nye vinduer/dører
Fra : Lykke Andersen

Dato : 04-02-03 10:32

vi skal i forbindelse med tilbygning have sat nye vinduer og dører i huset.
har I erfaring med hvor jeg kan bestille kvalitet til fornuftig pris.
jeg ved godt at det ofte hænger sammen, jeg ville måske bare undgå at skulle
btale for navnet.

Lykke Rodin Andersen
Engbovej 4
4500 Nykøbing Sj.
Tlf: 59913835/27464924
Mail: rodin@nyka.dk

Fra : Per H

Dato : 04-02-03 10:33

On Tue, 4 Feb 2003 10:31:47 +0100, "Lykke Andersen" <rodin@nyka.dk>
skrev:

> [...]
>jeg ved godt at det ofte hænger sammen, jeg ville måske bare undgå at skulle

Trælasten er nok det bedste sted, de har også alle priserne ved
hånden.

Vh Per

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-02-03 11:16

[snip]
> Trælasten er nok det bedste sted, de har også alle priserne ved
> hånden.

Trælasten er nok det sted du er sikrest på at betale overpris...

Vi blev MEGET overraskede over hvor lidt mere (i forhold til trælasten's
priser) vi skulle betale for vinduer købt og monteret af den lokale tømrer,
faktisk så meget at han fik opgaven

Det har vi ikke fortrudt!

Mvh
Michael.

Fra : LejfM

Dato : 06-02-03 11:55

jeg har handlet en del ved www.jvk.dk

og har været godt tilfreds med pris/kvalitet....

LejfM

Fra : pjevs@nobody

Dato : 07-02-03 01:46

Den 06/02-2003 klokken 11:54, skrev "LejfM" <lejfm@hotmail.com> i
<3e423efd$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> jeg har handlet en del ved www.jvk.dk

> og har været godt tilfreds med pris/kvalitet....

Hm, Jeg er blevet advaret imod dem - fra flere sider.
Se også <http://home19.inet.tele.dk/sbb/index.html>
(Går ud fram at det er samme firma).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : JMH

Dato : 09-02-03 17:12

"Lykke Andersen" <rodin@nyka.dk> wrote in message news:<b1o17v$ic4$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> jeg ved godt at det ofte hænger sammen, jeg ville måske bare undgå at skulle

Hvis du skal købe vinduer og døre, så vælg en der fremstiller døre og
vinduer af kernetræ.

Kernetræ har den fordel, at det max. kan indeholde ca. 20% fugt.
Rådskader opstår ved 28-30% fugtindhold, hvilket vil sige at Kernetræ
principielt ikke kan rådne. Desuden er Kernetræ imprægneret fra
naturens side med forskellige naturlige olier og harpiksstoffer bl.a.
pinosylvin, som er svampe- og bakteriedræbende, dette gør at kernetræ
ikke kan vakuumimprægneres. I øvrigt bliver den kemiske væske der
bruges til vacuumimprægnering forbudt i Danmark senest i 2003 i
henhold til EU´s miljøkrav.

Jeg kender producenter der giver 25 års garanti mod råd og svamp, på
vinduer og døre lavet af kernetræ. En sådan garanti gives ikke på
vinduer og døre lavet af træ der er vakuumimprægneret.
Træ der er vakuumimprægneret, er for det meste det vi som fagfolk
kalder sildekasse brænde, og vi må desværre konstatere, at det ikke
er ualmindeligt at vinduer og døre lavet af træ der er
vakuumimprægneret udskiftes efter 10 – 12 år. Jeg er nabo til et
byggeri opført i 1989, her udskiftes
I øjeblikket alle vinduer & døre p.g.a. svamp.

Når jeg har deltaget i syns & skøns forretninger, vil jeg gerne
bemærke, at jeg endnu ikke haft et vindue eller en dør fremstillet af
kernetræ som syns og skøns tema.

Med venlig hilsen:   John Møller Hansen