummet fandt
> det jo ganske underholdende

Det der har slået mig mest, er at du ved offentliggørelsen af vrøvle-emnerne
udviste en nærmest "nå dém" -attitude. De er åbenbart en velkendt del af dit
samlede repetoire

> Om hvad? Snapsens skjulte farer?

Skjulte??

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-03 23:37

Armand wrote:

> Det der har slået mig mest, er at du ved offentliggørelsen af
> vrøvle-emnerne udviste en nærmest "nå dém" -attitude.

Hm, det har vist ikke været bevidst, for til at starte med kunne jeg knapt
nok huske vrøvleriet

> De er åbenbart en velkendt del af dit samlede repetoire

Der findes ikke engang et repetoire, indtil nu da Alt sammen var
improviseret på nydeligste vis

Nåja, smagen burde at være advarsel nok
--
mvh Jes Vestervang - snart fattigere
FZS600 - snart med nye dæk og MTX125R - snart med nye dæk, hovedlejer og

Fra : dots

Dato : 20-02-03 09:19

> Huh!?
> Det lyder helt snapsevangsk
>
> Personligt foretrak jeg nu den oprindelige beskrivelse á: "mandehørm"
>
> --
> Armand.

Hehe,
Bjarke er en god fortæller, vi lå flade af grin hele banden !
dots

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 17-02-03 21:45

Bonus fed historie, jeg kan levende forestille mig diverse stunts... - Men
der var ikke tilfældigvis nogle billeder... ?

Mvh
Kristoffer - der også vil have en offråwer... - og som også glæder sig til
at få kawa'en ud igen.

Fra : dots

Dato : 19-02-03 21:46

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
> Bonus fed historie, jeg kan levende forestille mig diverse stunts... - Men
> der var ikke tilfældigvis nogle billeder... ?

Hej Kristoffer
Der blev taget en masse billeder. Jeg har bare ingen af dem.
Jeg fik ikke selv et kamera med, havde vist osse nok at gøre med at køre

- dots-
Honda CRM125R

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 19-02-03 22:20

dots wrote:

> [...]

> Der blev taget en masse billeder. Jeg har bare ingen af dem.
> Jeg fik ikke selv et kamera med, havde vist osse nok at gøre med at køre

Ja, der blev taget mange billeder. Nogle vil kunne ses sammen med en
artikel, der kommer i Touring Nyt. Nogle i DORMCKs næste blad. Resten får
jeg fat på, på et eller andet tidspunkt.

Bjarke