Afmontere Danfoss Termostat?
Fra : Daniel Andersen

Dato : 31-01-03 12:23

Hejsa

Mine radiatorer virker ikke, og jeg har læst at man skal ind og slå let på
den lille stift derinde . Dog er der en af mine radiatorer hvor jeg ikke
kan få termostaten af. Jeg har skruet det spændebånd der er på bagsiden
løst, og den kan rokke let, men den vil ikke af. Nogen der ved hvad man skal
gøre?.

Mvh
Daniel

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 13:31

Daniel Andersen wrote:
> [...]
> hvor jeg ikke kan få termostaten af. Jeg har skruet det spændebånd
> der er på bagsiden løst, og den kan rokke let, men den vil ikke af.

der er kun en vej "Tag fat"
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Daniel Andersen

Dato : 31-01-03 14:40

> der er kun en vej "Tag fat"

Spændende . Skal man bare trække lige bagud, eller er der ide at vride i
den? (Det sagde hun også igår!!!!!!!)

- Ej, seriøst! - Er der nogen speciel måde man skal gribe volden an med?.

Mvh
Daniel

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-01-03 14:39

"Daniel Andersen" skrev
> [...]
> kan få termostaten af. Jeg har skruet det spændebånd der er på bagsiden
> løst, og den kan rokke let, men den vil ikke af. Nogen der ved hvad man

Nogle af de gamle ventiler kræver at skruen på båndet
fjernes helt. Husk at du må ikke trække i stiften, kun
slå let på den lige forfra, indtil den selv springer ud.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Daniel Andersen

Dato : 31-01-03 14:43

> Nogle af de gamle ventiler kræver at skruen på båndet
> fjernes helt. Husk at du må ikke trække i stiften, kun
> slå let på den lige forfra, indtil den selv springer ud.

Mange tak

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 16:08

Daniel Andersen wrote:
> [...]
køb en ny stift til en 10,- den kan skiftes uden at tage vandet af anlæget
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Per N

Dato : 31-01-03 18:30

On Fri, 31 Jan 2003 16:08:20 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>køb en ny stift til en 10,- den kan skiftes uden at tage vandet af anlæget

Hvor pokker køber man sådan en til den pris ?

De gange jeg har skulle skifte den stift som sidder
bag mine Danfoss RAVL termostater, så har de
kostet en 80-90 kr stykket. Det gør sgu ondt i
mulvarpeskindet at sådan en lille metaldims kan
koste så meget.

mvh Per

Fra : Calle.

Dato : 02-02-03 12:13

Per N wrote:

> [...]
> bag mine Danfoss RAVL termostater, så har de
> kostet en 80-90 kr stykket. Det gør sgu ondt i
> mulvarpeskindet at sådan en lille metaldims kan

Danfoss har en serviceshop på fabrikken. Da jeg er ansat i Sauer-Danfoss
(selvstændigt firma der er en fusion af danfoss mobilhydraulik og tyske
Sauer Sundstrøm), har vi adgang til den.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Per N

Dato : 02-02-03 18:02

On Sun, 2 Feb 2003 12:12:37 +0100, "Calle." <Calle@jyde.danmark>
wrote:

>Danfoss har en serviceshop på fabrikken. Da jeg er ansat i Sauer-Danfoss
>(selvstændigt firma der er en fusion af danfoss mobilhydraulik og tyske
>Sauer Sundstrøm), har vi adgang til den.

Hej

Så er det jo lidt dumt at du skriver at sådan en stift
kun koster en 10'er. Vi andre har jo ikke adgang
til den serviceshop, men må pænt nøjes med det
lokale byggemarked eller VVS butik.

Hvis jeg har misforstået dig undskylder jeg mange gange.

mvh Per

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 02-02-03 19:38

Per N wrote:

> [...]
> til den serviceshop, men må pænt nøjes med det
> lokale byggemarked eller VVS butik.
>
> Hvis jeg har misforstået dig undskylder jeg mange gange.

Hej Per
Det må du ha' misforstået. Jeg forstår da Calle sådan, at han leverer
stifter for en 10-er stykket til dem af os der mangler.

Ebbe

Fra : Calle.

Dato : 02-02-03 22:04

Ebbe Rasmussen wrote:

> Hej Per
> Det må du ha' misforstået. Jeg forstår da Calle sådan, at han leverer
> stifter for en 10-er stykket til dem af os der mangler.

Nope, kun til eget forbrug. Desværre
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 02-02-03 22:05

Per N wrote:

> [...]
> kun koster en 10'er. Vi andre har jo ikke adgang
> til den serviceshop, men må pænt nøjes med det

det tænkte jeg ikke på da jeg skrev prisen i første indlæg. Sorry
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 02-02-03 23:30

Calle. wrote:

> det tænkte jeg ikke på da jeg skrev prisen i første indlæg. Sorry

Hej Calle

Tænker du heller ikke når du ellers svarer?

Ebbe

Fra : Calle.

Dato : 04-02-03 20:24

Ebbe Rasmussen wrote:

> Hej Calle
>
> Tænker du heller ikke når du ellers svarer?

Jo, men det kan jo smutte det skidt

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : SHN

Dato : 31-01-03 12:50

Du vrikker/drejer lidt på termostaten og så skulle du kunne trække den af.
vh
Søren H.N.