fjerne glasvæv
Fra : Elin Kuijers

Dato : 08-02-03 12:16

Jeg har ordnet væggene i mit nye køkken med glasvæv, der er grundet og malet
en gang. Men elektrikeren har efterladt et hul efter en stikdåse. Nu vil jeg
gerne fjerne glasvævet på det stykke væg og sætte et nyt stykke op.
Hvordan gør jeg bedst det?
Venlig hilsen
Elin Kuijers

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 12:43

In article <b22oqj$2ejc$1@news.cybercity.dk>, Elin Kuijers wrote:
> [...]
> en gang. Men elektrikeren har efterladt et hul efter en stikdåse. Nu vil jeg
> gerne fjerne glasvævet på det stykke væg og sætte et nyt stykke op.

Mit bud er, at du taper noget andet glasvæv ovenpå,
skærer gennem begge lag med en hobbykniv, pilleder det
net, og limer det nye op der nu passer perfekt i hullet.

Fra : Willy Gates

Dato : 08-02-03 15:01

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb49rat.474.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Mit bud er, at du taper noget andet glasvæv ovenpå,
> skærer gennem begge lag med en hobbykniv, pilleder det
> net, og limer det nye op der nu passer perfekt i hullet.

Det er nok lidt svært hvis ikke man skal kunne se det bagefter.
Skær i stedet i hjørnerne og fjern den gamle væv, sæt herefter nyt op og
mal etc.
John Vedsegaard

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 09-02-03 19:47

Jeg har et tillægs-spørgsmål vedr. fjernelse af glasvæv.
Skal man perforerer malingen og skal man bruge en form for opløsning af
limen?

meddelelse news:slrnb49rat.474.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Willy Gates

Dato : 11-02-03 01:48

Jørgen Jensen <jensen@has.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e469fbe$0$24695$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har et tillægs-spørgsmål vedr. fjernelse af glasvæv.
> Skal man perforerer malingen og skal man bruge en form for opløsning af
> limen?

Nej. Hvis det sidder alt for fast og ikke er til at få af, kan man også
spartle det op med sandspartelfarve (grov er bedst), det skal så spartles
over det hele fra hjørne til hjørne, grundes med microdispers ny væv/male
etc.
Ofte er denne metode nemmest, hvis man ikke spartler kan den gamle væv ses
igennem.

Fra : Lykke Andersen

Dato : 12-02-03 11:11

hvis du ikke ønsker at beklæde ovenpå den gamle væv, er det en god ide at
perforere og gennemvæde malingen med sulfovand. nu kan du trække og ved
hjælp af en bredspartel få en god del af.
det tager tid og du kan være sikker på, at der er malingtern på væggen
bagefter, lad dem tørre, hvis de ikke er så våde, at de let skrabes af. og
sæt en rystepudser på væggen, så skulle den herefter være fin igen.