/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Nyt Køkken
Fra : vibeke


Dato : 05-02-03 16:37

Jeg syntes, der er utrolig stor forskel i priserne mellem de forskellige
køkken firmaer. Er der nogle firmaer, jeg skal holde mig lang væk fra, eller
er det samme sted de bestiller elementerne? Så det er hip som hap, hvor jeg
handler????
Vibeke



 
 
Per H (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 05-02-03 17:04

On Wed, 5 Feb 2003 16:36:56 +0100, "vibeke" <vibeke@jafnet.dk> skrev:

>Jeg syntes, der er utrolig stor forskel i priserne mellem de forskellige
>køkken firmaer. Er der nogle firmaer, jeg skal holde mig lang væk fra, eller
>er det samme sted de bestiller elementerne? Så det er hip som hap, hvor jeg
>handler????
>Vibeke
>

Fuldstændig som med biler.

De er ikke ens. men samme funktion.

Vh Per


[webwoman] (05-02-2003)
Kommentar
Fra : [webwoman]


Dato : 05-02-03 19:02

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:5ed24v0d184k32k0mtve9a6nh64qmqm7cn@4ax.com...

> De er ikke ens. men samme funktion.

Åhhh... der er nu en del køkkener, der laves på samme fabrik, men sælges af
forskellige køkkenfirmaer under forskellige navne. Og med forskellig
service.

Du kan købe et "billigt" Tviis-køkken i et byggemarked.
(http://www.tvis.biz/kokkener/frameset.html)

Samme skabe sælges dyrere under navnet Svane Køkken.

Og så er det vist 90% af de danske køkkener, der er forsynet med hængsler
fra samme fabrik.

Såååå.... der er vist ikke den vildt store forskel i kvalitet. Men himmelvid
forskel på synligt design, service, tilbehør, stil etc.

Og så er der tillige forskel på, hvad køkkenfirmaer derudover yder at
service og har af viden. Jeg har lige været på rundtur til samtlige
køkkenfirmaer i Århus. Gosh for en forskel i service, vejledning og
kundebetjening.

Jeg kiggede ikke kun på "hardwarens" kvalitet, men har tillige lagt vægt på
at få hjælp til at vælge rigtigt og indrette rigtigt. Har ganske givet også
betalt for det *S*

I morgen skulle mit nye køkken gerne være færdigt *S*

Mvh. Lisbeth








Per H (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 05-02-03 20:26

On Wed, 5 Feb 2003 19:01:56 +0100, "[webwoman]"
<jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev:

>Du kan købe et "billigt" Tviis-køkken i et byggemarked.
>(http://www.tvis.biz/kokkener/frameset.html)

Tviis er da ikke spec billigt.

>Samme skabe sælges dyrere under navnet Svane Køkken.

hvor har du det fra.


Vh Per


[webwoman] (06-02-2003)
Kommentar
Fra : [webwoman]


Dato : 06-02-03 07:10

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:b5p24v4tdnqifh479shga19mvl2ob66ukn@4ax.com...

> Tviis er da ikke spec billigt.

Billigere end hvis du køber det hos Svane, så vidt jeg ved.

> >Samme skabe sælges dyrere under navnet Svane Køkken.

> hvor har du det fra.

Det har jeg blandt andet fra ham, der har solgt mig et Svane-køkken *S*

Mvh. Lisbeth



Per H (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 05-02-03 20:28

On Wed, 5 Feb 2003 19:01:56 +0100, "[webwoman]"
<jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev:

>Såååå.... der er vist ikke den vildt store forskel i kvalitet. Men himmelvid
>forskel på synligt design, service, tilbehør, stil etc.

Ja kvalitet måles på mange måder.

Vh Per


Erik Olsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 05-02-03 21:49

Per H wrote:
> On Wed, 5 Feb 2003 19:01:56 +0100, "[webwoman]"
> <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev:
>
>> Såååå.... der er vist ikke den vildt store forskel i kvalitet. Men
>> himmelvid forskel på synligt design, service, tilbehør, stil etc.
>
> Ja kvalitet måles på mange måder.
>

Ja, det fleste lader sig forblænde af et flot ydre, men vi er nogle for
hvem det betyder noget at skabene ikke falder fra hinanden eller
hængslerne går i stykker inden der er gået 10 år.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen


Martin Christiansen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Christiansen


Dato : 05-02-03 22:01


"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:b1rth5$1666ii$1@ID-155720.news.dfncis.de...

> Ja, det fleste lader sig forblænde af et flot ydre, men vi er nogle for
> hvem det betyder noget at skabene ikke falder fra hinanden eller
> hængslerne går i stykker inden der er gået 10 år.

Men det er vel stadig en kvalitet hvis designet tiltaler en....?

Kvalitet har vel ikke nødvendigvis noget med holdbarhed at gøre..?


Mvh - Martin



[webwoman] (06-02-2003)
Kommentar
Fra : [webwoman]


Dato : 06-02-03 07:08

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:b1rth5$1666ii$1@ID-155720.news.dfncis.de...

> Ja, det fleste lader sig forblænde af et flot ydre, men vi er nogle
> for hvem det betyder noget at skabene ikke falder fra hinanden
> eller hængslerne går i stykker inden der er gået 10 år.

Men det med hængslerne.... 90% (sådan cirka) af de køkkener, der sælges i DK
indeholder de samme hængsler. Altså samme kvalitet.

Mvh. Lisbeth



Anders Majland \(Rep~ (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-02-03 22:29

> Og så er det vist 90% af de danske køkkener, der er forsynet med
hængsler
> fra samme fabrik.

Ja - men der har nu forskellige hængsler til forskellig pris og i
forskellig kvalitet.

> Såååå.... der er vist ikke den vildt store forskel i kvalitet. Men
himmelvid
> forskel på synligt design, service, tilbehør, stil etc.

Jeg fandt forskellen størt i udvalget af låger/designs - men vi skulle
heller ikke have noget speciel indretning i skabene. Vi endte med ikea,
men med porcelænsgreb fra en lokal møbel-afsyrings-butik. Og valget af
ikea skyldtes alene lågerne.

For allede køkkener vi kiggede på er der himmelvid forskel til et HTH
fra 80'erne - Specielt skufferne går bare godt

> I morgen skulle mit nye køkken gerne være færdigt *S*

Vi tog gør-det-selv vejen. Udover skabene med 22 skuffer, så 9 meter
bøgebordplade fra den lokale trælast og vi endte med lige omkring
15000kr og genbrug af vask og hårde videvarer.

/A



[webwoman] (06-02-2003)
Kommentar
Fra : [webwoman]


Dato : 06-02-03 07:14

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - men der har nu forskellige hængsler til forskellig pris og i
> forskellig kvalitet.

Taler vi om de 90% - altså den overvejende del af køkkenskabssalget - er
hængslerne mig bekendt de samme.

Men jeg vil prøve at tjekke det.

> Jeg fandt forskellen størt i udvalget af låger/designs - men vi
> skulle heller ikke have noget speciel indretning i skabene. Vi
> endte med ikea, men med porcelænsgreb fra en lokal møbel-
> afsyrings-butik. Og valget af ikea skyldtes alene lågerne.

Låger, skuffefronter og indmad er forskellige, det har du ret i.

> Vi tog gør-det-selv vejen. Udover skabene med 22 skuffer, så 9
> meter bøgebordplade fra den lokale trælast og vi endte med lige
> omkring 15000kr og genbrug af vask og hårde videvarer.

Jeg gør i forvejen alt for meget selv i forbindelse med mit projekt *S*

Og lige om lidt kommer min køkkenbordplade. Op på toppen med kran *S*
Håber på den holder til turen, så det sidste i dag kommer på plads.

Mvh. Lisb



Anders Majland \(Rep~ (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-02-03 10:39

> Taler vi om de 90% - altså den overvejende del af køkkenskabssalget -
er
> hængslerne mig bekendt de samme.

Næsten de samme Der er forskellige serier.

> Jeg gør i forvejen alt for meget selv i forbindelse med mit projekt
*S*

Hvad indebærer projektet udover køkken ?

> Og lige om lidt kommer min køkkenbordplade. Op på toppen med kran *S*

Hvilket materiale ?


--
Anders Majland
http://www.majland.org/hvolris << Mit projekt.



[webwoman] (06-02-2003)
Kommentar
Fra : [webwoman]


Dato : 06-02-03 21:35

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:b1tccj$jd5$1@sunsite.dk...

> Hvad indebærer projektet udover køkken ?

Nyt badeværelse

> > Og lige om lidt kommer min køkkenbordplade. Op på toppen med kran *S*
>
> Hvilket materiale ?

Granit.
Og det gik fint med at få dem hejset op. *S*

Mvh. Lisbeth



Martin Christiansen (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Christiansen


Dato : 06-02-03 09:18


"[webwoman]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e415133$0$1781$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Åhhh... der er nu en del køkkener, der laves på samme fabrik, men sælges
af
> forskellige køkkenfirmaer under forskellige navne. Og med forskellig
> service.

Iøvrigt som biler


mvh - Martin



Maria Frederiksen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 05-02-03 19:13

> er det samme sted de bestiller elementerne? Så det er hip som hap, hvor
jeg
> handler????

Kommer an på om du selv kan indrette. Det kunne vi, og har så købet kasserne
hos Ikea (billigst). Nu mangler vi så låger og skuffefronter, og her ender
vi nok med skab-selv egetræslåger, men stort set alle køkkenfirmaer kunne i
princippet være med. De fleste er bare så keeeeedelige z,
og så er der jo ingen grund til at give de ekstra penge for det.

Mvh Maria



Alex W (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 06-02-03 00:36

..er det samme sted de bestiller elementerne? Så det er hip som hap, hvor
jeg handler????..

Der er lidt forskelligt mål mht. body (skab)
Ikeas Body er et par mm tykkere i spånpladen og en bedre kvalitet end visse
dyrere mærker, hvilket også betyder at man ikke kan købe indretning til
bodyen i andre forretninger, kun låger og greb.
Ikea havde problemer med hængslerne for år tilbage, men har skiftet dem til
nogle kraftige og dyre af slagsen. Skufferne er meget stærke med en solid
bund og metalramme.

Det er lågerne som koster kassen, design, træsort osv...

Fik selv lavet køkken for 5 år siden (Ikea) og har aldrig fortrudt.
Skuffer,l åger mv. virker og står som nye endnu.

Vi havde set et lækkert køkken til ca. kr. 80.000 , men kunne lave det samme
for 18-20.000 kr. fra Ikea.
Dog ikke med samme låger )

/Alex



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste