Poppelbusk
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-02-03 20:39

Er Poppelbusk det samme som Mamelukærmebusk? Så nemlig en pose do. frø.
Mamelukærmebusk er meget anbefalelsesværdig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-02-03 21:39

On Sat, 15 Feb 2003 20:38:58 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Er Poppelbusk det samme som Mamelukærmebusk? Så nemlig en pose do. frø.

Jeg har aldrig hørt om en poppelbusk - og kan heller ikke finde det i
nogle af mine bøger. Kun poppel, altså træet kan jeg finde noget om.

Men jeg har en mistanke om at den frøpose du har set måske er udenlands,
svensk f.eks. Og at det der hedder noget andet end her i landet.

>Mamelukærmebusk er meget anbefalelsesværdig.

Den er i hvert fald flot.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : berbeck

Dato : 15-02-03 23:32

> Er Poppelbusk det samme som Mamelukærmebusk? Så nemlig en pose do. frø.
> Mamelukærmebusk er meget anbefalelsesværdig.
> [...]
Sommerblomsten mamelukærme (Lavatera trimestris) hedder nogle steder i
landet poppelrose.

Hilsen Else.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-02-03 00:37

berbeck <nn@mail.tele.dk> skrev i en

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sommerblomsten mamelukærme (Lavatera trimestris) hedder nogle steder i
> landet poppelrose.
>
> Hilsen Else.

Det var en dansk pose, navnet var noget i retning af Lavatera
thuring-etellerandet. Men ellers må jeg ned og få det præcist. Jeg har
nemlig konstateret at jeg ikke fik nogen modne frø ud af høsten. Ellers må
jeg igang med grønne stiklinger eller andre kneb.

Under forgæves søgning her på Nettet, så jeg at der er mange Lavateraer i
mange farver, så der er nok at gå igang med.

Tak for velvilligheden til nu.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-02-03 07:50

On Sun, 16 Feb 2003 00:37:18 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det var en dansk pose, navnet var noget i retning af Lavatera
>thuring-etellerandet. Men ellers må jeg ned og få det præcist. Jeg har

Lavatera thuringiaca er mamelukærmebusk.

>nemlig konstateret at jeg ikke fik nogen modne frø ud af høsten. Ellers må
>jeg igang med grønne stiklinger eller andre kneb.

Den er ret nem at lave stiklinger af - og så er du sikker på at de nye
planter er magen til moderplanten.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-02-03 10:46

Tak, det var dejligt. Nu husker jeg ikke frøfirmaets navn, men jeg vil
anbefale enhver haveinteresseret at få fat i en pose frø. Selv vil jeg lave
nogle få stiklinger, så jeg kan give min søster et par, og jeg selv kan få
en mere, det skal jo heller ikke være lyserødt over det hele. Men køn er
den, og uden at man opdager det, skiftes blomsterne hele tiden, i
hundredvis, lige til sent efterår.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen