Hvilken kædesav?
Fra : Nick

Dato : 26-02-03 10:35

Jeg skal have mig en ny mortorsav.

Jeg bruger den 1 gang om året i et par weekender til årets brændehelvede...
Og har i en del år brugt en gl. McColluch jeg købte til en "tusse". Den
er nu gået på pension efter at have tjent mig troligt i alle årene, også
selv om det er en lavprissav...

Den må max. koste ca. 1400,-, og jeg har kig på 2 lige nu: Den McCulloch de
har på tilbud til 1298 i Hrald Nyborg og den Stiga der er på tilbud i
Råd&Dåd.

Hvad kan I kloge hoveder anbefale? Eller måske en helt tredie?

Og så er der lige spørgsmålet om en lille flækker, dem der typisk er på
tilbud til knap 2000,-. Nu skal jeg have en, men kan selvf. ikke lige finde
et sted hvor de har dem. Gode råd?

/Nick
PS: Jeg bor syd for Kbh, så lad nu være med at fortælle at århundredets
tilbud er lige nu i Vejle...

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-02-03 11:14

> [...]
> et sted hvor de har dem. Gode råd?
>

> /Nick
> PS: Jeg bor syd for Kbh, så lad nu være med at fortælle at århundredets

Hej

Nu ved jeg ikke om der er et BAUHAUS i nærheden af dig, og om deres
tilbud er landsdækkende, men i går havde tilbud på dem i Aalborg.
Du kan jo prøve at ringe først.

mvh
Ole-J

Fra : Nick

Dato : 26-02-03 11:25

"Ole Jensen" <o-jensen@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke om der er et BAUHAUS i nærheden af dig, og om deres
> tilbud er landsdækkende, men i går havde tilbud på dem i Aalborg.
> Du kan jo prøve at ringe først.

Der er ikke noget tilbud ifølge deres avis, hvad var det for en sav du havde
set? Og til hvilken pris? Jeg prøvede at ringe til en Bauhaus, men blev
stillet om en million gange uden held...

/Nick

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-02-03 12:51

> [...]
> set? Og til hvilken pris? Jeg prøvede at ringe til en Bauhaus, men blev
> stillet om en million gange uden held...

Hej

Det var ikke en sav som der var tilbud på, men en brændekløver!
Det var derfor jeg havde citeret dit indlæg om flækkeren, men det kunne
selvfølgelig misforståes.

mvh
Ole-J

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-02-03 13:00

Hej

> Det var ikke en sav som der var tilbud på, men en brændekløver!
> Det var derfor jeg havde citeret dit indlæg om flækkeren, men det kunne
> selvfølgelig misforståes.

Og den er heller ikke i tilbudsavisen, men i Aalborg havde de en hel
palle af dem.

mvh'Ole-J

Fra : Thomas

Dato : 26-02-03 13:45

McColluch

denne sav købte jeg selv for 3 år siden ca, den har skåret 200 rm brænde
siden og starter hver gang som var den ny.

som hobbymand skal man passe på ikke at få købt en for stor sav, der slår
hårdt tilbage hvis den sætter sig fast..

en lille mc gulluch eller hvad den nu heder er rigelig fin til sankning og
også pæne stammer..

thomas

Fra : Nick

Dato : 26-02-03 14:12

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hårdt tilbage hvis den sætter sig fast..
> en lille mc gulluch eller hvad den nu heder er rigelig fin til sankning og

Ja, jeg har brugt min el-kædesav (McCulloch) en hel del efterhånden, den
gnaver vel en 20-25 skvrm hvert år + alt det løse i haven.

Men hvilken en er at foretrække? Når jeg tjekker prisen op på den lille
Stiga, er den jo på ca. 1600 - 2000,- i udlandet.

Er der ikke nogen der kan anbefale den ene frem for den anden (og som måske
kender Stiga'en)?

Der er også noget med at Stiga'en også sælges under andre navne? Måske
Johnsered?

/Nick

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 26-02-03 19:19

> Der er også noget med at Stiga'en også sælges under andre navne? Måske
> Johnsered?

Jonsered(uden h), Husquarna og Partner er fra samme producent. Stiga syntes
jeg ikke minder om nogle af dem.

Hvis du var så tilfreds med din forige sav, hvorfor så ikke holde sig til
det mærke.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"