Opbevaring af bøger på loft
Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 12-02-03 21:42

Jeg har en masse bøger som jeg ikke lige bruger hver dag. Derfor vil jeg
gerne opbevare dem på loftet (uopvarmet). Hvordan skal de pakkes ind, så de
ikke tager skade?

mvh
Søren

Fra : Thïngmand

Dato : 13-02-03 10:36

> Jeg har en masse bøger som jeg ikke lige bruger hver dag. Derfor vil jeg
> gerne opbevare dem på loftet (uopvarmet). Hvordan skal de pakkes ind, så
de
> ikke tager skade?

Jeg ville bruge de her plast sengeruller, da de så også er i sikekrhed for
mus, der vist ud over fugt, er det værste for dine bøger...

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-02-03 18:19

Thïngmand wrote:

> Jeg ville bruge de her plast sengeruller, da de så også er i
> sikekrhed for mus, der vist ud over fugt, er det værste for dine
> bøger...

Pas på - hvis man pakker bøger tæt ind i plast, kan der ved
temperaturfald opstå kondensdannelse inde i pakken som opsuges af
bøgerne. Pak også et affugtningsmiddel med!

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Thïngmand

Dato : 14-02-03 09:33

> Pas på - hvis man pakker bøger tæt ind i plast, kan der ved
> temperaturfald opstå kondensdannelse inde i pakken som opsuges af
> bøgerne. Pak også et affugtningsmiddel med!

Der udluftningshuller i de fleste senderuller...

Fra : Lars Bo Hansen

Dato : 14-02-03 13:41

Hvis der er udluftningshuller er der også mus, så den ide med sengerullerne
dur ikke. Faktisk er et uopvarmet loft ikke egnet til bøger. Ind under
sengene med dem.--
Hilsen
Lars Bo

Fra : Thïngmand

Dato : 17-02-03 10:43

> Hvis der er udluftningshuller er der også mus, så den ide med
sengerullerne
> dur ikke. Faktisk er et uopvarmet loft ikke egnet til bøger. Ind under
> sengene med dem.--

De er under 8 mm, så det burde ikke være et problem...