Montering af gaskomfur?
Fra : Ultimativos

Dato : 23-02-03 10:57

Jeg skal have monteret et gaskomfur og vil have gasflasken placeret uden for
huset.
Er det o.k. at bruge kobberrør som gasledning og i bekræftende fald, hvilken
dimension?
Må man selv foretage en sådan installation?

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-02-03 11:30

Ultimativos wrote:

> Jeg skal have monteret et gaskomfur og vil have gasflasken placeret uden for
> huset.
>
> Må man selv foretage en sådan installation?

Til dit sidste spørgsmål:
Det tror - og håber - jeg bestemt ikke du må.

Det er et farligt sted at spare. Jeg mener, at løbe en risiko for utætheder for
at spare et par hundrede kroner.

Find en installatør der kan klare det for dig.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 23-02-03 12:20

"Ultimativos" <"prikke@email.dk"> skrev i en meddelelse

> [...]
> gasledning og i bekræftende fald, hvilken
> dimension?
> Må man selv foretage en sådan installation?

Kig engang her:

http://www.dgp.dk/gasregl/gra/A4.pdf

Mvh. Lisbeth

Fra : René Jørgensen

Dato : 24-02-03 23:51

"[w e b w o m a n]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ultimativos" <"prikke@email.dk"> skrev i en meddelelse

En historie fra det virkelige liv:

Jeg besøgt for omkring 20 år siden en på sygehuset efter at der var utæthed
i komfuret eller i røret. Da han tændte kaffemaskinen om morgenen
eksploderede hele huset. Ruderne røg ud, indvendige skillerum blev skubbet
m.m. Men han overlevede.

Vil du stadig selv lave installationen ?

Hilsen

René