Planteskoler på vestsjælland
Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-02-03 19:23

Mangler gode links til planteskoler o.lign.i nordvestsjælland. Jeg skal købe
et Bunges fyrtræ.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Zoëga

Dato : 23-02-03 19:39

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> wrote in message
> Mangler gode links til planteskoler o.lign.i nordvestsjælland. Jeg skal
købe
> et Bunges fyrtræ.
>
> Med træ hilsen
>
> Philip Oest Møller

Du behøver da bare henvende dig et sted, hvis den er på markedet kan han vel
skaffe den hjem.
Det synes jeg de gennemgående er flinke til.
Prøv f.eks en ef de nævnte på deres liste http://www.planteskole-ringen.dk

mvh

Søren

P.S. Du kan måske se din fyr på aboretet i Hørsholm.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-02-03 22:20

"Philip Oest Møller" wrote:

> Mangler gode links til planteskoler o.lign.i nordvestsjælland. Jeg skal købe
> et Bunges fyrtræ.

Det kan ikke gro her i landet. Dessvære.

Fra : berbeck

Dato : 24-02-03 14:31

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med træ hilsen
>
> Philip Oest Møller
>

> "Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Hej Philip, det er godt nok ærgerligt, at det fyrretræ du gerne vil have,
har svært ved at gro i Danmark. Jeg vil foreslå dig at tage en tur ind på
arboretet i Hørsholm, de har mange forskellige slags fyr, men heller ikke
Bunges. Så kan det være, at I ser en anden slags, som også kan være
spændende at plante. Når I nu skal plante nogle få træer synes jeg, det er
vigtigt, at I giver jer tid til at finde netop dem, I synes bedst om, men
som også kan gro her i landet.
Fortsat god fornøjelse. Else

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-02-03 23:06

berbeck wrote:

> [...]
> arboretet i Hørsholm, de har mange forskellige slags fyr, men heller ikke

De har prøvet den, men de døde.