Understrygning af tegltag
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 09-03-03 23:10

Hej,

Hvilken metode er bedst i forbindelse med understryging af et tegltag?

Jeg har hørt, at man ikke skal bruge skum...og at der muligvis skal
blandes nogle fibre i cementen?

Men hvordan er den rigtige fremgangsmåde? Huset er fra 1938.

På forhånd tak for forklaringen,
Kim

Fra : Anker Mortensen

Dato : 10-03-03 11:22

Kim Rasmussen <kimr1@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> blandes nogle fibre i cementen?
>
> Men hvordan er den rigtige fremgangsmåde? Huset er fra 1938.

Fæhår har gennem mange år været brugt til forstærkning af kalkmørkel ved
understrygning.
Brug IKKE skum.

Læs mere om materialer og fremgangsmåder her:

http://www.mur-tag.dk/muc/udfoerelse/undstryg.t.htm

http://www.randerstegl.dk/oplagningsv/undertag.html

.... og hvis du er til traditionelle materialer og rigtigt håndværk:
http://www.raadvad.dk/

/anker