lægning af laminatgulv
Fra : acm

Dato : 11-02-03 11:29

Hejsa!

Hvis jeg vil lægge et laminatgulv oven på et plant træunderlag, hvad skal
jeg så bruge til at lægge mellem laminatgulvet, og det gamle gulv? Hvis der
skal bruges noget. Jeg tænker på lydisolering, plastik osv.

Hilsen Jacob

Fra : Thïngmand

Dato : 11-02-03 11:39

> [...]
der
> skal bruges noget. Jeg tænker på lydisolering, plastik osv.

Eftersom det ligger oven på det gamle gulv, må det formodes at der er
dampspærre under det gamle gulv og du skal derfor blot bruge skumunderlag,
som du kan få der hvor du købte gulvet...

Fra : Jens Kildegård

Dato : 11-02-03 22:27

"acm" <basten@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> skal bruges noget. Jeg tænker på lydisolering, plastik osv.

Hvis du bruger polyfilt får du et fjederne gulv, som kan være meget
behageligt at gå på. Nogle bryder sig dog ikke om at det fjedre, men så kan
man bruge en 500 grams gulvpap. Husk at der ikke må være overlæg på hverken
polyfilten eller papen.
For alt i verden brug ikke dampspærre eller polyfilt med membran i den
situation.

Mvh. JK