Er Rød-brune PVC-rør ulovlige indendøre.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-02-03 14:43

Hej.

Jeg spørger fordi der i mit hus er lagt et 200 mm rødbrunt pvc-rør ind i
etageadskillelsen til udsugning for emhætten.

Er der nogen der ved noget om det? Jeg kunne se "Calle" havde bemærket det
tidligere.

Mvh

Jesper.

Fra : SB

Dato : 21-02-03 20:18

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> etageadskillelsen til udsugning for emhætten.
>
> Er der nogen der ved noget om det? Jeg kunne se "Calle" havde bemærket det

Ved det ikke, men undre også mig - ser dem tit hænge under gulvet i huse med
krybekælder i. Skulle de være forbudt at bruge indendørs, er der mange der
har et problem.

Søren

Fra : HHIST

Dato : 22-02-03 09:28

Hej
Brugt som kloakrør er de rødrune rør kun godkendt til at anvendes i jord.
Ikke i krybekældre, der skal det være de grå de kan tåle højere temperaturer
og behøver ikke jorden til at bortlede varmen.
Brugt som emhætteafgang ved jeg ikke om der er regler. Men jeg ville ikke
selv bruge de rødbrune fordi det ofte er damp man suger ud.
mvh FC
SB <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e567b5d$0$52104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...