Badeværelse på 1. sal
Fra : LejfM

Dato : 03-02-03 11:14

Hej NG
Jeg er igang med at planlægge et badeværelse på 1 sal, men der viser sig
umidelbart et par problemer, som jeg ikke lige kan greje.....
Gulvet er alm 22 m.m. spånplader, som ligger direkte på bjælkelaget (200mm),
er det stift nok til klinke gulv ? (alternativt er paketgulv)
Hvordan får jeg ført vandet fra brusekabinen, tværs under gulvet til
faldstammen (kan evt føres noget af vejen i skunk).
Jeg havde tænkt at lægge gulvvarme, så det bliver nok elektrisk, selv om jeg
har en streng i overskud fra det øvrige gulvarme i huset.

__________
| |
| BRUSE |
|__________|
| |
| |
| |
DØR |
|_____Toilet |
faldstam
=========== strøer løber denne vej

er der nogen der kan hjælpe ????

LejfM

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 03-02-03 21:54

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg ført vandet fra brusekabinen, tværs under gulvet til
> faldstammen (kan evt føres noget af vejen i skunk).

Hvad med at hæve gulvet i brusenichen 10-15 cm? Og så føre afløbet i skunken
resten af vejen? Jeg har selv hævet gulvet i mit badeværelse da jeg blev
nødt til at indrage et kosteskab til bruseniche, og derfor måtte føre
afløbet under gulvet (alternativt var at hakke gulvet op). Man kan sagtens
vænne sig til at tage et skridt op på badeværelset.
____________
| |
| O==|
|____________\\
| | ||
| | ||
| | ||
| | ||
| | ||
osv...?

> Gulvet er alm 22 m.m. spånplader, som ligger direkte på bjælkelaget
(200mm),
> er det stift nok til klinke gulv ? (alternativt er paketgulv)

Jeg mener faktisk det skal være krydsfiner, men er ikke sikker. Pladen skal
være min. 19 mm. Når du lægger klinkerne skal du huske at tilsætte
"flexbinder" til fliseklæberen.
Du kan læse meget mere på www.alfix.dk . Der findes sikkert også en masse
andre produkter som er ligeså gode, men det er nu det jeg kender....

Mvh. Larsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-02-03 03:21

> Gulvet er alm 22 m.m. spånplader, som ligger direkte på bjælkelaget
(200mm),
> er det stift nok til klinke gulv ? (alternativt er paketgulv)

Jeg havde samme problem og blev anbefalet noget fliselim der hedder Ceresit,
der skulle være fleksibelt, så man kan lægge fliser her.

> Hvordan får jeg ført vandet fra brusekabinen, tværs under gulvet til
> faldstammen (kan evt føres noget af vejen i skunk).

Skærer hul i bjælkelaget og forstærker det (her tør jeg ikke give nogen
retningslinier, der må evt. en ingeniør til med et par tabeller )

> Jeg havde tænkt at lægge gulvvarme, så det bliver nok elektrisk, selv om
jeg
> har en streng i overskud fra det øvrige gulvarme i huset.

Overvej da at støbe et gulv på svalehaleplader
(http://www.eftex.dk/index.htm), og lægge din vandbårne gulvvarme herned.
Ok. det kræver noget mere højde end hvis du laver El-gulvvarme. Til gengæld
får du en - mener jeg - mere helstøbt løsning, og "stivheden" er du
ihvertfald sikret.
Alternativt er der jo varmefordelingsplader
(http://www.wirsbo.dk/ifs/files/Wirsbo/dan/Presentation/Website/Produkter/Go
lvvxrme/page1000298889343.jsp), men så bliver det igen ikke så stift som et
støbt gulv. De anbefaler desuden man lægger en gulvgips oven på pladerne
hvis du vil lægge fliser.

Nu husker du selvfølelig *alt* om vådrumssikring osv.

Mvh

Jesper

Fra : LejfM

Dato : 06-02-03 07:53

tak skal i ha' det var lige de indput jeg skulle bruge... nu kan jeg komme
igang...

LejfM