Liguster hæk
Fra : Ink

Dato : 22-02-03 09:47

Hej

Kan man godt klippe sin ligusterhæk ind nu, selvom det fryser et par grader?

Jeg mener at have hørt at de nyklippede grene ikke tåler frost...
--
Henrik

Fra : Thomas

Dato : 22-02-03 16:48

> Jeg mener at have hørt at de nyklippede grene ikke tåler frost...

Klip du bare løs, skal man rigtig voldbeskære sin liguster så er nu faktisk
den bedste årstid..

Thomas

Fra : Ink

Dato : 23-02-03 16:55

On Sat, 22 Feb 2003 16:47:54 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>Klip du bare løs, skal man rigtig voldbeskære sin liguster så er nu faktisk
>den bedste årstid..
>
>Thomas

Tak for jeres svar, den er hermed blevet voldbeskåret.

Jeg fik dog ikke ros fra min bedre halvdel, til trods for at jeg i flere timer
gik og "spillede" med musklerne : D
--
Henrik

Fra : Tove

Dato : 22-02-03 17:06

Synes ellers jeg har prøvet at besvare spørgsmålet, men kan ikke se mit svar
til dig. Prøver igen.

Du nævner grene der ikke kan tåle frost. Nye skud kan have svært ved at
klare frost, hvorfor du ikke bør klippe hækken senere end medio september.
I et lunt efterår kan hækken nemlig sagtens nå at lave nye skud, hvis den
klippes sent. Disse nye skud kan få det svært ,da de ikke når at hærde nok
til en vinter.

Anderledes ser det ud med en hård beskæring Den skal faktisk foregå om
vinteren. Det bedste tidspunkt er januar eller februar inden saftstigning.
Du kan altså sagtens klippe ligusterhækken ind/ned nu. Den vil skyde flot
igen, når varmen og de lyse tider har indfundet sig.

Har selv prøvet det et par gange med godt resultet.

Ink <chef@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d1ee5vortm4evi7g93rrpejk0ipk1ojlkl@4ax.com...