Grimme glas fra opvaskemaskinen
Fra : Benny Andersen

Dato : 04-03-03 00:04

Den har nok været her før, men: nogle af vores almindelige glas
bliver grimme efter en tur i opvaskemaskinen. Det ligner kalk.
Men hvordan forebygges fænomenet?
Og kan man redde sådanne glas - Og hvordan?

Mvh Benny Andersen

Fra : rene.larsen

Dato : 04-03-03 00:08

Har haft samme problem.... skyldte at vi købte de billige tabs til
maskinen...

Gik ud og købte powertabs fra neophos.. så var begyndte de kalk aflejeringer
at forsvinde så småt nu kan man næsten ikke se dem længere.. om det er samme
for dig vides ikke, men kunne være værd at prøve..

Mvh

Rene '

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-03-03 00:28

> [...]
> bliver grimme efter en tur i opvaskemaskinen. Det ligner kalk.
> Men hvordan forebygges fænomenet?
> Og kan man redde sådanne glas - Og hvordan?

Kalk i opvaskemaskinen kan fjernes og forebygges ved at tilsætte lidt (1-2
tsk) citronsyre til opvaskemidlet (pulver eller flydende) ved hver vask.
Syren afkalker desuden maskinen og er billigt, "miljøvenligt" og harmløst
for mennesker (det bruges i fødevarer)

Thomas

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-03-03 16:28

--

> [...]
> bliver grimme efter en tur i opvaskemaskinen. Det ligner kalk.
> Men hvordan forebygges fænomenet?
> Og kan man redde sådanne glas - Og hvordan?

Fænomenet kan være glaspest.. Og så er glassene ikke til at redde. Fejlen
ligger i glasset og ikke i opvasketabsene eller hvad du bruge.
Selv bruger jeg IRMA´s miljøvenlige tabs, der båder er billige og mindst
ligeås gode som NEophos og de andre, der bruger en masse penge på reklamer.
Afkalk evt. maskinen med citronsyre eller lidt eddike.
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-03-03 17:59

> [...]
> bliver grimme efter en tur i opvaskemaskinen. Det ligner kalk.
> Men hvordan forebygges fænomenet?
> Og kan man redde sådanne glas - Og hvordan?

Den har været oppe at vende før:
http://makeashorterlink.com/?X2ED141B3

Desværre er det vist et problem for mange - men jvf. ov.st. link, er der
også løsninger på det!!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow