Skærme roser mod frost nu?
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 27-01-03 21:29

Lærken hørte jeg endnu ikke - men erantis'erne var tittet frem, da jeg
luskede lidt rundt i min vintervåde have idag.

Jeg stod også og beundrede mine to nyerhvervelser fra oktober, som jeg
dengang plantede i pliskeplaske regnvejr. De ser sunde og gode ud de
to tornefrie klatreroser, som jeg glæder mig meget til at få
fornøjelsen af til sommer, med knopper som næsten ser ud til at være
på spring...

Men nu lover DMI så altså frost igen - og måske sne. Er det for pylret
at fare ud imorgen og stikke grene fra juletræet ned omkring dem? Hvor
meget skal jeg dække dem, hvis jeg altså skal?

Hjerteligst
Dorte

--
www.bornholm.nu
Debat

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-03 21:48

On Mon, 27 Jan 2003 21:28:49 +0100, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Jeg stod også og beundrede mine to nyerhvervelser fra oktober, som jeg
>dengang plantede i pliskeplaske regnvejr. De ser sunde og gode ud de
>to tornefrie klatreroser, som jeg glæder mig meget til at få

Hvilke roser er det? Tornefrie, det lyder jo spændende.

>Men nu lover DMI så altså frost igen - og måske sne. Er det for pylret
>at fare ud imorgen og stikke grene fra juletræet ned omkring dem? Hvor
>meget skal jeg dække dem, hvis jeg altså skal?

Hellere være på den sikre side.... Det er selvfølgelig de nederste dele
af planten som det er vigtigst at beskytte, men dæk så meget som du har
gran til.

Jeg kunne godt frygte at det bliver frostvejr længe - især fordi jeg
elsker vinter og frost, men for en gang skyld har en frygtelig masse
arbejde som skal laves men ikke kan laves i frostvejr.....

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 27-01-03 22:03

On Mon, 27 Jan 2003 21:48:12 +0100, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Hvilke roser er det? Tornefrie, det lyder jo spændende.

Jeg glæder mig som et lille barn Kig her:

http://www.roseinfo.com/drouhin.html

>Hellere være på den sikre side.... Det er selvfølgelig de nederste dele
>af planten som det er vigtigst at beskytte, men dæk så meget som du har
>gran til.

Takker. Jeg "pelser" et par meter juletræ imorgen.

>Jeg kunne godt frygte at det bliver frostvejr længe - især fordi jeg
>elsker vinter og frost, men for en gang skyld har en frygtelig masse
>arbejde som skal laves men ikke kan laves i frostvejr.....

Spørger du min datter på 5 år, så kommer der sne i lillesøsterhøjde
(ca. 90 cm.), så jeg burde vel ikke være så bekymret ))

Hjerteligst
Dorte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-03 22:56

On Mon, 27 Jan 2003 22:03:18 +0100, Dorte R.M. Hansen

>Jeg glæder mig som et lille barn Kig her:
>
>http://www.roseinfo.com/drouhin.html

Ja, den er da værd at passe lidt ekstra godt på - den ser godt nok
spændende ud.