gulvvarme
Fra : Henrik & Lotte

Dato : 07-03-03 13:10

hej allesammen når man gerne vil lave gulvvarme må man så gerne lægge
trægulv / gulvbrædder oven på og kan de holde til tempratursvinningerne og
så lige er det lovligt når man har etager såsom kælder stue førstesal

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-03-03 13:24

On Fri, 7 Mar 2003 13:10:19 +0100, "Henrik & Lotte" <helota@privat.dk>
wrote:

>når man gerne vil lave gulvvarme må man så gerne lægge
>trægulv / gulvbrædder oven på og kan de holde til tempratursvinningerne

Jep - det er ikke noget problem. Jeg er ved at lægge et Moland
plankegulv, hvor det i læggevejledningen står nævnt, at gulvet kan
anvendes ifm. gulvvarme. Der er vist en snittegning med angivelse af,
hvorledes det lægges/opbygges - www.moland-skive.dk

/Mogens

Bliv medlem og få rabat på brændstof, dæk,
udstødning, forsikring og c.lås/alarmer:
www.dkfritidbil.dk/foreningen/index.htm

Fra : Claus

Dato : 07-03-03 15:54

"Henrik & Lotte" <helota@privat.dk> skrev i en meddelelse
> hej allesammen når man gerne vil lave gulvvarme må man så gerne lægge
> trægulv / gulvbrædder oven på og kan de holde til tempratursvinningerne og
> så lige er det lovligt når man har etager såsom kælder stue førstesal

Hej.

Hvordan havde du tænkt dig at lave det.?

Claus.

Fra : Henrik & Lotte

Dato : 07-03-03 18:24

med nogle varmefordelingspæader hedder det vist og en h...... masse
isolering koblet til naturgas og brændeovn

Fra : Claus

Dato : 08-03-03 16:36

> med nogle varmefordelingspæader hedder det vist og en h...... masse
> isolering koblet til naturgas og brændeovn

Jeg er lige blevet færdig med vores trægulve, det er lavet med
fordelingsplader fra Wirsbo., et temmelit stort arbejde..
Nu mangler jeg kun køkken og entre, de skal støbes i beton.

Claus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-03 17:26

Hej

Hvis ikke du vil støbe kan du købe nogle alubakker pex rørene skal ligges
nedi MEN et træ gulv må ikke blive for varmt og koldt og varmt og koldt osv
det holder det ikke til ydermere må det ikke over stige 30 grader (mener
jeg). for at undgå dette monterer du en blandesløjfe på din gulvvarme den
sikrer en konstant temp og en jævn varme.
Støber du gulv har du ikke den samme hårde varme lige under dine gulvbrædder
og så er det en anden sag.

/Martin

Fra : Claus

Dato : 08-03-03 22:34

"Martin Sørensen" <ms@danhunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg). for at undgå dette monterer du en blandesløjfe på din gulvvarme den
> sikrer en konstant temp og en jævn varme.

jeg brugte en del tid på at undersøge temp. på gulvvarme under trægulve og
fandt ud af, fremløbs temp max 38 og overfladen på trægulvet må ikke
overstige 28 grader.

Claus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-03 23:02

Det lyder meget rigtigt, og det er der blande sløjfen kommer ind i billedet