Rustfri stål
Fra : Calle.

Dato : 07-03-03 06:10

Hej

Er den nogen herinde der kender prisen på en 1,5mm tyk rustfri plade

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 07-03-03 17:17

"Calle." skrev:
> Er den nogen herinde der kender prisen på en 1,5mm tyk rustfri plade

Tjah... hvilken størrelse, fristes man til at spørge.
Kiggede lige på RS-Components, og fandt:
1,5x500x300mm, som koster kr. 296,10 + moms + fragt.

Mon ikke det kan betale sig at forhøre sig hos den lokale smed?

Mvh Jonas

Fra : Calle.

Dato : 07-03-03 18:01

Jonas Jacobsen wrote:

> Tjah... hvilken størrelse, fristes man til at spørge.
> Kiggede lige på RS-Components, og fandt:
> 1,5x500x300mm, som koster kr. 296,10 + moms + fragt.

Normal pladestørrelse er 1000 X 2000.
RS er nok ikke det billigste sted at handle, og her taler jeg af erfaring
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Rolli

Dato : 07-03-03 18:10

On Fri, 7 Mar 2003 06:10:08 +0100, "Calle." <Calle@jyde.danmark>
wrote:

>Hej
>
>Er den nogen herinde der kender prisen på en 1,5mm tyk rustfri plade
Service-shoppen på dit arbejde har fordelagtige priser

Rolli

Fra : Calle.

Dato : 07-03-03 18:16

Rolli wrote:

> Service-shoppen på dit arbejde har fordelagtige priser
>
> Rolli
Har tænkt på det, men vil lige se hvad den koster andre steder.
Ved u hvad den vil koste i Service-shoppen
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Rolli

Dato : 07-03-03 18:23

On Fri, 7 Mar 2003 18:15:46 +0100, "Calle." <Calle@jyde.danmark>
wrote:

>Har tænkt på det, men vil lige se hvad den koster andre steder.
>Ved u hvad den vil koste i Service-shoppen
nej men de har en god rabat på jern og metal.

Jeg ved hvem du er, ved du hvem jeg er. Jeg har boet i elstrup engang.

Rolli

Fra : Calle.

Dato : 07-03-03 19:08

Rolli wrote:
> Jeg ved hvem du er, ved du hvem jeg er. Jeg har boet i elstrup engang.
>
> Rolli
Nej ikke helt, hvor i Elstrup?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-03-03 20:19

"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote:

>Er den nogen herinde der kender prisen på en 1,5mm tyk rustfri plade

En typisk pris for en 1000x2000 mm hos grossisterne er nok 20-25
kr/kg plus moms, hvis man ikke har nogen rabataftale.

Og nu er det jo saa fedt, at millimeter gange kvadratmeter giver
kubikdecimeter, og dermed kan man finde vaegten af en plade ved
at gange laengde, bredde og tykkelse med massefylden i
kg/kubikdecimeter:

1 x 2 x 1,5 x 7,85 = 23,6 kg

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-03-03 20:25

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>En typisk pris for en 1000x2000 mm hos grossisterne er nok 20-25
>kr/kg plus moms, hvis man ikke har nogen rabataftale.

Nu kan jeg se andetsteds i traaden, at du bor paa Als. I Vojens
findes et firma, der hed AB Jensen, som laver laserskaering i
rustfri plade. Her kommer du nok til at betale lige saa meget for
en udskaaret del, som du ellers skulle betale for en hel plade,
men til gengaeld slipper du selv for noget arbejde.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-03-03 23:39

Allan Olesen wrote:

> [...]
> en udskaaret del, som du ellers skulle betale for en hel plade,
> men til gengaeld slipper du selv for noget arbejde.

....det er kortere at ta ind på -JF- i Sønderborg - prøv at smutte
ind i afd. 15 på Lindeallé, og spørg efter Gert, som er
værkfører...

....nu ved jeg ikke hvor stor en stump du skal bruge, men der
plejer da at ligge et udvalg i størrelsen ca. 200x300 mm., vil
jeg mene...

....tykkelserne varierer et sted mellem 1 mm. og 3 mm. - kan ikke
lige huske, om vi har 1,5...3 mm. er det mest udbredte...
Hans

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-03-03 23:53

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

>...tykkelserne varierer et sted mellem 1 mm. og 3 mm. - kan ikke
>lige huske, om vi har 1,5...3 mm. er det mest udbredte...

Nu bliver jeg snart noedt til at checke...

....nej, vi er ikke i dk.lokalsamfund.soenderjylland. Man skulle
ellers efterhaanden tro det.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 00:00

Allan Olesen wrote:

> ...nej, vi er ikke i dk.lokalsamfund.soenderjylland. Man skulle
> ellers efterhaanden tro det.

....jeg har i øvrigt - for at det ikke skal være løgn - osse boet
i Elstrup engang...

....spookie, right
Hans

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-03-03 01:03

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

>...jeg har i øvrigt - for at det ikke skal være løgn - osse boet
>i Elstrup engang...

Ok. Det var draaben. Elstrup-klanen har rottet sig sammen. Og jeg
kommer vist ikke ind i varmen ved at berette, at jeg arbejder i
Hjordkaer.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 02:16

Allan Olesen wrote:

snip

> jeg
> kommer vist ikke ind i varmen ved at berette, at jeg arbejder i
> Hjordkaer.

....no way!
Hans

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 02:13

Allan Olesen wrote:
> Og jeg kommer vist ikke ind i varmen ved at berette, at jeg arbejder i
Hjordkaer.

Nix, det er jo på den hellige side

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 01:10

Hans Paulin wrote:

> ...jeg har i øvrigt - for at det ikke skal være løgn - osse boet
> i Elstrup engang...

Så er jeg sku nød til at spørge hvor?
Jeg har sku lige været til kaffe i Elstrup i aften!

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 02:14

Calle. wrote:

> Så er jeg sku nød til at spørge hvor?

....på "Den gamle skole" i sin tid...
Hans

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 02:12

Hans Paulin wrote:

> ...på "Den gamle skole" i sin tid...
Hvornår var det, og i hvilken lejlighed?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 10:06

Calle. wrote:
> Hvornår var det, og i hvilken lejlighed?

....efteråret 1979 / første værelse på højre hånd ind af
hovedindgangen - ud mod bilværkstedet...
Hans

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 01:09

Hans Paulin wrote:

> ...det er kortere at ta ind på -JF- i Sønderborg - prøv at smutte
> ind i afd. 15 på Lindeallé, og spørg efter Gert, som er
> værkfører...

Skal bruge en plade i fuld størrelse. Men godt tip, kender en på
reservedelskontoret på lindeallé, det kan være han kan skaffe dem billigt
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 02:15

Calle. wrote:

> Skal bruge en plade i fuld størrelse. Men godt tip, kender en

> reservedelskontoret på lindeallé, det kan være han kan skaffe
dem
> billigt

....du ka da prøve
Hans

Fra : Rolli

Dato : 08-03-03 12:29

On Sat, 8 Mar 2003 02:14:32 +0100, "Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

>på
>dem
>
>...du ka da prøve
Calle jeg boede på fladbækvej og min søster boede over for din mor og
far

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 16:14

Rolli wrote:

> Calle jeg boede på fladbækvej og min søster boede over for din mor og
> far
Nu er jeg med Roland. Det kunne jeg jo have sagt meg selv med det øgenavn.
Hvor bor du igrunden nu, kan se det er et sted med stofa.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Rolli

Dato : 08-03-03 20:09

On Sat, 8 Mar 2003 16:14:15 +0100, "Calle." <Calle@jyde.danmark>
wrote:

>Nu er jeg med Roland. Det kunne jeg jo have sagt meg selv med det øgenavn.
>Hvor bor du igrunden nu, kan se det er et sted med stofa.
Jeg er flyttet til byen, Sønderborg
Rolli

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-03 17:21