Hulmursisolering. Hvordan tjekkes det
Fra : Nancy

Dato : 27-01-03 21:26

Hej NG

Vi har købt en bungalow for snart 3 år siden. På papirerne står der at der
er hulmursisoleret, men vi er i tvivl fordi ydervæggene er kolde. Hvordan
kan vi tjekke det, og hvad kan man gøre hvis det ikke er sandt.

Mvh
Nancy

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 27-01-03 22:20

"Nancy" <nancy.k@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er hulmursisoleret, men vi er i tvivl fordi ydervæggene er kolde. Hvordan
> kan vi tjekke det, og hvad kan man gøre hvis det ikke er sandt.

Man bruger en speciel kikkert, det stikkes ind i et hul man har boret i
forvejen. Folk der hulmursisolere bruger dem, de er ganske dyre, så det er
ikke sikkert du må låne en, men du kan højst få et nej. Eller at de vil gøre
det for dig, i håbet om at de får lov at udbedre evt. fejl.

--

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 28-01-03 10:10

"Nancy" <nancy.k@dk2net.dk> wrote in message news:b1442c$3a9$1@sunsite.dk...
> [...]
> er hulmursisoleret, men vi er i tvivl fordi ydervæggene er kolde. Hvordan
> kan vi tjekke det, og hvad kan man gøre hvis det ikke er sandt.

Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men jeg blev for 1-1½ år siden tilbudt at
låne et IR-termometer fra:

Østsjællands Miljø- og Energikontor
Vestergade 3C
4600 Køge

tlf. 56638801 fax. 56633214
e-mail:oemek@sek.dk

til at kontrollere om der var kulde broer i mine ydervægge. Det er ikke
super præcist, men det kan da vise om isoleringen er sunket sammen, "varme
ydervægge i bunden / kolde i toppen"

Hvis du ikke bor i nærheden af køge kan du måske finde et kontor nærmere dig
selv på www.sek.dk

/Tommy

Fra : Nancy

Dato : 30-01-03 14:34

Tak for jeres svar. Det vil jeg prøve, men min tvivl går også på om der
overhovedet er hulmursisoleret, eller om sælger har bundet os noget på
ærmet.