/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At vende en MC?
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-02-03 02:05

Hejsa... Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men nu har jeg i et par MC
videoer, set at personer bruger styttebenet på motorcyklen til at vende
rundt med.. Altså når den holder stille, så har de sidestøtteben som de
vipper kværnen op på, og så drejer de cyklen rundt til den har den rigtige
retning..

Er det for at være smarte, eller fordi en MC er så tung og svær at dreje (
kræver stor vendediameter?) når farten næsten er lig 0 og man skubber?

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



 
 
Anders Houmark (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-02-03 02:12


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:1vW3a.89437$Hl6.8206645@news010.worldonline.dk...

Forresten, har kværnen godt af det? Jeg kan da ikke forestille mig sådan et
stel er speciel stærkt lige hvor støttebenet bliver sat fast.. Da slet ikke
så den kan holde til ~150KG som måske endda presser skævt på benet..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Asger Steffensen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 17-02-03 09:08


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:PBW3a.89438$Hl6.8206530@news010.worldonline.dk...
>
> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> news:1vW3a.89437$Hl6.8206645@news010.worldonline.dk...
>
> Forresten, har kværnen godt af det? Jeg kan da ikke forestille mig sådan
et
> stel er speciel stærkt lige hvor støttebenet bliver sat fast.. Da slet
ikke
> så den kan holde til ~150KG som måske endda presser skævt på benet..
>
Tjae, personligt har jeg aldrig haft problemer med at dreje min 220 kg's
kværn rundt på den almindelige måde. Men det kan jo være at de folk du har
set synes det er nemmere at bruge støttebenet.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs, mon ikke MC fabrikkerne er klogere end
at underdimensionere noget så væsentligt som støttefoden. Det ville ikke
være fedt hvis en MC fik ry for at knække ned fra sidestøtten, med deraf
flg. behov for plastic reparationer!

Asger
ZX-10



Ib Jakobsen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-02-03 12:29

Asger Steffensen wrote:

> Jeg tror ikke du skal være så nervøs, mon ikke MC fabrikkerne er klogere end
> at underdimensionere noget så væsentligt som støttefoden. Det ville ikke
> være fedt hvis en MC fik ry for at knække ned fra sidestøtten, med deraf
> flg. behov for plastic reparationer!

Sjovt nok har BMW ikke ry for at kunne lave støtteben. På K-modellerne bøjer de.





--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-02-03 16:23


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E50C76E.ABB02F6@post.tele.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> > Jeg tror ikke du skal være så nervøs, mon ikke MC fabrikkerne er klogere
end
> > at underdimensionere noget så væsentligt som støttefoden.
>
> Sjovt nok har BMW ikke ry for at kunne lave støtteben. På K-modellerne
bøjer de.

Og godt for dét, for K'erne har støttebenet boltet på en støbning på
gearkassen, og man kan fint forestille sig et ud-revet beslag forårsaget af
at støttebenet var så stiv at dét ikke gav sig i en given situation

Jeg lagde forøvrigt mærke til at Guzzi bruger samme montering (begge
fabrikater mangler underløbne stelrør at montere på!); men på dem ser det
billigt og eftermonteret ud: Matsort støtteben og motor, men blankt
el-forzinket beslag og monteringen sker aller forrest i venstre side af
motorblokken, hvilket heller ikke er det mest diskrete sted!

--
Armand.




Ib Jakobsen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-02-03 18:28

Armand wrote:

> Og godt for dét, for K'erne har støttebenet boltet på en støbning på
> gearkassen,

Det er korrekt. Begge støtteben sidder på en konsol, der er boltet med med fire
bolte.

> og man kan fint forestille sig et ud-revet beslag forårsaget af
> at støttebenet var så stiv at dét ikke gav sig i en given situation

Mindre heldigt kan man vist godt kalde det.

> Jeg lagde forøvrigt mærke til at Guzzi bruger samme montering (begge
> fabrikater mangler underløbne stelrør at montere på!); men på dem ser det
> billigt og eftermonteret ud: Matsort støtteben og motor, men blankt
> el-forzinket beslag og monteringen sker aller forrest i venstre side af
> motorblokken, hvilket heller ikke er det mest diskrete sted!
>

Den Le mans jeg kender til sidder det på foreste motorbolt, som de sidestøtteben
man kunne få til Puch. Billigt bras.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-02-03 00:57


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E511B87.274245A@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
>
> > Jeg lagde forøvrigt mærke til at Guzzi bruger samme montering
> > ..... men på dem ser det billigt og eftermonteret ud:
>
> Den Le mans jeg kender til sidder det på foreste motorbolt, som de
> sidestøtteben man kunne få til Puch. Billigt bras.

Hæ!
Det var også lige netop min gamle Puch at jeg på stedet trak paralleller til


--
Armand.






Kai Harrekilde-Peter~ (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 17-02-03 10:11

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> writes:

> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> news:1vW3a.89437$Hl6.8206645@news010.worldonline.dk...
>
> Forresten, har kværnen godt af det? Jeg kan da ikke forestille mig sådan et
> stel er speciel stærkt lige hvor støttebenet bliver sat fast.. Da slet ikke
> så den kan holde til ~150KG som måske endda presser skævt på benet..

Hvis jeg husker ret, så er støttebenen monteret i stellet, så dér
burde der ikke være problemer.

Jeg har gjort det fra tid til anden på bå min gamle ThunderCat, og på
R1'eren. Sportsmaskiner har tendens til at have et ret lille
styreudslag, hvilket giver en forbandet stor vendediameter, når man nu
ikke er i fart.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Hekto (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-02-03 12:51

In article <xw8of5bz2zz.fsf@login01.dk.vitesse.com>, khp@vitesse.com
says...
> Hvis jeg husker ret, så er støttebenen monteret i stellet, så dér
> burde der ikke være problemer.
>
På en Morini kan der ske skader på stellet (bøjet) hvis man sidder og
hopper i sadlen når den sår på centralstøtteben.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 17-02-03 11:38

Anders Houmark wrote:
> Er det for at være smarte, eller fordi en MC er så tung og svær at dreje (
> kræver stor vendediameter?) når farten næsten er lig 0 og man skubber?

For mig har det altid lignet rent pop .. :)

// Hans, der har en MC man bare løfter op og vender, hvis det er :)
(næsten)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kenneth Sørensen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 17-02-03 16:57


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message
news:1vW3a.89437$Hl6.8206645@news010.worldonline.dk...
> Hejsa... Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men nu har jeg i et
par MC
> videoer, set at personer bruger styttebenet på motorcyklen til at
vende
> rundt med.. Altså når den holder stille, så har de sidestøtteben som
de
> vipper kværnen op på, og så drejer de cyklen rundt til den har den
rigtige
> retning..
>
> Er det for at være smarte, eller fordi en MC er så tung og svær at
dreje (
> kræver stor vendediameter?) når farten næsten er lig 0 og man skubber?
>
> På forhånd tak, mvh
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
>

Jeg gør det nu en gang i mellem, men det er nu ikke for at se smart ud,
men i visse situationer kan det blive nødvendigt at skulle vende på en
tallerken.
...og ja, sidestøttebenet bøjer lidt under denne operation.

Er man to, er det som regel lettere/sikrere at makkeren løfter bagenden
på cyklen.

Kenneth
R1 (..som ikke har det største styrudslag)



Claus Rittig (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 17-02-03 18:18

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:1vW3a.89437$Hl6.8206645@news010.worldonline.dk...

> Er det for at være smarte, eller fordi en MC er så tung og svær at dreje (
> kræver stor vendediameter?) når farten næsten er lig 0 og man skubber?

Jeg tror det er pop.
Jeg har knækket 3 støtteben, så jeg gør det ikke mere.

Rittig



Ken Madsen (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 18-02-03 15:00


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3e51180f$0$6621$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg tror det er pop.
> Jeg har knækket 3 støtteben, så jeg gør det ikke mere.
>
> Rittig
>
>

Der skulle hele 3 til

Ken Madsen

v35 imola, med et støtteben, der ikke engang kan holde cyklen oprejst. (Det
er endda nyt)



Claus Rittig (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-02-03 20:36

"Ken Madsen" <ken@hvmadsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e523c0e$0$13247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> news:3e51180f$0$6621$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Jeg tror det er pop.
> > Jeg har knækket 3 støtteben, så jeg gør det ikke mere.

> Der skulle hele 3 til
> v35 imola, med et støtteben, der ikke engang kan holde cyklen oprejst.
(Det
> er endda nyt)

Nogen lærer hurtigere end andre
Det første gik jeg ud fra var en fabrikationsfejl. Det andet begyndte at
tegne en trend, og så mente min far han kunne løse mine problemer med et
specialbygget støtteben i dyre materialer. Det ku han ikke.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste