Klik selv gulve ..
Fra : Jesper_KA

Dato : 24-02-03 16:17

Jeg har et par rum jeg gerne ville have parketgulv / trægulv i
og det skal jeg lave selv .. derfor skal det være nemt og lige
til at gå til .. ikke fordi jeg ikke er håndværksmæssigt begavet
men simpelthen fordi det ville passe lige til min "State of"
arbejdsiver fortiden ..

Jeg har kigget på en reklame for bauhaus herover i Malmø
og de sælger flere forskellige fabrikater f.eks. Pergo Natural
Touch til 229 SKR pr. Kvm og ifølge reklamen er gulvet et
mirakel .. nemt at lægge og holdbart ud over alle grænser og
de giver da også 50 års garanti mod slitage pletter og solblegning.

Som udgangspunkt kan jeg oplyse at jeg har betonggulve der
delvist er belagt med noget "Plastmatte" som de kalder det herovre
på dansk må det vel være linoleum .. dette ligger meget tæt og fast
til gulvet uden at bule op eller lignende så jeg tænkte det kunne få
lov til at blive liggnede eller er det en dum ide ?

Men hvad så med gulvet .. er ovennævnte et godt gulv .. findes
bedre og selvfølgeligt gerne billigere alternativer ?
Prislejet i Bauhaus er fortiden alt fra 99,- SKR op til 399,- SKR
pr. Kvm så udvalget er stort nok men der er sikkert mærker der
er bedre end andre.

Regards

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-02-03 16:46

On Mon, 24 Feb 2003 16:17:04 +0100, "Jesper_KA" <news@nospamarning.dk>
wrote:

> [...]
>til at gå til .. ikke fordi jeg ikke er håndværksmæssigt begavet
>men simpelthen fordi det ville passe lige til min "State of"

Det er også hamrende nemt at lægge. Det er også nemt at passe pænt
til, hvis du ikke har for mange kringelkroge i rummene. Har du det,
kan du med fordel pille fodpanelerne af inden du lægger gulvet.

> [...]
>mirakel .. nemt at lægge og holdbart ud over alle grænser og
>de giver da også 50 års garanti mod slitage pletter og solblegning.

Man kan ikke bruge miraklet til ret meget, hvis Pergo går nedenom og
hjem inden år 2053.... (eller du er blevet så træt af gulvet i år
2038, at det ryger på lossepladsen).

> [...]
>til gulvet uden at bule op eller lignende så jeg tænkte det kunne få
>lov til at blive liggnede eller er det en dum ide ?

Behold det - men læg evt. en skumgummimåtte under klik-gulvet, det
isolerer en smule og dæmper trinstøj (koster omkring 15 kr. pr. kvm.)

> Men hvad så med gulvet .. er ovennævnte et godt gulv .. findes
>bedre og selvfølgeligt gerne billigere alternativer ?

Du finder næppe noget andet gulv med så lang garanti, men du får også
lov at betale kassen for det - et gulv til 40-50 kr. pr. kvm holder
måske kun 5-10 år, men til gengæld skal du ikke ud med så mange penge
på en gang og du kunne jo også blive så træt af farven eller selve
gulvet, så det alligevel ryger af om tre år. Pergos billige gulve
("Basic") har til sammenligning 10 års slitagegaranti

Lars

Fra : Jesper_KA

Dato : 24-02-03 18:11

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> Behold det - men læg evt. en skumgummimåtte under klik-gulvet, det
> isolerer en smule og dæmper trinstøj (koster omkring 15 kr. pr. kvm.)

Ok .. det var noget af en lettelse .. jeg havde allerede i ånden set
mig selv stå og flå det stads af gulvet .. bandende og svovlende
for jeg tror det sidder ulamindeligt godt fast.

> [...]
> gulvet, så det alligevel ryger af om tre år. Pergos billige gulve
> ("Basic") har til sammenligning 10 års slitagegaranti

God pointe der .. jeg bliver nok ikke engang boende her i 10 år
så måske det var en ide at kigge efter et noget billigere gulv ..

Tak for tips

Regards