Toiletsædestørrelse?
Fra : Bettina Løhmann

Dato : 24-02-03 14:08

Hejsa gruppe,

Vi har lige købt hus, men desværre er der stadig 1½ måned til vi overtager
det. I mellemtiden er vi sikre på, at vi på det lille badeværelse med hvide
fliser og hvid sanitet gerne vil have træ-tilbehør i en eller anden træsort,
vi lige skal blive enige om.
Nu er det så, der jo af og til er gode tilbud på toiletsæder og vi
overvejer, om vi allerede nu kunne købe et. Derfor er spørgsmålet: Er der
forskellig afstand mellem monteringshullerne i toiletkummerne, eller er der,
som jeg har mistanke om, en form for standard? Når man ser annoncer for
toiletsæder er der nemlig ikke nogen oplysninger om mål eller lignende,
derfor må det vel være standardiseret?

På forhånd tak.
Hilsen,
Bettina

Fra : Janner

Dato : 24-02-03 14:17

"Bettina Løhmann" <bettina@loehmann.dk> wrote in message
> [...]
> som jeg har mistanke om, en form for standard? Når man ser annoncer for
> toiletsæder er der nemlig ikke nogen oplysninger om mål eller lignende,

Er ikke helt standart .... Der må findes en kort og en lang model .... Skal
da lige hilse fra naboens brædt (ekstra kort toilet pga. plads mangel) av av
det kan ikke holde sig selv oppe .... Så man skal passe godt på "Holger" når
man er på besøg der .... he he

Hygge

Janner kunne ikke lade være selvom det ikke er særligt sagligt

Fra : Per N

Dato : 24-02-03 14:24

On Mon, 24 Feb 2003 14:08:17 +0100, "Bettina Løhmann"
<bettina@loehmann.dk> wrote:

> [...]
>forskellig afstand mellem monteringshullerne i toiletkummerne, eller er der,
>som jeg har mistanke om, en form for standard?

Som regel så er de beslag som følger med sædet lavet så
smart at de kan justeres adskillige centimeter i alle retninger,
netop for at det skal passe på så mange toiletter som muligt.

Jeg har efterhånden skiftet adskillige af slagsen og jeg har
aldrig haft problemer med monteringen. Som regel kan det
endda gøres med meget lidt eller helt uden værktøj.

mvh Per

Fra : Anja B.

Dato : 25-02-03 08:26

"Per N" <nospam@nospam.com> wrote in message
> Som regel så er de beslag som følger med sædet lavet så
> smart at de kan justeres adskillige centimeter i alle retninger,

Joh... Men vi har f.eks. lige købt et nyt Ifø Cera, hvor vi var nødt til at
bide i det sure æble, og købe et nyt, dyrt (600,- ) bræt, specielt til denne
model. Det gamle bræt kunne ikke flyttes over på Cera'et, uden at det så
dumt ud. Ikke pga. monteringshullerne, men fordi selve kummen jo kan være
mere eller mindre æggeformet set oppefra. Og Cera'et er ret spidst fortil,
hvilket ikke passede med udseendet på det gamle bræt. IMHO ser det nu engang
bedst ud, hvis kumme og bræt har nogenlunde samme profil.....

--

Vh Anja

Fra : Per N

Dato : 25-02-03 09:05

On Tue, 25 Feb 2003 08:26:18 +0100, "Anja B." <anjab@itq.dk> wrote:

> [...]
>hvilket ikke passede med udseendet på det gamle bræt. IMHO ser det nu engang
>bedst ud, hvis kumme og bræt har nogenlunde samme profil.....

Det kan vi slet ikke blive uenige om, men det var jo ikke det
der blev spugt om.

Men er man i tvivl, så kan man jo lige lave en skitse
af brædtets facon på et stykke pap inden man går i
byggemarkedet. Det kan vel ikke være så svært.

Fra : Pia J

Dato : 24-02-03 14:28

Har du ikke mulighed for at kontakte sælger og spørge til fx toilettets mål,
eller model? Vi havde da en livlig snak frem og tilbage da vi købte hus som
vi ventede 4 mdr. på at flytte ind i. Evt. kan du spørge mægleren først om
han tror de ville have noget imod en lille liste med spørgsmål, eller at I
kom ud og målte.

:Pia