Pentax Sigtekikkert ???
Fra : kenn Hansen

Dato : 06-03-03 15:08

Hej ...
Er der nogen der har erfaring med dem ??? Gode som dårlige ???

Mvh.

Kenn Hansen

Fra : wisent

Dato : 06-03-03 15:58

re:
hej igen kent
Det er en japansk kikkert.
Ikke at nedgøre disse, men endnu ikke er det lykkedes for japanerne at gøre
de tyske og østriske kikkerte efter i kvalitet .
De er tæt på, men kik på garantien.
De fleste tyske og østriske giver 20-30 år det er der såvidt jeg ved ingen
japanere kikkerter der gør .
Pentax er et fremragende kamera mærke og de laver virkelig gode objektiver
til foto men kikkerter til jagtbrug skal være førsteklasses og her er der
efter min mening ingen der kan hamle op med førnævnte landes jagtkikkerter.
Er det øknomisk spørgsmål så se dig om efter en god brugt kikkert fra nævnte
lande .Selv fandt vi en S/B 1,5-6x der havde været ude i 2 år og var som ny,
til min kones 308w hos Skov i Bording til ca 3 kg guld,den dækkede hendes
behov selv på jagt i Namibia
husk også at få en god stål montage.Som riffelinstruktør har jeg set mange
med problemer både med billige kikkerter og dito montager.
vh wisent
http://home13.inet.tele.dk/kirk