Opvaskemaskine AEG Favorit 466 PROBLEM!!!
Fra : rene.larsen

Dato : 24-02-03 22:56

Hejsa

Jeg har et lille problem men ovenstående opvaskemaskine, for ser i når jeg
sætter strøm til den så ser alt fint ud, vaskeprogrammet starter, jeg kan
høre at den spytter lidt vand ud og ser også at vanduret tikker meget lidt,
men efter 10 sek så kommer der ikke mere vand ind i denne opvaskemaskine,
vaskeprogrammet kører vidre og den kører de forskellige trin igennem og
varmelegmet bliver også varmt... det fungerer fint,,, men hvorfor tager den
ikke vand ind til selve kurvene der sker intet, kan det skyldes aqua stoppet
er aktiveret, er der nogle steder i maskinen som man skal trykke for at få
den igang igen... Har tjekket den aqua stop som sidder på slangen til
vandhanen der er ikke skidt i, men tænkte om der var en service knap inde i
maskinen bag lågerne på siden som man skulle trykke for at få vandet igang i
maskinen .... ??

Hvis du kender løsning til at få gang i min opvaskemaskine vil jeg sætte
pris på at du svarer til min mail som er : rene.larsen@pc.dk

Med venlig hilsen

René

Fra : Martin Buhelt

Dato : 25-02-03 09:45

> [...]
> maskinen .... ??
>
> Hvis du kender løsning til at få gang i min opvaskemaskine vil jeg sætte

Det lyder som om at niveaukontrollen ikke fungerer korrekt. Den fortæller
maskinen, at om der er vand nok i maskinen til at den kan fortsætte. Den kan
måske renses for fedt og snavs, ellers må den udskiftes.

/Martin

Fra : rene.larsen

Dato : 25-02-03 11:12

Hejsa Martin

Hvor sidder denne niveaukontrol henne på maskinen forklar hvordan den ser
ud.

Mvh

Rene

Fra : Martin Buhelt

Dato : 25-02-03 12:40

> Hvor sidder denne niveaukontrol henne på maskinen forklar hvordan den ser
> ud.

Jeg vil foreslå at du ringer til AEG og snakker med dem. Hvis de ikke
kan/vil hjælpe, kan du fx. ringe til Karsbæk Service (38 10 55 77). De
plejer at være rimelige til at hjælpe, og de kan også skaffe en ny
niveaukontrol.

I øvrigt sidder den formentlig i bunden af maskinen - den skal formentlig
tages ud nedefra. Den er formentlig ca. 3x5 cm i klar plast.

/Martin

Fra : rene.larsen

Dato : 25-02-03 19:16

Problemet er nu løst!!!

en slange til neauiveau kontrollen sad en smule løs det var åbenbart nopk
til den ikke gad at smide vand rundt...

/Rene