Planter på lukket altan
Fra : lisbeth

Dato : 27-02-03 20:22

Hej
Her til sommer vil jeg gerne have en masse planter og blomster på min
lukkede altan, men mit problem er at jeg ikke ved hvilke blomster der egner
sig til at være på en altan, og hvornår jeg skal plante dem??
Desuden vil jeg gerne vide om det er en god ide at plante radiser, grøn/rød
peber osv på altanen?
Jeg har set lidt på de frø man kan købe i supermarkeder og bag på posen står
der at de skal plantes indenfor først, det vil jeg helst undgå så derfor vil
jeg også gerne vide hvilke blomster der kan plantes udenfor (altanen)? Er
det overhovedet nødvendigt at plante de blomster indenfor som der skal det?
Venlig hilsen Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-02-03 22:25

On Thu, 27 Feb 2003 20:22:02 +0100, "lisbeth"
<dsl90223@vip.cybercity.dk> wrote:

>Her til sommer vil jeg gerne have en masse planter og blomster på min
>lukkede altan, men mit problem er at jeg ikke ved hvilke blomster der egner
>sig til at være på en altan, og hvornår jeg skal plante dem??

Stort set alle sommerblomster kan gro på en altan.

>Desuden vil jeg gerne vide om det er en god ide at plante radiser, grøn/rød
>peber osv på altanen?

Det kan sagtens lade sig gøre.
(Alt er muligt, og hvis ikke man prøver så lærer man ikke noget

> [...]
>det overhovedet nødvendigt at plante de blomster indenfor som der skal det?

Grunden til at der står de skal startes indendøre er, at en del planter,
især sommerblomster, kræver et par måneder fra såning til blomstring -
og man vil jo gerne have blomsterne tidligt. Man kan godt så dem direkte
på blivestedet, men så kommer man i gang 4-8 uger senere pga. manglende
varme - og så kommer blomsterne tilsvarende senere.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.