Montering af gipsplader på ujævn pudset mu~
Fra : Lars

Dato : 23-02-03 22:06

Jeg skal montere et par gipsplader på en meget ujævn pudset murstensvæg
(indendørs).

Hvordan gør jeg det nemmest?

Lars

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-02-03 22:11

> Jeg skal montere et par gipsplader på en meget ujævn pudset murstensvæg
> (indendørs).
>
> Hvordan gør jeg det nemmest?

Lim dem op, skruer vil deformere pladen efter underlaget. Du kan bruge
montage lim i fugepatroner til fugepistol.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Lars

Dato : 23-02-03 22:42

> Lim dem op, skruer vil deformere pladen efter underlaget. Du kan bruge
> montage lim i fugepatroner til fugepistol.

Hæfter limen også på musten/puds?

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 23-02-03 22:18

"Lars" <Lars@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal montere et par gipsplader på en meget ujævn pudset murstensvæg
> (indendørs).
>
> Hvordan gør jeg det nemmest?

Hvis du kan undvære en centimeter eller to, så sæt nogle forskallingsbrædder
op på muren først, og sørg for de er i vatter. Derefter skrues gipspladerne
på forskallingsbrædderne. Det gjorde min tømrer da vi satte lejlighed i
stand.

Mvh. Larsen

Fra : Lars

Dato : 23-02-03 22:40

> Hvis du kan undvære en centimeter eller to, så sæt nogle
forskallingsbrædder
> op på muren først

Det kan jeg desværre ikke, da gipspladerne skal udfylde et område på væggen,
hvor pudset er faldet af, og de har lige præcis har den rette tykkelse til
at kunne flugte med den øvrige del af væggen.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 24-02-03 09:25

> [...]
> hvor pudset er faldet af, og de har lige præcis har den rette tykkelse til
> at kunne flugte med den øvrige del af væggen.

Så må du vel til at pudse vægen op så den bliver lige...
Lars

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:23

> Så må du vel til at pudse vægen op så den bliver lige...

Tak for dit fantastiske råd, men nu var det ikke lige det svar jeg søgte...

Lars

Fra : N/A

Dato : 24-02-03 17:26

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:26

> Nu skriver du at pudset er faldet af. Det er der jo gerne en årsag til -
som
> regel fugt. Så jeg kan ikke lade være med at spørge dig, om det er i en
> kælder?

Hej Karina

Det er ikke i en kælder, og pudset er faldet af, fordi jeg selv har fjernet
en del af murværket. Men du har nok ret mht. til fugtige kældre og
gipsplader.

Lars

Fra : Jens Juul

Dato : 24-02-03 09:47

>Hæfter limen også på musten/puds?

Ikke særligt godt. Men det gør fliseklæber tilgengæld og det er MEGET
billigere.

MVH JENS

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:22

> Ikke særligt godt. Men det gør fliseklæber tilgengæld og det er MEGET
> billigere.

- og hæfter fliseklæber så også på gips?

Lars

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-02-03 19:05

> - og hæfter fliseklæber så også på gips?

Kan man sætte fliser op på gipsplader.?

Mvh - Martin

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-02-03 21:21

On Mon, 24 Feb 2003 19:04:59 +0100, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

>Kan man sætte fliser op på gipsplader.?

ja

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-02-03 23:27

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> ja

Det er smart. Tænk hvad man kan i dag.

Mvh - Martin

Fra : Jens Juul

Dato : 24-02-03 21:43

Lars@spamfri.dk writes:

>- og hæfter fliseklæber så også på gips?

Jeps - ganske fint endda.

Mvh Jens