Tilstoppede vandrør
Fra : Viggo

Dato : 10-02-03 08:23

Hej NG,

Fakta:
Egen boring, 1" slange fra pumpe til bolig, 2 bar tryk ved boring, masser af
tryk ved vandindgang i bolig.

Ingen tryk i hanerne.

½" rør i boligen er lagt (støbt i gulvet) i slutningen af 70érne. Disse er
sikkert næsten tilstoppede at kalk. okker mm.

Findes der en metode til at rense rørerne ?, eller skal jeg skille hele
hytten ad for at lægge nye slanger ?

Hilsen
"Manden uden tryk"
Viggo

Fra : Keld Nygaard

Dato : 10-02-03 09:42

> Findes der en metode til at rense rørerne ?, eller skal jeg skille hele
> hytten ad for at lægge nye slanger ?

Jeg rensede en masse okker ud af mine vandrør ved at "koble en
højtryksrenser ind" lige før 1. forgrening i huset. På skift åbnede jeg
hanerne i huset og "pulsede" med højtryksrenseren. Det fik en masse okker
ud.
Husk at pil termostatblandingsbatterier og alle filtre på vandhanerne af -
de har ikke så godt af det okker der kommer flyvende. Og det er heller ikke
nogen dum ide at lade vandet løbe i ½ time bagefter.

/Nygaard

Fra : KSK

Dato : 11-02-03 22:38

jeg ville skille fra ud ved dit hydrofon anlæg også prøve at skylle baglæs

med Venlig hilsen Bliktud
--

Fra : Viggo

Dato : 18-02-03 11:11

Tjaa, det var så 2 forsøg uden den ønskede effekt.
Hvad med noget saltsyre skylning ?
Nogen erfaringer ?

Viggo