Ang. Hjemmeside
Fra : Mette og René

Dato : 09-03-03 15:33

Hej NG

Skal måske have bygget en garage.
så har jeg hørt fra en kammerat at der findes en hjemmeside hvor man kan
indhente "tilbud" fra forskellige håndværkere men han kan selvfølgelig ikke
huske adr.
Ved hjælp af denne hjemmeside kan man ved hjælp af nogen oplysninger som man
selv indtaster, hente de her tilbud hjem.

Nogen der kender den side?

MVH René

Fra : John Deleuran

Dato : 09-03-03 18:13

"Mette og René" <tdcspace@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> selv indtaster, hente de her tilbud hjem.

Prøv denne side.
http://www.fagfolk.dk/
m.v.h John Deleuran

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 18:31

On Sun, 9 Mar 2003 15:33:23 +0100, "Mette og René"
<tdcspace@tdcspace.dk> skrev:

> [...]
>Ved hjælp af denne hjemmeside kan man ved hjælp af nogen oplysninger som man
>selv indtaster, hente de her tilbud hjem.

Er det bygogbolig.dk

der kan man "beskrive" hvad arbejdet drejer sig om.

Du skal lige være opmærksom på at håndværkerene betaler for at afgive
et tilbud.

Er kunde derinde, og ca 70 % er desværre spild af tid, at give bud
på.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Mette og René

Dato : 09-03-03 19:57

> Du skal lige være opmærksom på at håndværkerene betaler for at afgive
> et tilbud.

Altså, du er håndværkeren?

> Er kunde derinde, og ca 70 % er desværre spild af tid, at give bud
> på.

Det er da lidt surt!

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 20:16

On Sun, 9 Mar 2003 19:56:55 +0100, "Mette og René"
<tdcspace@tdcspace.dk> skrev:

>Altså, du er håndværkeren?

>Det er da lidt surt!

Ja jeg er håndværkeren,

ja det er skide surt, at sidde og regne hver aften , og så har de
ikke lige haft tid til at gennemgå tilbuddet, Så er det for useriøst,
at bede en håndværker om at afgive et tilbud.

Eller også får de "fætteren" til at udføre jobbet.

Jeg er meget tæt på at tage betaling, ligesom så mange andre gør. for
et tilbud. Det er desværre det der kommer ud af det!!

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

Fra : Rolli

Dato : 09-03-03 21:31

On Sun, 09 Mar 2003 20:15:53 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er meget tæt på at tage betaling, ligesom så mange andre gør. for
>et tilbud. Det er desværre det der kommer ud af det!!

Det er jo det samme problem alle steder, mange timers arbejde for nul
og niks. Hvordan får vi indført betaling for udregning af tilbud?
Hvormange tilbud afgiver du ellers, uden at få arbejdet.

Fra : Jensen

Dato : 09-03-03 21:58

"Rolli" <rolli1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hvordan får vi indført betaling for udregning af tilbud?
> Hvormange tilbud afgiver du ellers, uden at få arbejdet.

Man kunne jo starte med at tage et symbolsk beløb som man krediterer hvis
man får arbejdet.

Jensen

Fra : Mette og René

Dato : 09-03-03 22:03

> Man kunne jo starte med at tage et symbolsk beløb som man krediterer hvis
> man får arbejdet.

Det er da en start, men man står alligevel næsten samme sted

Synes jeg

René

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 23:16

hvad mener du?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Rolli

Dato : 09-03-03 22:04

On Sun, 9 Mar 2003 21:58:03 +0100, "Jensen" <jtn@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan får vi indført betaling for udregning af tilbud?
>

>Man kunne jo starte med at tage et symbolsk beløb som man krediterer hvis

hvis der ikke er alvor bag at få tilbud, mon så folk vil betale????
Rolli

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 23:15

On Sun, 09 Mar 2003 22:03:46 +0100, Rolli <rolli1@stofanet.dk> skrev:

>hvis der ikke er alvor bag at få tilbud, mon så folk vil betale????

vi har jo ikke lovet at det er gratis. og uforbindende.

Men vi har nok i alt for mange år, været for "søde"

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 23:12

On Sun, 09 Mar 2003 21:30:32 +0100, Rolli <rolli1@stofanet.dk> skrev:

> [...]
>og niks. Hvordan får vi indført betaling for udregning af tilbud?
>Hvormange tilbud afgiver du ellers, uden at få arbejdet.

Efter jeg er koblet til www.bygogbolig.dk
har jag afgivet ca 10 tilbud og 20 henvendelser pr mail.

Jeg har ikke hørt fra nogle tilbud, og kun 2 har svaret tilbage på
mail.

I andre tilfælde hvor bygog bolig ikke er involveret får jeg næsten
alle hjem.

men pt, er det jo en dårlig til for byggeriet.

Problemet er måske at de skriver at kunder bare kan få et gratis
tilbud, og det er måske for let. men jo flere mail de udsender, jo
flere penge i deres kasse. (ca 40 kr pr mail)

Jeg forstiller mig at tage en timeløn, hvis budet ikke går hjem.
Jeg har trods alt brugt kørsel, tid, trælastens tid, osv osv.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per Larsen

Dato : 10-03-03 00:11

> har jag afgivet ca 10 tilbud og 20 henvendelser pr mail.
>
> Jeg har ikke hørt fra nogle tilbud, og kun 2 har svaret tilbage på
> mail.

Jeg kender ikke bygogbolig men du burde droppe det hvis du/man ikke kan
tjene penge på det. Folk på nettet som søger disse oplysninger vælger og
vrager nok meget efter at spare et par 100,- hvilket også er fint i nogle
tilfælde, og hvor der ikke går arbejdstid til. Men i dit tilfælde er det nok
mere avis-reklamer (her tænker jeg ikke på omdeling eller hvad ved jeg,
personelig kontakt mv. som virker
bedst.

Mvh Per

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 23:25

> [...]

>og niks. Hvordan får vi indført betaling for udregning af tilbud?
>Hvormange tilbud afgiver du ellers, uden at få arbejdet.

Eneste sted, hvor kunden bliver orienteret
http://www.byggeri.dk/fakta/netvokaten/03-givertilbud.asp

Vh Per
icq 8212837

Fra : Lars Bækgaard