Fastbrændt olivenolie
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-02-03 21:33

Jeg glemte en gryde på komfuret med olivenolie i. Nu er der
kommet en mørk stenhård belægning af olien på bunden af gryden,
som jeg ikke kan få væk. Kogende vand og almindelig opvaskemiddel
kommer jeg ingen vegne med. Har nogen et godt forslag?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Finn H.

Dato : 11-02-03 21:39

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg ikke kan få væk. Kogende vand og almindelig opvaskemiddel
> kommer jeg ingen vegne med. Har nogen et godt forslag?

Kog en sjat vand i gryden og kom en ordentlig klat bagepulver i og lad den
stå natten over
så er den lige til at gøre ren. (plejer at virke på fastbrændte ting)

Finn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-03 22:19

> som jeg ikke kan få væk. Kogende vand og almindelig opvaskemiddel
> kommer jeg ingen vegne med. Har nogen et godt forslag?

Vaskepulver eller pulver til opvaskemaskine - to dele vand til en del pulver
og kog lige op en gang. Lad det stå i op til et døgn. Jeg har aldrig oplevet
at skulle gentage behandlingen.

Mvh Maria

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-02-03 20:47

> [...]
en del pulver
| og kog lige op en gang. Lad det stå i op til et døgn. Jeg har

Efter to opkog var den ren og pæn. Tak for tipsene.

Lars