Bosch/Junckers mini8 gasfyr
Fra : Birger Jensen

Dato : 23-02-03 14:04

Hej
Findes der mon en Gas/VVS reparatør der kan hjælpe mig.
Er lige kommet hjem fra udlandet, og vores gasfyr er gået ud. Kontrollampen
lyser rødt, og ved at trykke fejludkoblings knappen ind igen, starter
brænderen kortvarigt, men går ud igen efter 5 sek. Jeg kan se og høre at
gnisttænderen ikke slår fra, efter gassen er tændt, men kører konstant.
Kontrollampen på hovedprintet lyser konstant som den vist nok skal. Der var
ikke ret meget vand på anlægget, så jeg har efterfyldt dettte. Nogen der
ved hvor man udlufter henne, bortset fra radiatorerne som jeg har været
rundt og checke.
Ellers må jeg jo vente til imorgen på en VVS,er, men det er jo ret koldt på
denne årstid at undvære varmen det er nok lidt billigere at tilkalde en
vvs'er på en hverdag.

mvh. Birger Jensen

Fra : KSK

Dato : 24-02-03 16:04

lyd som flammer føler evt. print
ksk
lad os høre hvad der var galt
ksk

Fra : Birger Jensen

Dato : 24-02-03 17:43

"KSK" <KSK1@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> lyd som flammer føler evt. print
> ksk
> lad os høre hvad der var galt
> ksk
Du havde tilsyneladende ret i dine antagelser.
VVS-manden har været her idag og har skiftet tændprintet og flammeføleren
sagde han også var defekt!
Er det bare rutine man skifter denne eller har der været 2 fejl mon.

mvh. Birger Jensen

Fra : KSK

Dato : 26-02-03 20:59

> [...]
> sagde han også var defekt!
> Er det bare rutine man skifter denne eller har der været 2 fejl mon.

nå man skifte vel det der er i stykker ... nu tror jeg ikke flammeføler er så dyr
, men print kost sikket en bondgård, hvor gammle er fyret ( evt garenti ) hvis
den ikke er så gamle så vil jeg ring til Bosch og brokke mig tegn en service
kontrakt hos HNG og siger du vil ha Mølbak som servicer firma ( de har rimlig
godt kendskab til dit fyr )
KsK