Klippe hæk nu ??
Fra : Romme

Dato : 11-03-03 16:58

Vi købte hus sidste år i sep. mrd., og overtog en ikke særlig velholdt have.
Hækken er vokset sig noget stor og så ville jeg gerne vide om man kan/må
klippe hækken på denne tid af året uden den tager skade.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-03-03 18:18

"Romme" <no-replay@domain.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hækken er vokset sig noget stor og så ville jeg gerne vide om man kan/må
> klippe hækken på denne tid af året uden den tager skade.

Uden at skulle gøre mig alt for klog, vil jeg da gerne lige vide hvad det er
for en slags hæk?
Spirea, bøg, liguster, gran, tjørn eller noget helt sjette?

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Romme

Dato : 11-03-03 19:15

Såvidt jeg kan ved så er det en Spirea.
/Allan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-03-03 19:56

> Såvidt jeg kan ved så er det en Spirea.

Ville det ikke være synd at gøre det nu?
Lad den blomstre først (i maj) - så kan du klippe bagefter.

Hilsen Inger

Fra : Romme

Dato : 11-03-03 21:22

Problemet er lidt at noboen jo har klippet sin side sidste år,
så hækken er jo ret skæv at se på.
Jeg frygtede også mere om den kunne tage skade hvis der nu
kom frost lige efter jeg haved klippet den.

/Allan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-03-03 21:36

> Problemet er lidt at noboen jo har klippet sin side sidste år,
> så hækken er jo ret skæv at se på.
> Jeg frygtede også mere om den kunne tage skade hvis der nu
> kom frost lige efter jeg haved klippet den.

Ok - jeg kan godt se, det må se træls ud.
Vi er i marts nu - og vejrudsigten melder vist ikke streng frost?
Jeg tror ikke, hækken tager skade.

Hilsen Inger

Fra : Jesper Bach

Dato : 11-03-03 19:21

"Romme" <no-replay@domain.dk> wrote in message
> [...]
> Hækken er vokset sig noget stor og så ville jeg gerne vide om man kan/må
> klippe hækken på denne tid af året uden den tager skade.

Med fare for at udstille mig som et fjols, så her jeg lige klippet min
bøgehæk. Samme tidspunkt som sidste år, og den blev ihvertfald pænt tæt og
grøn sidste sommer og topskudene var nu over 1/2 meter lange, så helt galt
kan det ikke have været.

Jesper

Fra : Ulrik

Dato : 11-03-03 20:36

Hej

Du skal klippe den nu, hvis du vil gøre den markant smallere eller lavere.
Hækken sætter nemlig nye skud, så du ikke får en helt åben hæk til sommer.
Næste år bliver hækken så perfekt med nye skud der er nemme at klippe med
hækklipperen.

God fornøjelse.
Mvh Ulrik

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 13-03-03 18:54

"Ulrik" <lur@xxadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Næste år bliver hækken så perfekt med nye skud der er nemme at klippe med

Hu hej, hvor det går
Jeg nåede jo slet ikke at svare, men kan erklære mig enig med den sidste
ærede taler...
God fornøjelse, - og sommer ....

--
Venligst