Finder der trådløse rumtermostater til
Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-03 10:05

Hej alle

Vi har en rumføler (termostat) i stuen af mærker Junkers TRQ 21 som via
en lang og dum ledning er forbundet til naturgasfyret.

Nu er vi i gang med en ombygning og vil derfor høre om ikke den slags
rumfølere fås trådløse ligesom inde/udetermometre. Det behøver
formentligt ikke være samme mærke (Junkers) da jeg går ud fra at
tilslutningen er temmelig standardiseret.

Hilsen og høj hat!

Martin og Bettina

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 16-02-03 10:20

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> formentligt ikke være samme mærke (Junkers) da jeg går ud fra at
> tilslutningen er temmelig standardiseret.
Hej
Hvis i alligevel bygger om, hvorfor så ikke ligge den ind i vægen, den anden
du omtaler skal sikkert bruge battereier, og de skal fornyes ofte.
Gunnar

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-03 12:05

Hej Gunnar

> Hvis i alligevel bygger om, hvorfor så ikke ligge den ind i vægen, den anden
> du omtaler skal sikkert bruge battereier, og de skal fornyes ofte.
> Gunnar

Det kunne vi sådan set godt, men det er et større arbejde (og vi har nok
at se til!) og desuden har en trådløs føler den fordel, at man let kan
flytte rundt på den og finde den position der bedst regulerer stuen.
Altså så den ikke sidder i solen, væk fra kolde ydervægge etc.

Hilsen
Martin

=====================================

Fra : Calle.

Dato : 16-02-03 11:08

Martin Larsen wrote:
> [...]
> formentligt ikke være samme mærke (Junkers) da jeg går ud fra at
> tilslutningen er temmelig standardiseret.

Ja Danfoss laver dem
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-03 12:06

Tak, jeg vil se hvad de har på deres hjemmeside!

Fra : Calle.

Dato : 16-02-03 15:57

Martin Larsen wrote:
> Tak, jeg vil se hvad de har på deres hjemmeside!

brug www.danfoss.dk istedet for www.danfoss.com (som var mest nærliggende,
da det jo er et større firma) Der er der nemlig datablade i PDF over alle
deres prudukter.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 16-02-03 12:59

Martin Larsen wrote:
> [...]
> formentligt ikke være samme mærke (Junkers) da jeg går ud fra at
> tilslutningen er temmelig standardiseret.

Hej Martin
Ja, det findes. Min mor har det og det er koblet til en styrenhed ved siden
af Fyret.
Men jeg ved ikke hvilket mærke det er. Hun har gulvvarme, og gulvvarmen i
hvert enkelt rum har sit eget varmerør fra fyret af.

Ebbe

Fra : Claus

Dato : 16-02-03 18:25

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg ved ikke hvilket mærke det er. Hun har gulvvarme, og gulvvarmen i
> hvert enkelt rum har sit eget varmerør fra fyret af.

Det har vi ox og det er af mærket Wirsbo, batteriet holder i 5 år i sådan en
termostat. ( det påstår Wirsbo )

Claus